تور دوحه: قطره آهن نانویی دندان بچه ها را سیاه نمی کند

به گزارش طرفداران رونالدو، یک شرکت دانش بنیان قطره آهنی فراوری نموده که فرمولاسیون نانویی آن دندان بچه ها را سیاه نمی کند.

تور دوحه: قطره آهن نانویی دندان بچه ها را سیاه نمی کند

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران، رئیس هیئت مدیره شرکت داروسازی سیمرغ داروی عطار علت سیاه نشدن دندان بچه ها بعد از استفاده از قطره آهن فروزومال را فرمولاسیون نانویی این محصول می داند.

شرکت داروسازی سیمرغ داروی عطار یکی از شرکت های فعال در حوزه داروهای گیاهی است که محصولات متعددی را فراوری و به بازار عرضه نموده است. این شرکت در فهرست محصولات خود، نانومحصولاتی از جمله قطره آهن فروزومال را دارد.

مسعود سعیدی، رئیس هیئت مدیره این شرکت می گوید: این شرکت در سال 1391 تاسیس شد و فراوریات خود را از سال 1392 شروع نموده است. تا به امروز ما بیش از 100 محصول گیاهی و مکمل را فراوری و به بازار عرضه نموده ایم. ما در منطقه شرق کشور یک شرکت منحصر به فرد هستیم چرا که هم خط فراوری پودر و هم خط فراوری قطره های خوراکی و شربت ها را داریم. بعلاوه محصولات مربوط به کرم را نیز در سبد فراوری خود داریم. در ابتدای کار ما داروهای گیاهی را در اولویت فراوری قرار دادیم و بعد هم داروهای شیمیایی را به فرآیند توسعه اضافه کردیم.

وی می افزاید: البته ما در حال حاضر محصولات گیاهی را به بازار عرضه می کنیم و در آینده نزدیک ترکیبات شیمیایی نیز به این فهرست اضافه خواهد شد. در بخش فراورده های گیاهی تقریبا 50 قلم دارو داریم که به بازار عرضه شده است. انتخاب این داروها نیز براساس احتیاج بازار بوده است. برای بخش بچه ها انواع داروهای سرماخوردگی به شکل شربت داریم. یک شربت دارویی گیاهی ضدویروس داریم که قبل از کرونا فراوری و عرضه نموده ایم که در دوران کرونا بسیار پر فروش بوده است.

سعیدی درباره محصولات نانویی این شرکت می گوید: در قسمت مکمل ها، محصولات مختلفی داریم به ویژه در بخش بچه ها مکمل های متعددی داریم. از جمله این محصولات، قطره آهن است. بچه ها بعد از هفت ماهگی احتیاج به مکمل آهن دارند زیرا شیر مادر آهن کافی برای تامین احتیاج بچه ها بعد از 7 ماهگی ندارند. به صورت رایج از ترکیبات سولفات آهن استفاده می گردد که عوارض جانبی متعددی دارد. سیاهی دندان، ایجاد مسائل گوارشی و یبوست از جمله عوارض ناخواسته قطره های آهن رایج در بازار است. ما در این محصول تازه از ساختاری به نام آهن لیپوزومال استفاده نموده ایم. در این محصول که با نام تجاری فروزومال وارد بازار شده است، آهن درون غشاء فسفولیپیدی محاط شده است که از تماس با دندان جلوگیری می نماید در نهایت سیاهی دندان رخ نمی دهد. از آنجایی که در این محصول آهن درون ساختار فسفولیپیدی محصور شده، در بدن واکنش ناخواسته نمی دهد، به خوبی جذب شده و طعم بد نمی دهد. در واقع ساختار نانویی موجب شده تا این قطره آهن مسائل قطر ه های رایج را نداشته باشد. در حال حاضر قطره های آهن 7 و 10 میلی گرمی فراوری می گردد که به زودی قطره های آهن 15 میلی گرمی نیز فراوری و عرضه خواهد شد.

یس هیئت مدیره شرکت داروسازی سیمرغ داروی عطار در باره محصولات آینده این شرکت گفت: علاوه براین، در پی فراوری کپسول های حاوی آهن فروزومال هستیم که امیدواریم تا سرانجام سال این کپسول ها را نیز وارد بازار کنیم. این کپسول های مکمل آهن نیز موجب مسائل گوارشی نمی گردد و به علت فرمولاسیون نانویی که دارد عوارض مکمل های رایج در بازار را ندارد. بعلاوه قطره فروزومال به همراه ویتامین A و D را نیز در دست توسعه داریم. بنابراین در بخش نانومحصولات مکمل آهن ما 8 محصول را توسعه داده ایم.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 اسفند 1400 بروزرسانی: 5 اسفند 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1293

به "تور دوحه: قطره آهن نانویی دندان بچه ها را سیاه نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دوحه: قطره آهن نانویی دندان بچه ها را سیاه نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید