روز دنیای چای، 8 چای خوش طعم و پرطرفدار ازسراسر دنیا

به گزارش طرفداران رونالدو، خبرنگاران : امروز 21 می روز دنیای چای است، روزی برای افزایش آگاهی از تاریخ طولانی و اهمیت عمیق فرهنگی چای در سراسر دنیا.

روز دنیای چای، 8 چای خوش طعم و پرطرفدار ازسراسر دنیا

آیا می دانستید، نوشیدن چای سنتی است که تقریباً به 5000 سال قبل برمی گردد و از چین باستان آغاز شده است؟

به گزارش گروه ترجمه خبرنگاران و به نقل از یورونیوز ، از آن موقع، چای در سراسر جهان توسعه یافته است و هر فرهنگ با روش خاص خود چای می نوشد.بنابراین، به افتخار روز جهانی چای (21 مه)، فکر کردیم که نگاهی بیاندازیم به بعضی از روش های محبوب دم کردن چای که مردم جهان با آن از این نوشیدنی لذت می برند.

چای سنتی چینی

چای نقش مهمی در فرهنگ چین دارد. یکی از محبوب ترین روش های تهیه چای دراین کشور گونگفو چا است که به معنای تهیه چای با مهارت است.طرز تهیه چای گونگفو چا به مقدار خود چای مربوط به مراسم است. برای درست کردن آن، باید از برگ های چای بهره ببرید و آن را در یک ست چای چینی مناسب سرو کنید.

کوه های Fenghuang (ققنوس) جایی است که چای های Dancong wulong (اولونگ) در آن کشت می گردد و درختان 700 ساله در آن منطقه وجود دارد.نسل های بی شماری هنر نه تنها رشد و فراوری چای، بلکه نوشیدن آن را نیز به کمال رسانده اند.

تایوان

در سال های اخیر، چای حباب در سراسر جهان شناخته شده است، اما در اصل از تایوان است.این نمونه پای در دهه 1980 ابداع شد و از ترکیبی از چای، شیر، آب میوه و … توپ های تاپیوکا که به آن بوبا نیز می گویند، تهیه می گردد.چای حباب دار شیرین، با طراوت و رنگارنگ است. معمولاً آن را در یک فنجان شفاف همراه با نی سرو می کنید که به شما امکان می دهد توپ های تاپیوکای نوشیدنی را بمکید.

آرژانتین

Yerba Mate یک چای گیاهی با کافئین بالا است که منشا آن آرژانتین است.این گیاه در ابتدا به وسیله مردم بومی آمریکای جنوبی، مدت ها قبل از استعمار اروپا، کشت می شد. این چای طعمی قوی، خاکی و تلخ دارد.این غذا با خیساندن برگ های خشک شده در آب داغ تهیه می گردد و به طور سنتی از کدو، نوعی ظرف گرد، با نی فلزی، معروف به بومبیلا، سرو می گردد.

چای صبحانه بریتانیا

بریتانیایی ها عاشق چای هستند. محبوب ترین چایی است که با صبحانه کلاسیک انگلیسی میل می نمایند که ترکیبی از چای سیاه است که با شیر و گاهی کمی شکر سرو می گردد.

بیشتر بریتانیایی ها موافق هستند که استفاده از شیر لبنی برای یک کاپا خوب لازم است، اما آنها در خصوص برترین راه برای تهیه آن توافق ندارند: اول شیر بریزند یا اول چای - سوالی که یک ملت را از هم جدا می نماید.در حالی که چای صبحانه انگلیسی به طور سنتی در صبح سرو می گردد، تقریباً 100 میلیون فنجان چای هر روز در بریتانیا نوشیده می گردد.

و این را با چای بعد از ظهر سنتی بریتانیا که شامل نوشیدن چای و خوردن اسکون، ساندویچ یا شیرینی به عنوان میان وعده بعد از ظهر است، حدود ساعت 3 تا 5 بعد از ظهر اشتباه نگیرید!

مراکش

در مراکش، یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها، چای نعناع است که از خیساندن چای سبز با برگ های نعنا تهیه می گردد.

از آداب مراکشی است که برای هر بازدیدنماینده ای که ممکن است در آنجا توقف کند، چای دم نمایند و برای مناسبت های خاص چای به طور تشریفاتی در مقابل مهمانان درست می گردد.معمولا میزبان چای را از حداقل 30 سانتی متر بالای لیوان می ریزد. این به تشکیل مقداری کف و تهویه چای یاری می نماید، اما بعلاوه نشانه احترام است.

ژاپن

به جای ریختن آب روی برگ های خشک، ماچا ژاپنی با هم زدن پودر چای سبز در آب جوش تهیه می گردد. به این معنی که شما در واقع برگ های چای را می خورید. این همان چیزی است که به Matcha طعم بسیار قوی آن را می دهد.این چای در فرهنگ ژاپنی جایگاه ویژه ای دارد و معمولا با شیرینی معروف به واگاشی سرو می گردد.

سینی چای سنتی ترکی

ترکیه حدود 6 تا 10 درصد چای جهان را فراوری می نماید. بعلاوه رایج ترین نوشیدنی گرم مصرفی این کشورچای است. سرو چای بخش مهمی از فرهنگ و مهمان نوازی ترکیه است.

چای قوی و سیاه ، سنگ بنای فرهنگ چای ترکیه است. معمولاً در دو قوری روی هم تهیه می گردد و در یک لیوان لاله شکل سرو می گردد. این لیوان به شما امکان می دهد هنگام نوشیدن چای، رنگ آن را تحسین کنید - اما مراقب باشید که آن را در لبه آن نگه دارید تا انگشتانتان نسوزند!شیر هرگز با چای ترکی سرو نمی گردد، اما رایج است.

چای دیشلمه ایرانی ها

درمورد فرهنگ چای خوری در ایران، نمونه ای از این فرهنگ مرسوم، در چایخانه های قدیمی وجود داشته که تا به امروز هم ادامه دارد. مشتری که در چایخانه یک یا چند استکان چای نوشیده و دیگه تمایلی به نوشیدن چای نداره، استکان چای خودش را بر روی نعلبکی می خوابانده و قهوه چی مادامی که مشتری استکان خودش را بر روی نعلبکی نگذاشته برایش چای می آورد.در فرهنگ چای خوری در ایران اغلب در کنار چای حبه قند، خرما یا نبات هم مصرف می گردد.

چای دیشلمه ایرانی ها بمعنی چای تلخی است که حبه قند کنارش می گذارند، در واقع چای که شکر یا قند داخلش حل نکرده باشند به چای دیَشلمه گفته می گردد . چای دیشلمه را بعلاوه با کشمش یا خرما هم می نوشند. مصرف چای دیشلمه در قهوه خانه ها بسیار مرسوم بوده و در استکان کمر باریک، حین گوش سپردن به نقالی میل می کردند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 15 تیر 1401 بروزرسانی: 15 تیر 1401 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1411

به "روز دنیای چای، 8 چای خوش طعم و پرطرفدار ازسراسر دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز دنیای چای، 8 چای خوش طعم و پرطرفدار ازسراسر دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید