ستاری: 85 نفر از 100 رتبه برتر کنکور افغانستان در دانشگاهای ایران بورسیه شدند

به گزارش طرفداران رونالدو، سورنا ستاری در ششمین نشست سرآمدان علمی ایران گفت:معاونت علمی سال جاری به 100 نفر اول کنکور افغانستان بورسیه داد که از این 100 نفر 85 نفر از آن ها به ایران آمدند.

ستاری: 85 نفر از 100 رتبه برتر کنکور افغانستان در دانشگاهای ایران بورسیه شدند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ششمین نشست سرآمدان علمی ایران با اشاره به برنامه های متنوع معاونت علمی برای حمایت از نخبگان و سرآمدان کشور گفت: معاونت علمی در راستای فرهنگ سازی اهمیت به نیروهای انسانی برنامه های متنوعی مانند معرفی سرآمدان علمی ایران، برنامه بازگشت نخبگان خارج از کشور از 200 دانشگاه برتر جهان و برنامه های متعدد صندوق پژوهشگران آغازکرده است.

ستاری با بیان اینکه این برنامه ها در راستای تحول در صنعت کشور هستند، توضیح داد: نگاه کشور به کسی که استعداد دارد می تواند سر منشأ تحولات در همه زمینه ها باشد.

رئیس بنیادملی نخبگان با اشاره به اهمیت جذب مهاجرین نخبه در داخل کشور اضافه نمود: پیش از این درکشورما به طوری برنامه ریزی نشده بود که بتوانیم پذیرای نخبگان سایر کشورها هم باشیم، درحالی که تمام کشورهای جهان کوشش می نمایند که مهاجرین نخبه را جذب نمایند. از این رو معاونت علمی سال جاری به 100 نفر اول کنکور افغانستان بورسیه داد که از این 100 نفر 85 نفر از آن ها به ایران آمدند. حدود 30 نفر از این افراد در رشته پزشکی و بقیه افراد در سایر حوزه های دانشگاه های سراسر کشور مانند دانشگاه یزد، دانشگاه مشهد ، دانشگاه ارومیه و ... درحال تحصیل هستند.

بعلاوه دکتر ستاری از تخصیص 20 میلیارد تومان بودجه به فدراسیون سرآمدان علمی ایران اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1058

به "ستاری: 85 نفر از 100 رتبه برتر کنکور افغانستان در دانشگاهای ایران بورسیه شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاری: 85 نفر از 100 رتبه برتر کنکور افغانستان در دانشگاهای ایران بورسیه شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید