لیست روزهای تعطیل در کانادا

به گزارش طرفداران رونالدو، تعطیلات فرصت ارزشمندی برای همه ما است. شما در تعطیلات می توانید از زمان خود برای دور شدن از استرس روزانه، آرامش و البته شرکت در مراسم های خاطره انگیز بهره ببرید. وقتی در تعطیلات هستید به راحتی می توانید نگرانی های خود را پشت سر بگذارید. تحقیقات علمی نشان داده است، که اثرات مثبت تعطیلات بر سلامت روان و همچنین تقویت قوای ذهنی غیرقابل انکار است. این در حالی است که تاریخچه تعطیلات هر کشوری یک قسمت مهم برای ایجاد پیوند محکم بین ما و جامعه که در آن زندگی می کنیم، محسوب می گردد. در واقع تعطیلات یک کشور به ما شما فرصت آشنایی هرچه بیشتر با تاریخ و فرهنگ آن کشور را می دهد. همچنین شما فرصت می یابید که در تعطیلات های خاص یک کشور در انواع فستیوال های فرهنگی، جشنواره های موسیقی و رژه ها شرکت کنید و لذت ببرید.

لیست روزهای تعطیل در کانادا

کانادایی ها به درستی به میراث فرهنگی کشورشان افتخار می نمایند. این در حالی است که تعطیلات در کشوری مانند کانادا، با بافت چند فرهنگی، فرصت تکرار نشدنی برای شرکت در جشن هایی با میزبانی انواع فرهنگ ها را می دهد.پس شاید بیراه نباشد، اگر به شما بگوییم که آشنایی با روزهای تعطیل در کشور کانادا به شما امکان یک برنامه ریزی فرح بخش را می دهد.

اگر می خواهید تور کانادا خود را انتخاب کنید همزمانی تور با تعدادی از جشن ها، تعطیلات و فستیوالهای سالیانه کانادا می تواند سفر شما را بهتر و جذاب تر کند.

تعطیلات در کانادا

تعطیلات قانونی در کشور کانادا شامل روز سال نو، آدینه خوب (عید پاک)، روز ملی کانادا، روز کارگر و روز کریسمس است. این روزها در سراسر کشور جشن گرفته می گردد و برای کارمندان روزهای تعطیل نیز حقوق پرداخت می گردد. کارمندان تحت نظارت دولت فدرال کانادا نیز دوشنبه عید پاک، روز ویکتوریا، روز شکرگزاری و روز باکسینگ را تعطیل می نمایند. البته این روزها معمولا برای کارمندان غیر فدرال نیز به عنوان تعطیلات در نظر گرفته می گردد.ما در این مطلب، بعضی از تعطیلات متداول در کانادا را برای شما بیان می کنیم. بعلاوه شما را با بعضی از سنت ها، نمادها و معانی پشت این تعطیلات آشنا می کنیم.

روز سال نو

سال نو در نقاط مختلف از دنیا به روش های مختلف برگزار می گردد، حتی نمی توانیم عنوان کنیم یک روز خاص برای تغییر سال در سراسر دنیا پذیرفته می گردد. در کشور کانادا، سال نو در یکم ژانویه هر سال جشن گرفته می گردد و یکی از هشت تعطیلات قانونی این کشور نیز محسوب می گردد. روز سال نو برای تمامی ساکنین کانادا به یک شکل نیست. شما می توانید در روز سال نو یا در یک کشتی یا با دوستان خود همچون تعدادی زیادی از مردم کانادا، برف بازی کنید. اگر در شب سال نو، در سطح یکی از شهرهای کانادا قدم بزنید به راحتی می توانید میهمان یکی از هزاران جشنی باشید که در این شب برگزار می گردد. این میهمانی ها که در شب سال نو برگزار می گردد، معمولا تا آخر شب ادامه دارد. مردم کانادا در شب سال نو با پایکوبی، آواز و نوشیدنی به استقبال سال نو می روند. البته بودن در جمع دوستان و خانواده در اولین دقایق سال، یک سنت محبوب بشمار می رود. اما پس از جشن ها، زمان تصمیم گیری در خصوص سال نو فرا می رسد و شما لیستی از تصمیمات که درباره نحوه زندگی در سال آینده دارید را خواهید نوشت. نیمه شب، وقتی که صدای توپ سال نو می آید، مردم یکدیگر را در آغوش می گیرند و می بوسند تا سال نو را با عشق و شادی بسیار آغاز نمایند. البته نمی توانیم خواندن ترانه معروف اولد لانگ سین با شعر رابرت برنز، در نیمه شب سال نو را به عنوان سنتی مقدس فراموش کنیم.

روز کانادا

در 27 اکتبر سال 1982، اول ژوئیه که به روز سلطه معروف بود، به عنوان روز کانادا شناخته شد.

از سال 1985، کمیته های روز کانادا برای برنامه ریزی، سازماندهی و هماهنگی محلی جشن های روز کانادا در هر استان ایجاد گردد.

روز کارگر

اولین دوشنبه سپتامبر در سراسر کشور، به عنوان روز کارگر شناخته می گردد.

روز شکرگزاری

دوشنبه دوم اکتبر در سراسر کشور در سراسر کشور به عنوان روز شکرگزاری شناخته می گردد و اما در استان های نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا و نیوفاندلند به عنوان تعطیلات محسوب نمی گردد.

روز یادبود

یکم ژوئیه به عنوان روز یادبود در کانادا شناخته می گردد. در این روز مردم کانادا برای ادای احترام به کشته شدگان جنگی، کارهایی از جمله گذاشتن عکس و نامه رو مقبره این قهرمان انجام می دهند.

هرچند دولت کانادا این روز را به عنوان تعطیلات رسمی کانادا معرفی می نماید اما این روز در استان های کبک، انتاریو، مانیتوبا و نوا اسکوشیا تعطیل نیست.

روز کریسمس

بیست و پنجمین روز ماه مارس، به عنوان روز کریسمس در سراسر کشور کانادا تعطیل است. این روز مصادف با سالروز تولد عیسی مسیح است. در این روز مردم کانادا، با تزیین درخت های کاج خود، انتظار آمدن بابانوئل را می کشند.

روز باکسینگ

روز باکسینگ به عنوان یک تعطیلات غیر رسمی در کانادا شناخته می گردد. برای اغلب کانادایی ها روز باکسینگ در بیست و ششم ماه مارس تعطیل است اما این روز تنها به عنوان تعطیلات رسمی در استان انتاریو شناخته می گردد. هرچند این روز در هشت استان کشور کانادا تعطیل است. البته در این روز بیشتر سازمان ها و مشاغل نیز تعطیل هستند.

تعطیلات روز مردم بومی

روز مردم بومی کانادا به عنوان یک روز تعطیل در قلمروهای شمال غربی کانادا به شمار می رود. هرچند می توان بیان کرد که در این روز در هر جای کانادا که باشید می توانید در جشن ها و نمایشگاه هایی مختص این روز شرکت کنید. این جشن ها و نمایشگاه ها به منظور آشنایی بیشتر با مردم بومی کانادا است.

روز خانواده

روز خانواده در سومین دوشنبه فوریه، در استانهای آلبرتا، بریتیش کلمبیا، نیوبرانزویک، انتاریو و ساسکاچوان تعطیل رسمی است. این روز برای بزرگداشت اهمیت خانواده است. شما اگر در این تعطیلات ساکن این استان ها باشید، می توانید در فعالیتهای خانوادگی که به مناسبت این روز برنامه ریزی می شوند، شرکت کنید.

روز سنت ژان باپتیست

در استان کبک روز بیست و چهارم ژوئن تعطیل رسمی است. هرچند این روز در تمام استانهای فرانسوی زبان کانادا، جشن هایی افتخار سنت ژان باپتیست برگزار میگردد.

روز لوئیز ری

سومین دوشنبه از ماه فوریه در استان مانیتوبا به افتخار لوئیس ری به عنوان یکی از سیاستمداران مهم تاریخ کانادا تعطیل است.

روز اسلندر

در این روز،جزیره پرنس ادوارد در سومین دوشنبه ماه فوریه، تعطیل رسمی است.

روز تعطیلات مدنی

تعطیلات مدنی، در دوشنبه اول ماه اوت، در استان مانیتوبا، نوناووت، آلبرتا، بریتیش کلمبیا، ساسکاچوان و انتاریو تعطیل رسمی است. شما اگر در این تعطیلات ساکن این استان ها باشید، می توانید در، رویدادهای ورزشی، آتش بازی و جشنواره های فرهنگی که به مناسبت این روز برگزار میگردد؛ شرکت کنید.

روز سنت پاتریک

این روز در نزدیک ترین دوشنبه به هفدهم مارس، در استان های نیوفاندلند و لابرادور تعطیل است.

منبع: نقشه
انتشار: 21 شهریور 1401 بروزرسانی: 21 شهریور 1401 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1463

به "لیست روزهای تعطیل در کانادا" امتیاز دهید

2 کاربر به "لیست روزهای تعطیل در کانادا" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیست روزهای تعطیل در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید