معلولان صاحب سرای محله شدند

به گزارش طرفداران رونالدو، سرای محله شهران جنوبی به عنوان سرای محله ویژه معلولان در غرب تهران انتخاب شد. این مرکز فرهنگی که این روزها پاتوق توانیابان محله شده فرصتی را برای حضور آنها در فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی فراهم نموده است.

معلولان صاحب سرای محله شدند

خبرنگاران - سمیرا باباجانپور: افتتاح بخش معلولان سرای محله شهران جنوبی با حضور شهردار منطقه 5 و رئیس اداره کل سلامت شهرداری تهران نقطه عطفی برای بهره مندی توانیابان از امکانات سراهای محله است. حسن حاجی بیگی دبیر شورایاری محله شهران جنوبی می گوید: اداره کل سلامت شهرداری تهران برای همه خانه های سلامت دستورالعملی مبنی بر راه اندازی کانون معلولان در سراهای محله صادر نموده است. ما در سرای محله شهران جنوبی بیش از 2 سال است که سعی نموده ایم شرایطی را فراهم کنیم تا توانیابان محله مانند سایر شهروندان از امکانات سرای محله بهره مند شوند.

او می افزاید:مسلماً حضور توانیابان در مکان های عمومی و مراکز فرهنگی و ورزشی مستلزم بهینه سازی و مناسب سازی فضای کالبدی است. در این سرای محله همه امکانات مثل جهت ویژه نابینایان، آسانسور، جهت حرکت ویلچر و حتی فضای آمفی تئاتر برای حضور توانیابان مناسب سازی شده است. استقبال توانیابان از کلاس های مجموعه خوب بوده و سعی داریم با برنامه ریزی بیشتر بتوانیم فضایی برای حضور توانیابان همه منطقه 5 را فراهم کنیم.

شیرین اعتصامی دبیرکانون معلولان سرای محله شهران جنوبی نیز حضور توانیابان در فعالیت های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی را کوشش برای تقویت سلامت روحی و جسمی این قشر از شهروندان می داند و می گوید: کلاس های ورزشی مانند یوگا و دوره های آموزشی هنری کنار دوره های آموزش هنر و خلاقیت مورد استقبال توانیابان محله قرار گرفته است. مناسب سازی فضای سرای محله شرایط را برای حضور آنها فراهم نموده و اکنون به راحتی می توانند از کلاس ها و فضاهای عمومی استفاده نمایند.

دبیر کانون معلولان سرای محله شهران جنوبی از نبود بودجه لازم برای گسترش فعالیت های فرهنگی و ورزشی توایابان گلایه می نماید و در ادامه می گوید: راه اندازی کانون معلولان در سراهای محله بخشی از فعالیت های خانه سلامت است اما به دلیل مناسب نبودن فضای ساختمان ها و نبود بودجه لازم این کانون ها مخاطب زیادی ندارند. شهرداری برای مناسب سازی فضای کالبدی همراهی می نماید ولی برای انجام فعالیت های دیگر به خصوص ورزشی بودجه ای در نظر گرفته نشده است و ما باید به امید یاری خیرین باشیم. این قشر از شهروندان پتانسیل خوبی در رشته های مختلف هنری و ورزشی دارند که متاسفانه کمتر به آنها بها داده می گردد.

سرای محله شهران جنوبی فضای داخلی سرا را برای حضور توایابان محله فراهم نموده است که این می تواند الگویی برای سایر سراهای محله شهرمان باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 7

به "معلولان صاحب سرای محله شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معلولان صاحب سرای محله شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید