فرایند ساخت و ساز در اراضی کشاورزی نوشهر نگران کننده است

به گزارش طرفداران رونالدو، خبرنگاران: فرماندار نوشهر با اشاره به اینکه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی به مسکونی و تجاری آفتی برای مردم غرب استان شده است، گفت: فرایند ساخت و ساز اراضی کشاورزی نوشهر نگران کننده است.

فرایند ساخت و ساز در اراضی کشاورزی نوشهر نگران کننده است

به گزارش خبرنگاران از نوشهر، محمد علی قمی امروز در جلسه ساخت و ساز غیر مجاز در سواحل دریا اظهار کرد: در سال های اخیر جلسات و مصوبات متعددی در خصوص ساخت و ساز غیر مجاز صورت گرفت اما علی رغم همه تلاشها و اقدامات نیازمند اهتمام بیشتر دستگاه ها متولی است.

وی با اشاره به بازدید اخیر استاندار مازندران به همراه فرمانداران از شرایط سواحل استان اضافه نمود: در این بازدید آنچه که بیش از همه مایه تأسف و نگرانی بود تجاوز به انفال، حقوق مردم و محیط زیست بوده که علاوه بر ساخت و ساز غیر مجاز موجب آلوده کردن محیط زیست شده است.

فرماندار نوشهر با ابراز نگرانی از ساخت و سازهای بی رویه و غیرمجاز در حریم های رودخانه ها و دریا و جنگل شرح داد: در حاشیه نوار ساحلی کسانی که قصد استفاده از دریا را داشته باشند و یا نیروی انتظامی اگر به دنبال متهمی باشد بدون استفاده از تجهیزات و به راحتی نمی توانند به ساحل ورود پیدا نمایند.

قمی اویلی با تأکید بر اصلاح اسناد اضافه نمود: خلاهای قانونی در این حوزه وجود دارد و در حوزه جنگل نیز تجاوز به منابع طبیعی، انهار، حرائم،کشاورزی، راه،گاز، آب، برق نشان از عدم رعایت حریم است.

وی برداشت های غیر مجاز را عامل سیل نوشهر و سیل اخیر بهشهر دانست و گفت: منشأ این سیل ها تجاوز به منابع ملی و بر هم خوردن نظم و توازن طبیعت و حوزه های آبریز است که تغییر جهت دادند.

فرماندار نوشهر با تاکید بر اینکه سیل اخیر بهشهر تلنگری برای ما در نوشهر است، شرح داد: سیل ویرانگر موجب می شود تا اغلب مردمی که از قشر ضعیف هستند و دارای خانه های قدیمی هستند تاوان زیاده خواهی های دیگران را بپردازند.

قمی خاطر نشان کرد: سیل ناشی از عدم توجه دستگاه های متولی است که در حوزه قضایی باید بررسی بیشتری صورت گیرد.

وی یادآور شد: در حریم رودخانه ها و انهار هنوز هم تجاوز وجود دارد که باید هر چه زودتر با مدیریت درست جلوی این کار گرفته شود.

قمی گفت: خسارات وارده در سیل هایی که بر نوشهر وارد شد بسیار فراتر از اعتبارات تملک و دارایی شهرستان بود و حتی اگر 100 درصد اعتبارات تملک و دارایی جذب شود بازهم حجم خسارات وارده بالاتر از این میزان است.

فرماندار نوشهر به ساخت و سازهای غیرمجاز در بخش کجور نیز اشاره کرد و اضافه نمود: در زمینه برخورد با تخلفات تجاوز به منابع ملی و حرائم اگر نمی توان 100 درصد جلوگیری شود حداقل باید در جهت کاهش آن گام برداشته شود که دراین زمینه می توان از کمیسیون ماده 100 کمک گرفت.

وی اضافه نمود: بخشداران بخش های مرکزی و کجور، جهادکشاورزی و منابع طبیعی باید مستندات خود را در زمینه تخلفات دراین حوزه در جلسه بعدی ارائه نمایند تا تصمیمات لازم اتخاذ شود.

قمی اویلی گفت: خدمات رسانی برخی دستگاهها که به ساخت و سازهای غیر مجاز داده می شود به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و باید جلوگیری شود.

آ

منبع: تسنیم
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 300

به "فرایند ساخت و ساز در اراضی کشاورزی نوشهر نگران کننده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند ساخت و ساز در اراضی کشاورزی نوشهر نگران کننده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید