مقاله: با تاریخچه بنای آکروپلیس در یونان آشنا شوید

به گزارش طرفداران رونالدو، حدود 2000 سال بعد از ساخت آکروپلیس، در سال 1687 یک گلوله توپ بی هدف به داخل پارتنون اثابت کرد و باعث شد مقداری از سقف آن فرو بریزد. همچنین در سال 1880 بدون موافقت کشور یونان، سنگ مرمرهای باارزش آکروپلیس به موزه لندن انتقال یافت و مدتی بعد به واسطه آلودگی هوا دچار فرسایش و خرابی گشتند.

مقاله: با تاریخچه بنای آکروپلیس در یونان آشنا شوید

آکروپلیس در شمال شرقی پارتنون در شهر آتن کشور یونان قرار دارد و 150 متر بالاتر از سطح دریا دارد. این جاذبه یک نماد ملی به حساب می آید. بنای آکروپلیس از نظر ظاهری یک تخته سنگ شیب دار است که چشم انداز اصلی شهر آتن را تشکیل می دهد. این بنا در 5 قرن پیش از میلاد مسیح ساخته شده است. این بنا به اواخر دوره برنز باز می گردد و بهترین نمونه از بناهای کلاسیک نوع معماری یونانی می باشد.

بنای قدیمی پارتنون با حمله ایرانی ها در 480 قبل از میلاد مسیح ناتمام مانده است که در جنگ تخریب و به آتش کشیده شده و به غارت رسیده است. پس از جنگ های ایرانیان، آتنی ها اشیای مقدس و هنری باقی مانده و غیرقابل استفاده را دفن نمودند. بازمانده حمله ایرانیان بعد ها به عنوان با ارزش ترین گنجینه باستانی از خاک بیرون آورده شد که حالا به یکی از جاذبه های یونان تبدیل شده است.

معبدی مقدس با نام آتنا پولیاس در سده ششم قبل از میلاد مسیح بنا شده است. این ساختمان از جنس سنگ آهک دوریسی، از آثار مقدس فراوانی به جا مانده و به نام معبد ریش آبی شهرت داشته است که دلیل این نامگذاری، وجود ستون های سه گانه انسان و مار است که ریش های آن رنگ آبی سیر داشته اند. 6 قرن پیش از میلاد مسیح معبد دیگری به نام آرکایوس نائوس معبدی بنا گردید.

منبع مقاله: با تاریخچه بنای آکروپلیس در یونان آشنا شوید

انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1147

به "مقاله: با تاریخچه بنای آکروپلیس در یونان آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: با تاریخچه بنای آکروپلیس در یونان آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید