ربات پپر دانشگاه خاتم راهی مسابقات جهانی ربوکاپ شد!

به گزارش طرفداران رونالدو، سرپرست تیم اعزامی رباتیک دانشگاه خاتم جزئیات برگزاری مسابقات جهانی ربوکاپ 2024هلند و اعزام ربات پپر را تشریح کرد.

ربات پپر دانشگاه خاتم راهی مسابقات جهانی ربوکاپ شد!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران و براساس گزارش دیجیاتو، پپر در جایگاه اولین ربات انسان نما، گامی نوین در زمینه هوش مصنوعی و رباتیک برداشته و تعامل انسان و ماشین را به سطح نوی برده است. این ربات با ظاهری دوست داشتنی و حرکات انسان گونه ارتباط طبیعی با افراد برقرار می نماید و می تواند در موقعیت های مختلف، همراه انسان ها باشد.

این ربات پپر که تیم رباتیک دانشگاه خاتم آن را توسعه داده است، همراه این تیم در لیگ Social Standard Platform League ربوکاپ 2024 شرکت خواهد نمود. در این لیگ، شرکت نمایندگان باید از ربات مشهور پپر شرکت سافت بنک استفاده نمایند و دانشگاه خاتم هم مدلی شخصی سازی شده از این ربات را روانه مسابقات خواهد نمود.

عبدالله شمیسا، سرپرست تیم اعزامی رباتیک دانشگاه خاتم به مسابقات دنیای ربوکاپ 2024هلند، در نشست خبری و مراسم بازدید از ربات انسان نمای Pepper شرح داد: این نشست به مناسبت مسابقات دنیای ربوکاپ هلند که قرار است برگزار گردد، تشکیل شده است؛ دانشگاه خاتم با رویکرد نو خود در یک دهه اخیر، کوشش دارد نسل نو را با دانشگاه ها و فعالیت های به روز جامعه آشنا کند.

او اضافه نمود: رویکرد این دانشگاه و دانشگاه های دیگر در زمینه ربات، نقش مؤثرتر در فناوری و ارتباط برقرارکردن با صنعت بعلاوه توسعه تعامل به وجودآمده در دانشگاه است. این امر احتیاج به سرمایه گذاری هایی در ساختارسازی و تشکیل تیم های پیشرو دارد.

شمیسا ادامه داد: در حوزه هوش مصنوعی و رباتیک باید بگویم که این مرکز در دانشگاه تشکیل شده و تیم رباتیک دانشگاه از سال 97 آغاز به فعالیت نموده است. سال 2021 نیز در این مسابقات شرکت کردیم، سال جاری نیز در این مسابقات شرکت خواهیم کرد.

وی با تأکید بر اهمیت مسابقات اضافه نمود: تیم های مختلف برای شرکت در این مسابقات کوشش می نمایند. ما نیز کوشش کردیم تیم خودمان را آماده شرکت در این مسابقات بکنیم.

شمیسا با اشاره به اینکه مسابقات در 15 لیگ برگزار می گردد، اعلام کرد: با تمام محدودیت های ربات، از نظر سخت افزاری، نرم افزاری و پردازشی، این ربات تناسب اندامی شبیه انسان دارد. هنر دوستان ما این است که با این شرایط در مسابقات حضور مؤثر داشته باشند.

به گفته او، بیش از 50 هزار شرکت نماینده و 300 تیم از کشورهای مختلف در این مسابقات حضور دارند. شمیسا اظهار کرد: ترویج فناوری های نوین رباتیک و هوش مصنوعی و ایجاد بستری برای تبادل دانش و تجربه بین محققان و دانشجویان ازجمله اهداف برگزاری این مسابقات است.

براساس این گزارش، مسابقات دنیای ربوکاپ 2024هلند از 27 تا 31 تیرماه (17 تا ژوئیه) با حضور بیش از 3 هزار دانشجوی فنی از 45 کشور دنیا برگزار می گردد.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 تیر 1403 بروزرسانی: 19 تیر 1403 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1643

به "ربات پپر دانشگاه خاتم راهی مسابقات جهانی ربوکاپ شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات پپر دانشگاه خاتم راهی مسابقات جهانی ربوکاپ شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید