سلما و مردم معمولی سینمایی های آخر هفته شبکه چهار

به گزارش طرفداران رونالدو، دومین قسمت از برنامه ساعت سینما پنجشنبه ساعت 20:30 با نقد و تحلیل فیلم سینمایی سلما از شبکه چهار سیما پخش می گردد.

سلما و مردم معمولی سینمایی های آخر هفته شبکه چهار

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، ساعت سینما نام برنامه سینمایی شبکه چهار است که هر پنجشنبه شب ساعت 20:30 با اجرای محمدرضا مقدسیان از شبکه چهار سیما پخش می گردد.

در برنامه این هفته ساعت سینما محمدرضا مقدسیان میزبان مرضیه هاشمی با نام اصلی ملانی ایوت فرانکلین خبرنگار، مستندساز و گوینده اخبار آمریکایی-ایرانی می گردد. در این گفتگوی تلویزیونی فیلم سینمایی سلما (انگلیسی: Selma) فیلمی تاریخی درام به کارگردانی ایوا دوورنی و فراوری سال 2014 ایالات متحده آمریکا تحلیل و پخش می گردد.

تیم تهیه نمایندگان فیلم سلما عبارتند از:

دده گاردنر

جرمی کلاینر

کریستین کلسن

اپرا وینفری

نویسنده فیلم سینمایی سلما، پل وب می باشد.

موسیقی این فیلم اثری از جیسون موران است. در ساخت و فراوری فیلم سلما چندین شرکت فیلمسازی با یکدیگر همکاری نموده اند که این شرکت های فیلمسازی عبارتند از:

کلاود آیت فیلمز

هارپو فیلمز

پته

پلن بی اینترتینمنت

شرکت توزیع نماینده این فیلم پارامونت پیکچرز است که حق امتیاز بین المللی فیلم سلما را داراست. این فیلم با بودجه 20 میلیون دلار تهیه و فراوری شده است.

فیلم سلما نخستین بار در تاریخ 11 نوامبر سال 2014 در بنیاد فیلم آمریکا به نمایش درآمد. سپس در تاریخ 25 دسامبر 2015 بصورت محدود در ایالات متحده آمریکا اکران شد. درنهایت در تاریخ 9 ژانویه سال 2015 بصورت دنیای (در سراسر دنیا) اکران شد.

ازجمله افرادی که در فیلم سینمایی سلما به ایفای نقش پرداخته اند، می توان به چهره های زیر اشاره نمود:

دیوید اویلو در نقش مارتین لوترکینگ

تام ویلکینسون در نقش لیندون بی. جانسون

تیم راث در نقش جرج والاس

کارمن اجوجو در نقش کورتا اسکات کینگ

اپرا وینفری در نقش آنی لی گوپر

کوبا گودینگ جونیور در نقش فرد گری

جووانی ریبیسی در نقش لی سی. وایت (جووانی ریبیسی در فیلم سینمایی پرواز فونیکس نیز به ایفای نقش پرداخته است.)

سلما، نامزد دریافت جوایز بهترین فیلم و بهترین کارگردان در گلدن گلوب و جوایز سال منتقدان شده است.

این فیلم به خوبی اتفاقات سال 1965، بخصوص یکشنبه خونین اول مارس را روایت می نماید.

در سال 1964 دکتر مارتین لوترکینگ که سخنگوی سیاهان تحت نژاد تبعیدی در آمریکاست پیروز به کسب جایزه نوبل می گردد.

پس از کسب این جایزه لوترکینگ که بسیار معروف و مشهور شده است در پی دریافت حق رای برای سیاهان برمی آید. او با لیندن جانسون دیدار می نماید تا یک قانون فدرال برای حق شهفرایندان سیاهپوست وضع گردد. اما رئیس جمهور می گوید که پروژه های مهمتری دارد.

فعالیت های او منجر به جنبشی در آمریکا می گردد که از شهر سِلما در ایالت آلاباما آغاز می گردد. کینگ با رالف ابرناتی، اندرو یانگ، جیمز اورنج و دیان نش به سلما سفر می نماید. جیمز بول و دیگر فعالان کنفرانس رهبری مسیحی جنوب (SCLC) به آن ها خوشامد می گوید.

کینگ به همراه رهبران SCLC و ساکنین سیاهپوست سلما به دفتر ثبت می فرایند. بعد از رویارویی در مقابل دادگاه، پلیس وارد جمعیت شده و درگیری رخ می دهد. کوپر کلانتر جیم کلارک را به زمین می زند. این ماجرا باعث درگیری کوپر، کینگ و دیگران می گردد.

ساعت سینما برنامه سینمایی است که فصل اول آن در 26 قسمت به تهیه نمایندگی و کارگردانی یوسف منصوری در گروه اجتماعی شبکه چهار سیما فراوری می گردد و 5شنبه شب ها ساعت 20:30 روی آنتن می رود.

لازم به ذکر است مردم معمولی (به انگلیسی: Ordinary People) فیلمی آمریکایی ساخته رابرت ردفورد محصول سال 1980، عنوان سینمایی دیگری است که در روز آدینه 30 آبان ماه ساعت 20:30 از شبکه چهار پخش می گردد.

داستان فیلم در خصوص فروپاشی یک خانواده پس از مرگ پسر عظیم آنهاست.

این اثر، برنده جایزه بهترین فیلم - رانالد ال. شوئری، برنده جایزه بهترین کارگردان - رابرت ردفورد، برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد - تیموتی هاتون، برنده جایزه بهترین فیلم نامه - آلوین سارجنت، نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل - جاد هیرش، نامزد جایزه بهترین بازیگر زن نقش اول - مری تایلر مور بوده است.

در خلاصه فیلم آمده است: شیکاگو، کالوین جارت (ساترلند)، همسرش، بت (تایلرمور) و پسر جوان شان (کانراد) هاتن)، سعی می نمایند تا پس از حادثه مرگ ناگهانی پسر عظیم خانواده - باک (دوبلر) - و خودکشی ناپیروز کانراد که خود را در مرگ او مقصر می داند، دوباره زندگی عادی را از سر بگیرند.

گویندگان: پرویز ربیعی، خسرو شمشیرگران، افشین زینوری، بهرام زند، مریم شیرزاد، نگین کیانفر، آبتین ممدوح، بهروز علی محمدی، مهرداد ارمغان، رزیتا یاراحمدی، آزیتا یاراحمدی، شراره حضرتی، محمود فاطمی، محمد عبادی، شهرزاد ثابتی، نادر کی مرام، اسفندیار مهرتاش و…

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 648

به "سلما و مردم معمولی سینمایی های آخر هفته شبکه چهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلما و مردم معمولی سینمایی های آخر هفته شبکه چهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید