بلکه پسندیده گردد!

به گزارش طرفداران رونالدو، اینجا از همه چیز دوتا دوتا هست؛ دو تا لیوان ، دو تا جایگاه ، دو تا بشقاب و دو تا کارد و چنگال میوه خوری. اینجا انجمن دوقلوها و چندقلوهای ایران است و آنهایی که به این انجمن رفت وآمد دارند، اگر بیشتر از دوقلو نباشد، کمتر نیستند؛ انجمنی که با مدیریت یک دوقلوی خلاق شروع به کار نموده و تمام هم وغمش این است که هوای دوقلوهایی شبیه خودشان را همواره داشته باشند؛ البته این روزها بیشتر.

بلکه پسندیده گردد!

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

آنقدر که حالا با طرح حلقه طلایی قرار است شرایط ازدواج را برای دوقلوها و چندقلوهای ایرانی در این روزهای کرونایی که فرصت معاشرت و شناخت از آدم ها گرفته شده، تسهیل کند.

معاشرت ها و رفت وآمدها در انجمن دوقلوها، علاوه بر تفریح و تازه شدن دیدارها، راهی برای آشنایی دوقلوهای جوان با همدیگر بود؛ آنقدر که گاهی این آشنایی ها به اتفاقی شیرین مانند ازدواج دوقلوها با همدیگر ختم می شد. اتفاقی که کرونا آن را هم مثل خیلی از برنامه های دیگر این روزها برهم زد.

ایمان و امید خاصه تراش، برادران دوقلو و مدیر این انجمن، برنامه ها و خدمات متنوعی برای دوقلوها و چندقلوهای ایرانی به راه انداخته بودند؛ آنقدر که در سال چند بار پیش می آمد در همایش ها، مراسم ها و دورهمی هایی که انجمن برگزار می کرد، دوقلوهای سراسر کشور با همدیگر آشنا می شدند و از دیدن آدم هایی شبیه خودشان کیف می کردند.

دورهمی هایی که یک پیامد ویژه داشت؛ این که 150ازدواج دوقلویی به واسطه همین دورهمی ها در سوابق این انجمن ثبت شده است اما از فروردین، دوقلوها فرصت دور هم جمع شدن و آشنایی را از دست دادند و کنتور ازدواج های دوقلویی در انجمن هم از حرکت ایستاد.

روزهای کرونایی روابط اجتماعی آدم ها را کم کرد؛ اتفاقی که به همه جهان رسید و دورهمی های دوقلوها را هم تحت تاثیر قرار داد.

همین شد که دیگر دوقلوها دیداری با همدیگر نداشتند و شانس شان برای آشنایی با یکدیگر کاهش یافت اما ایمان خاصه تراش از تصمیم شان در فروردین می گوید: ما سعی کردیم مثل جنبه های دیگر از سبک زندگی مان که به سمت مجازی شدن پیش رفت، این معرفی ها و آشنایی ها را هم به سمت مجازی شدن پیش ببریم. تا کرونا آن مانع عظیمی نباشد که دوقلوها و چندقلوها همدیگر را نبینند و نشناسند.

ازدواج در روزهای کرونایی

مدیران انجمن دوقلوها هم مانند خیلی از آدم های دیگر خیلی زود خودشان و برنامه های انجمن را جمع وجور کردند و پذیرفتند که کرونا قرار است فعلا مهمان ما باشد و مشغول برنامه ریزی با در نظر دریافت وجود این ویروس شدند: دورهمی ها و همایش های اسفند برگزار نشد و ما باید به نوع دیگری از خدمات فکر می کردیم و خدمات ازدواج، آن فکر ویژه ای بود که در این روزهای سخت عملی می شد. واقعیت این است که خیلی از دوقلوها برای این عضو انجمن می شوند تا با دوقلوهای دیگری آشنا شده و یک ازدواج دوقلوهایی از جنس خودشان داشته باشند. البته هستند قل هایی که آنقدر با همدیگر ناسازگارند که دل شان نمی خواهد چنین اتفاقی را تجربه نمایند اما تعداد آنهایی که دوست دارند با دوقلوهایی مثل خودشان ازدواج نمایند بر مخالفان این ماجرا می چربد.

در میان این تصمیم ها، طرح حلقه طلایی برای ازدواج های دوقلویی طرحی است که از فروردین طراحی و برنامه ریزی شد و حالا به روزهای اجرایی شدنش رسیده است؛ ساز و کاری که قرار است همچنان راهی برای شناخت دوقلوها با همدیگر باشد و درنهایت شاید به اتفاقی قشنگ مانند ازدواج برسد.

ایمان خاصه تراش-قل ارشد- و یکی از تاسیس نماینده های انجمن دوقلویی ایران درباره طرح حلقه طلایی می گوید: ما فکر می کنیم که در این روزها، ماموریت ما مطلع کردن دوقلوها برای تصمیم گیری ازدواج شان است. این که واقعیت های ازدواج را به تصویر بکشیم و باورهای غلطی را که نسبت به ازدواج وجود دارد، اصلاح کنیم.

و نتیجه چنین ماموریتی، طرح حلقه طلایی است که برای مطلعی و آموزش دختر و پسران مجرد که به هر شکل و طریقی با دوقلوها در ارتباط هستند اجرا می گردد: منظورمان از هر شکل و طریقی این است که لازم نیست حتما دختر و پسرها دوقلو باشند؛ فرزندان پدر و مادر دوقلو، خواهر و برادرهای دوقلوها و هرکسی که عضوی از خانواده دوقلویی محسوب می گردد هم می تواند در طرح حلقه طلایی شرکت کند. اما حلقه طلایی مگر قرار است چه کار خاصی انجام دهد؟

یک ازدواج مرحله به مرحله

باید همه چیز را به تعادل می رساندیم. این آن هدفی است که ایمان خاصه تراش می گوید انجمن دوقلوها و چندقلوهای پارسی برای رسیدن به نگاه مشترک آدم ها در موضوع ازدواج، برایش ساعت ها کوشش نموده، مشاور دعوت نموده اند، فیلم ساخته و از زاویه های مختلف به این موضوع نگاه نموده اند: سعی کردیم واقعیت های ازدواج را به طور شفاف بیان کنیم. و این ابتدایی ترین کاری است که در حلقه طلایی اجرایی می گردد. حالا جمع مشاوران و پزشکان و روان شناسانی که پژوهش های متعدد و اطلاعاتی درباره دوقلوها و در این حوزه داشته اند در انجمن جمع شده اند.

آنها از اولین روزهای کرونا به این انجمن متفاوت آمده و چند ساعت فیلم های آموزشی در حوزه مطلع سازی پیش از ازدواج ضبط نموده اند؛ فیلم هایی که قرار است مطلعی دوقلوها را نسبت به فرهنگ ازدواج بالا ببرد.

در پشت صحنه ضبط این فیلم ها همه توجیه شده اند قرار است شرایطی مهیا گردد که دوقلوها و چند قلوها به خاطر داشتن ویژگی خاص شان با هم آشنا شوند اما پیش از این آشنایی هر آنچه که در زوج های دوقلوی گذشته مشکل ساز شده گفته می گردد تا این ماجرا تکرار نگردد و حالا فیلم هایی تهیه شده که درباره ازدواج های آدم هایی شبیه هم گفته است؛ آدم هایی که از خودشان یک و در برخی مواقع چند کپی دیگر هم دارند اما این همه ماجرا نیست؛ حالا کسانی که برای دریافت این فیلم های آموزشی ثبت نام نموده و درخواست داده اند در مراحل بعدی با فرم هایی از طرف انجمن روبه رو می شوند به نام فرم های احرازهویت و فرم معیار.

حالا هرکسی که این فیلم های آموزشی را دیده، باید منتظر مراحل بعدی پیش بینی شده انجمن هم باشد؛ مراحلی که قرار است کاری شبیه همان دورهمی های روزهای گذشته انجمن را انجام بدهد و بابی برای آشنایی دوقلوهای مجرد در آستانه ازدواج باشد: آنها اول مشخصات و سلایق خودشان و در مرحله بعد، معیارهایشان از کسی را که می توانند با او به زندگی مشترک فکر نمایند، می نویسند: اما موضوع مهم این است که همه اول فیلم آموزشی را می بینند و بعد فرم معیار را می فرستند؛ یک مطلعی پیش از تصمیم به معنای واقعی.

حالا هرکدام از دوقلوها دسته بندی و طبق مشخصات و خواسته هایشان به همدیگر معرفی می شوند؛ حلقه طلایی همان طرحی است که کرونا را در ازدواج های دوقلویی دور زده است. حالا آنهایی که شبیه هم هستند، خصلت های شبیه هم دارند و هم کفو هستند در یک گروه با همدیگر قرار می گیرند و در بستری که انجمن فراهم می نماید در جمع هایی کوچک و خودمانی به صورت حضوری یا مجازی همدیگر را می بینند و با هم آشنا می شوند. کسی چه می داند؟ شاید به قول عظیم ترها اگر قسمت هم باشند، این آشنایی به نتیجه خوبی مثل ازدواج برسد.

یک همراهی همه جانبه

حالا فراخوان به جاهای خوبی رسیده و چیزی حدود هزار دوقلوی مجرد در این طرح پیش ثبت نام نموده اند و قرار است فیلم های آموزشی به دست شان برسد اما این طور که معلوم است، فقط معرفی و آشنایی نیست که انجمن دستی در این کار دارد. برادران خاصه تراش همراه همه بالا و پایین های زوج های جوان در این راه و در مهم ترین روزهای زندگی دوقلوها هستند.

حالا انجمن خدمات مختلفی در بهترین و به صرفه ترین شکل ممکن به زوج های دوقلو ارائه می نماید: مراکز مختلفی برای پیش بردن یک ازدواج آسان دوقلویی پای کار آمده اند و یک خیر مشترک رقم خورده است. در واقع اینجا یک چرخه مالی فعال راه افتاده که در کنار یک سود شخصی، بخشی از راه جوان های اعضای این انجمن را نیز هموار می نماید.

مساله این است که مطلعی پیش از ازدواج، آشنایی و شناخت از اصلی ترین مراحل ازدواج و البته ابتدایی ترینش است؛ حالا اگر یک دوقلو با یک دوقلوی دیگر آشنا شدند و ازدواج کردند چه؟ قطعا تهیه مخارج ازدواج برای هر دو خانواده دختر و پسر به طور همزمان کار سخت و دشواری است: ما از اول تا آخر با این جوان ها همراه هستیم؛ آنقدر که از مسائل مالی هم غافل نشده ایم و سعی می کنیم تا آنجایی که می توانیم در راه ازدواج ها هم یاری حال دوقلوها و چندقلوها باشیم. و قرارداد با یکی از بانک ها برای دریافت وامی با درصد پایین برای این زوج های جوان دوقلو یکی از همان خدماتی است که انجمن دوقلوها برای اعضای جوان شان در نظر گرفته اند: ضمن این که با چند مرکز لوازم خانگی قراردادی داریم که برای تهیه جهیزیه هم تخفیف های خوبی به خانواده های دوقلو و چندقلو ارائه بدهد. انگار موانع یکی یکی و پشت سر هم در این جهت می افتند و راه هموار می گردد.

نرگس خانعلی زاده - جامعه / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 766

به "بلکه پسندیده گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلکه پسندیده گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید