فواید توت فرنگی

به گزارش طرفداران رونالدو، گیاهی است چند ساله و ساقه آن در عین حال که ساقه هوایی است ولی مانند ساقه زیرزمینی عمل می نماید. میوه آن مرکب شبیه توت ولی عظیم تر و نرم است و طعم آن اول ترش بعد کم کم ترش و شیرین و موقعی که خوب رسیده شود شیرین می شود. قسمت های دارویی آن ریزوم، برگ و میوه گیاه است.

فواید توت فرنگی

فواید توت فرنگی

گیاهی است چند ساله و ساقه آن در عین حال که ساقه هوایی است ولی مانند ساقه زیرزمینی عمل می نماید. میوه آن مرکب شبیه توت ولی عظیم تر و نرم است و طعم آن اول ترش بعد کم کم ترش و شیرین و موقعی که خوب رسیده شود شیرین می شود. قسمت های دارویی آن ریزوم، برگ و میوه گیاه است.

خواص درمانی و موارد مصرف

- هر روز سیصد تا پانصد گرم آن را بخورید. مسمومیت را برطرف می سازد؛ برای افراد ضعیف مفید است؛ می توانید برای پیشگیری از سرطان و تصلب شرایین مصرف کنید؛ نقرس، رماتیسم و درد مفاصل را درمان می نماید.

- صبح ناشتا نیم کیلو از آن را بخورید و تا ظهر هیچ چیز دیگری نخورید. اعصاب را تقویت می نماید؛ درد کبد را تسکین می دهد؛ سنگ کلیه را برطرف ساخته؛ انگل های روده را از بین می برد.

- هر روز 125 گرم آن را در نیم لیتر شیر و کمی شکر مخلوط کرده و بخورید، فشار خون را درمان می نماید.

- روزی 250 گرم کمپوت آن را بخورید. خنک و مقوی است؛ سوء هاضمه را که از ضعیفی و کم بنیگی و کمبود ویتامین در بدن باشد درمان می نماید.

- آن ها را خوب له کنید و در آب بریزید و بخورید. تب های التهابی را تسکین می دهد.

- هر روز آب آن را روی پوست صورت بمالید و پس از بیست دقیقه صورت را با گلاب بشویید، یا آن را شب به صورت بمالید و صبح با آب جعفری فرنگی تازه صورت را بشویید. درهم رفتگی یا چین و چروک پوست صورت را برطرف می سازد.

خواص درمانی برگ توت فرنگی

- آن را به نسبت بیست تا سی در هزار بجوشانید و هر صبح و شب هر بار یک قاشق سوپ خوری میل کنید. مدر است و برای درمان استسقا، یرقان، سنگ کلیه و اسهال خونی مفید است.

- سی گرم آن را همراه با ریشه اش در یک لیتر آب بجوشانید و آب صاف کرده آن را بنوشید. فشار خون و نقرس و رماتیسم را درمان می نماید.

- آن را با ریشه شیرین بیان به میزان مساوی بجوشانید و آب آن را بنوشید. آسم یا تنگی نفس را درمان می نماید.

- قرقره آب جوشانده آن (پنجاه گرم در یک لیتر) برای برطرف آنژین و نگه داشتن آن در دهان برای برطرف کف کردن دهان مفید است.

خواص درمانی ریشه توت فرنگی

بیست گرم از آن را در یک لیتر آب سه ساعت ملایم بجوشانید بعد آب آن را صاف کرده، با عسل شیرین کرده، روزی دو تا سه فنجان از آن را به نوبت بنوشید. بی اشتهایی پس از بیماری و نقاهت را درمان می نماید.

ارزش غذایی توت فرنگی در 100 گرم

انرژی 254 کیلوکالری

چربی 0/1 گرم

پروتیین 0/2 گرم

کربوهیدارت 66/3 گرم

فیبر غذایی 0/7 گرم

قند 27 گرم

پتاسیم 51 میلی گرم

کلسیم 6 میلی گرم

آهن 0/28 میلی گرم

منیزیم 4 میلی گرم

ویتامین ث 13 میلی گرم

نیاسین 0/161 میلی گرم

ویتامین آ 18 واحد

منبع: ماهنامه تغذیه و سلامتی شماره 84

منبع: راسخون
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1128

به "فواید توت فرنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید توت فرنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید