قیمت رهن و اجاره مسکن در روز های اول سال 1400

به گزارش طرفداران رونالدو، بازار رهن و اجاره مسکن در نخستین روز های سال، شرایط نسبتا آرامی دارد.

قیمت رهن و اجاره مسکن در روز های اول سال 1400

به گزارش دنیای اقتصاد، تحقیقات میدانی از شرایط بازار رهن و اجاره در هفته های نخست سال نشان می دهد، فایل های پیشنهادی از سوی موجران غالبا با نرخ های متناسب با شرایط تقاضا عرضه شده است. مشاوران املاک علت این موضوع را آغاز نشدن فصل اجاره عنوان می نمایند.

به گفته بعضی واسطه های ملکی فعال در بازار رهن و اجاره بعضی از مناطق پرتقاضا، بازار مسکن در اولین ماه از سال هنوز فعال نشده و ملک های پیشنهادی از سوی بعضی موجران در روز های گذشته هیجانی نیست و تقریبا با شرایط بازار همخوانی دارد. البته آنالیز بعضی نرخ های پیشنهادی نشان می دهد، همچنان بعضی موجران بدون در نظر دریافت تقاضا و شرایط رکودی فروردین ماه، نرخ های بالاتر از قیمت های متعارف منطقه را پیشنهاد داده اند.

آنالیز بعضی فایل های عرضه شده در بازار رهن و اجاره شهر تهران حکایت از آن دارد بیشتر واحد های عرضه شده متناسب با شرایط منطقه ارائه شده، اما بعضی موجران قیمت هایی بالاتر از نرخ های متعارف برای اجاره پیشنهاد کردند. به گفته واسطه های ملکی، بعضی موجرانی که قیمت های پیشنهادی آن ها غیرمتعارف است، به دلیل نبود تقاضا از سوی مستاجران، مجبور می شوند طی روز های آینده نرخ پیشنهادی رهن یا اجاره ملک خود را متناسب با قیمت های بازار تقلیل دهند. تعدادی از مشاوران بنگاه های معاملات ملکی در مورد آینده بازار رهن و اجاره بر این باورند، با توجه به پیش بینی شرایط ثبات قیمتی در بازار مسکن طی سال 1400 بازار رهن و اجاره نیز همسو با بازار خرید و فروش به یک ثبات نسبی می رسد.

منبع: فرارو
انتشار: 6 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 897

به "قیمت رهن و اجاره مسکن در روز های اول سال 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت رهن و اجاره مسکن در روز های اول سال 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید