برترین جاذبه های گردشگری هند

به گزارش طرفداران رونالدو، کشور هند دارای چشم اندازهای گوناگون و سازه های مذهبی غنی است. کشور هند، کشوری گسترده و هیجان انگیز برای کسانی است که در پی یک سفر ماجراجویانه در آسیا هستند. در ادامه مطلب، فهرست ده تا از برترین مکان های گردشگری کشور هند قرار گرفته است که در سفرتان به این کشور پرجمعیت، حتما باید از آنها تماشا کنید.

برترین جاذبه های گردشگری هند

معبد طلایی

معبد طلایی در کشور هندوستان، مهم ترین و مقدس ترین معبد در مذهب سیک است. این معبد طلایی بعلاوه یکی از تاثیرگذارترین و برجسته ترین بناها و سازه های کشور هندوستان به شمار میرود.

آبشار دودهساگار

آبشار دودهساگار در مرز بین گوا و کارناتاکا قرار گرفته است. این آبشار، غول پیکر و دارای چندین طبقه است که به تماشایی بودن آن اضافه می نماید. در این مکان می توان قدرت طبیعت و زیبایی آن را در کنار یکدیگر حس کرد.

ایستگاه چاتراپاتی شیواجی

گرچه ممکن است بازدید از یک ایستگاه راه آهن، حرکتی غیرمنتظره و عجیب برای گردشگران و مسافران به نظر برسد اما پایانه چاتراپاتی شیواجی در شهر بمبئی، از لحاظ معماری، یکی از برترین سازه های سبک گوتیک ویکتوریایی است که در کل هندوستان می توان یافت.

ماهابالی پورام

مسافران و گردشگرانی که از خلیج بنگال تماشا می نمایند، حتما باید از مجسمه های سنگی و معبدهای سنگی ماهابالی پورام نیز تماشا نمایند. قدمت این سازه ها به قرن هفتم میلادی باز می شود و از لحاظ تاریخی و فرهنگی، اهمیت بسیار زیاد و قابل توجهی دارند.

تاج محل

مهم ترین منظره در کشور هندوستان، تاج محل است. این بنای تاریخی در بین سال های 1632 تا 1653 به وسیله استاد احمد لاهوری ساخته شده است. استاد احمد این بنا را به یاد همسر فوت نموده اش به نام ممتاز محل ساخته است. این مکان بسیار باشکوه و متقارن است و یکی از نمادهای برجسته کشور هندوستان به شمار می رود.

دهلی نو

دهلی نو، مرکز کشور هندوستان است و برای تماشا تاریخ کشور هند باید حتما سری به مرکز آن بزنید. این شهر دارای مقبره ها و معابد زیادی است. شما بعلاوه می توانید به آنالیز خیابان های باستانی شهر قدیمی بپردازید و در بازار چاندنی چاوک به خرید سوغاتی و یادگاری مشغول شوید.

معبد میناکشی

گرچه مهم ترین و مشهورترین سازه و بنای کشور هند، تاج محل است اما معبد میناکشی یکی از تاثیرگذارترین سازه های کشور هندوستان است که شامل هزاران بقعه و زیارتگاه جداگانه است.

سواحل هند

هند دارای خط ساحلی بسیار زیبا و دلنشینی است. شما می توانید در گوا به شنا در اقیانوس هند بپردازید و یا بر روی شن و ماسه های جزیره هاویلوک قدم بزنید و تجربه بسیار منحصربه فرد و خاصی برای خود رقم بزنید.

منار

با سفر به منار و رفتن به باغ های چای آن، می توان سرمنشاء یکی از دوست داشتنی ترین نوشیدنی های دنیا را مشاهده کنید. در اینجا بعلاوه می توانید با آداب و رسوم های هندوستان آشنا شوید. این مکان دارای تپه ها و کوه های تماشایی و خارق العاده است. در اینجا می توانید با روش ها و عادات قدیمی کشت چای در هند نیز آشنا شوید.

کاخ و قلعه امبر

قلعه امبر راجستان بر روی تپه ها واقع شده و اشراف کاملی بر روی جایپور دارد. این قلعه تماشایی و خارق العاده دارای کاخ های سلطنتی خصوصی، معابد منحصربه فرد و معماری تاثیرگذار است.

منبع: فوت و فن / memphistours.com
انتشار: 21 مرداد 1401 بروزرسانی: 21 مرداد 1401 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1445

به "برترین جاذبه های گردشگری هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین جاذبه های گردشگری هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید