مسائل بانکی، سد راه سرمایه گذاران است

به گزارش طرفداران رونالدو، شصت و یکمین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی با حضور اعضا و با دو دستور کار قوانین و مقررات بانکی در حوزه فراوری از تصویب و اجرا تا عمل، همسان سازی نرخ تسهیلات بانکی شهرکهای صنعتی همجوار روستاها با نرخ تسهیلات روستایی در سالن جلسات اتاق بازرگانی یاسوج برگزار گردید.

مسائل بانکی، سد راه سرمایه گذاران است

در ابتدای این نشست جبار کیانی پور، رئیس اتاق یاسوج، مهمترین مسئله ای که سرمایه گذاران با آن روبرو هستند را مسائل بانکی دانست و گفت: باورمان این است که در بسیاری از موارد رفتار بانک ها متناسب با ظرفیت های قانونی ابلاغ شده به وسیله بانک مرکزی نیست و متاثر از بخش نامه های داخلی خود بانک ها و مسائل و موانعی که در کشور به شکل قهرآمیز برای حوزه سرمایه گذاری ایجاد شده، است.

وی بیان نمود: برای یاری به حوزه فراوری استان، در جلسه ای رئوس موضوعات دارای اختلاف مورد آنالیز قرار گیرد و تا جایی که انعطاف پذیری وجود دارد از آن برخوردار باشیم و شاهد رونق بخش فراوری باشیم.

کیانی پور بیان نمود: این ساز و کار در استان با مدیریت معاون مالی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی،مدیرکل مالی و دارایی، صنعت و معدن و مدیر شعب بانک ها برگزار و روی موضوع مختلف کار کنیم.

رئیس اتاق یاسوج بیان نمود: در جلسات و صبحانه کاری نظرات همه بانک ها اخذ و به صورت چکیده به دفترچه ای تبدیل گردد و محورهای توافق و خطوط قرمز مشخص گردد تا چالش ها به حداقل برسد.

وی اظهار داشت: به علت نبود زیرساخت های لازم اقبال سرمایه گذاری در استان نسبت به سایر استان ها کم است لذا برای حضور سرمایه گذار تسهیل گیری صورت گیرد.

در ادامه سید حشمت الله صمیمی دوست معاون مالی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از عملکرد بانک ها در حمایت از فراوری دفاع کرد و گفت: نسبت مصارف به منابع بانکی استان 115 درصد است. این آمار نشان می دهد سیستم بانکی در راستای فراوری و یاری به مردم گام برمی دارد.

معاون مالی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با توصیه به بخش خصوصی استان گفت: بخش خصوصی نباید صرفا متکی به تسهیلات بانکی باشد، کارخانه فولاد بویراحمد به اسم ابر واحد صنعتی استان بدهی هایی به سیستم بانکی داشت که خوشبختانه با پرداخت 60 میلیارد بدهی خود به سیستم بانکی را تسویه و خوشبختانه فعال شد، ضمن اینکه در ماه های آینده چند واحد عظیم صنعتی استان بدهی خود با بانک را تسویه می نمایند.

وی در ادامه از بلوکه شدن بخشی از تسهیلات سرمایه گذاران در بانک انتقاد کرد وگفت: واقعیت موجود این است که اگر سرمایه گذاری برای 50 میلیون تومان سه نفر ضامن ببرد بازهم بانک بخشی از تسهیلات را بلوکه می نماید که در کمیته ویژه ای موارد این چنینی مورد آنالیز قرار گیرد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از حذف ممنوعیت احداث واحد مرغداری در استان اطلاع داد و گفت: شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی موجب شد خیلی از مسائل از جمله ممنوعیت احداث واحد مرغداری گوشتی برداشته شده، لذا استان آماده همکاری با سرمایه گذاران در این زمینه است.

صمیمی دوست به یاری های فنی و اعتباری بخش جهش فراوری هم اشاره ای داشت و گفت: در یاری های فنی و اعتباری، استان پیشقدم بوده و از مجموعه 745 میلیارد یاری فنی و اعتباری بخش جهش فراوری که بخش عمدتا در حوزه کشاورزی بوده، تا به امروز 287 میلیارد اختصاص داده شده است، ضمن اینکه مصوب کنید دستگاه های مالی و واحدهایی که احتیاج به یاری های فنی و اعتباری در بخش زیرساخت ها دارند موارد را سریع به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ابلاغ نمایند تا واحدهایی که احتیاج به یاری دارند از این محل به آنها یاری گردد.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان نمود: جلسات گفت وگوی دولت و بخش خصوصی باعث شده 13 طرح صنعتی و گردشگری با حجم 60 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری فعال گردد.

وی با بیان اینکه 16 هزار میلیارد تومان از مقدار 60 هزار میلیارد تومان مربوط به سرمایه گذاری هلدینگ ها است، اضافه کرد: به نتیجه رسیدین این طرح ها موجب اشتغال 3 هزار و 779 نفر در کهگیلویه و بویراحمد می گردد.

این مسئول در با اشاره به اختصاص تسهیلات به واحدها و شهرک های صنعتی در جوار روستاها گفت: قانون برای واحدها و شهرک های صنعتی در جوار روستاها تسهیلات در نظر گرفته شده است، مورد دیگری که احتیاج است خودمان ایجاد کنیم ایجاد نواحی صنعتی در شهرستان ها است که بتوانند از این تسهیلات استفاده نمایند.

رضا بهنام پور مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی هم در این نشست با اشاره به وجود 143 واحد مرغداری گوشتی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرفیت فراوری این واحدها، دو میلیون و 637 قطعه است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان نمود: از تعداد 143 واحد مرغداری 102 واحد فعال هستند که 30 واحد راکد قابل احیاء و 11 واحد غیرقابل احیاء هستند.

وی اظهار داشت: از 30 واحد راکد قابل احیاء سال گذشته 4 واحد با ظرفیت فراوری 100 قطعه فعال و به چرخه فراوری بازگشت.

این مسئول اظهار داشت: عمده مسائل واحدهای مرغداری، فرسودگی کل ابنیه،ساختمان و تجهیزات بوده، ضمن اینکه نبود نقدینگی از دیگر مسائل واحدها است که با تزریق اعتبارات سرمایه ای و نقدینگی تعداد زیادی تا سرانجام سال فعال می گردد.

بهنام پور با بیان اینکه مشکل واحدهای فعال و نیمه فعال نقدینگی است، اضافه کرد: 11واحدی که قابل احیاء نیستند مشخص تکلیف شوند پروانه آنها ابطال و از جای دیگر مجوز اتخاذ نمایند.

وی اظهار داشت: از مرداد 95 تا 99 مجوز احداث واحدهای مرغداری گوشتی و تخم گذار ممنوع بوده اما سال گذشته استان نامه ای به وزارت جهاد کشاورزی ارسال کرد و ممنوعیت احداث واحدها مرغداری حذف شد و دیگر ممنوعیتی برای احداث واحد مرغداری نیست.

این مسئول اظهار داشت: البته شهرستان گچساران جزء منطقه ها آلوده احداث واحد مرغداری محسوب می شوند که تقاضا داریم این محدودیت برای این شهرستان هم برداشته گردد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1067

به "مسائل بانکی، سد راه سرمایه گذاران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل بانکی، سد راه سرمایه گذاران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید