مقاله: کاربرد و انواع شیشه طرح دار یا دکوراتیو در دکوراسیون

به گزارش طرفداران رونالدو، شیشه طرح دار از مواد مصنوعی غیرفلزی و غیرآلی است. اصولا شیشه، از سه ماده اصلی آهک، سیلیس، کربنات سدیم تشکیل می شود. این مواد به همراه مواد افزودنی جزئی دیگر در کوره های ذوب شیشه، مذاب شده و در نتیجه می توان به اشکال مختلف درآورد. شیشه دارای ساختار آمورف و جسمی سخت، ترد، شفاف، نورگذر، سختی 6-7 و وزن مخصوص 20/2 گرم بر سانتی متر مکعب است.

مقاله: کاربرد و انواع شیشه طرح دار یا دکوراتیو در دکوراسیون

شیشه و آینه دکوراتیو همانطور که از نامش پیداست، بیشتر به اسم المانی تزئینی کاربرد دارد. اما اگر به تاریخچه استفاده از انواع شیشه های دکوراتیو ساختمانی و شیشه طرح دار رنگی (مخصوصا در معماری ایرانی) مراجعه کنیم، با مزایای فراوان استفاده از شیشه و آینه دکوراتیو آشنا خواهیم شد:

از شیشه های دکوراتیو می توان برای جذاب تر شدن نورگیرهای سقفی منزل که ظاهرشان تکراری و خسته کننده شده است، استفاده کرد. این شیشه ها کاملا چهره نورگیرهای سقفی را عوض می کند و باعث می شود که آن ها از یک عنصر منفعل تبدیل به یک عنصر جذاب شوند.

شیشه های دکوراتیو علاوه بر این که می توانند در طراحی دکوراسیون داخلی منزل موثر باشند می توانند در طراحی نمای ساختمان هم استفاده بشوند. اگر از شیشه های دکوراتیو در طراحی شیشه های تراس و بالکن استفاده شود، می توان از زیبایی این شیشه ها در طراحی نمای خارجی ساختمان نیز بهره برد.

منبع مقاله: کاربرد و انواع شیشه طرح دار یا دکوراتیو در دکوراسیون

انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1151

به "مقاله: کاربرد و انواع شیشه طرح دار یا دکوراتیو در دکوراسیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: کاربرد و انواع شیشه طرح دار یا دکوراتیو در دکوراسیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید