خاتمه بازسازی پل تاریخی کن به کجا خواهد رسید؟

به گزارش طرفداران رونالدو، ایسنا/ بدنبال خبرهای منتشر شده، این سوال مطرح می گردد که پایان بازسازی پل تاریخی کن به کجا خواهد رسید؟

خاتمه بازسازی پل تاریخی کن به کجا خواهد رسید؟

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

اول بازسازی می نمایند، بعد طرح تهیه می گردد؟!

سیل 12 فروردین سال گذشته که بناهای تاریخی زیادی را در سراسر کشور با آسیب های جبران ناپذیری روبرو کرد، پل تاریخی کن را هم بی نصیب نگذاشت و نه تنها یک دهانه را بطور کامل که یکی از مهمترین راههای مواصلاتی روستاهای این منطقه از تهران را هم از بین برد. هر چند در طول این مدت زمان، متولیان شهری و میراثی بارها برای بازسازی آن قول داده اند، اما تا امروز که زمان بارندگی های پاییزی و زمستانی نزدیک است، هنوز قدمی دقیق و درست برای ساماندهی این پل تاریخی برداشته نشده است.

هر چند اکنون میراث فرهنگی می گوید هنوز هیچ طرحی برای بازسازی پل کن به کمیته فنی ارسال نشده، اما مردم محلی کن پیشتر گفته اند که در طول چند ماه قبل بعضی اقدامات بازسازیی برای پل صورت گرفته است و از سوی دیگر از حضور چندماهه کارگران و پیمانکار بازسازی پل خبر می دهند که منتظر یک امضا برای شروع بازسازی هستند! به نظر می رسد در این شرایط قرار است اول پل کن بازسازی گردد، بعد طرح آن را به میراث فرهنگی ارائه نمایند.

تاکید نموده ایم قبل از بارشها پل بازسازی گردد

مرتضی ادیب زاده، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران از معرفی ناظر این اداره کل به سازمان زیباسازی شهر تهران برای بازسازی پل کن خبر می دهد و می گوید: هنوز از سوی سازمان زیباسازی پلان و جدول زمان بندی شده برای شروع و پایان بازسازی پل به میراث فرهنگی ارائه نشده است، اما به آنها تاکید نموده ایم که قبل از شروع بارشها این کار به پایان برسد.

او با اشاره به ارائه نشدن هیچ طرح بازسازیی از سوی سازمان زیباسازی برای این پل تاریخی به میراث فرهنگی تهران ادامه می دهد: در مکاتبه میراث فرهنگی با زیباسازی، تا به امروز ناظر را معرفی نموده و به آنها اعلام نموده ایم که با طرح بازسازیی تاییدشده از سوی میراث فرهنگی و با حضور ناظر، بازسازی پل بدون مانع است.

او درباره احتمال بازسازی دهانه کوچکتر پل تاریخی کن در این پروژه بازسازیی می گوید: این باید در طرح دیده گردد و در نقشه و توضیحات بازسازیی و فنی نسبت به آن توجه گردد. در طرح اقدامات کارشناسی مورد لزوم، جزییات بازسازیی، مواد و مصالح مورد استفاده و فرم نهایی کار، حالت اولیه اثر و نحوه عملکرد برای بازگرداندن آن به حالت اولیه نوشته می گردد که با ارائه طرح به میراث فرهنگی و بعد از آنالیز و تایید و اعلام به ناظر، کار شروع می گردد.

ادیب زاده تاکید می نماید: با توجه به اینکه سازمان زیباسازی از میراث فرهنگی درخواست کرد تا ناظر خود را معرفی کند، آنها اکنون باید با ناظر در ارتباط باشند و با هماهنگ کردن کارهای خود، طرح را به اداره کل میراث فرهنگی استان تهران بفرستند تا در کمیته فنی آنالیز و تایید گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 558

به "خاتمه بازسازی پل تاریخی کن به کجا خواهد رسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه بازسازی پل تاریخی کن به کجا خواهد رسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید