داستان عجیب دِرهم در ماجرای علی دایی!

به گزارش طرفداران رونالدو، بازیکنان و مربیان در فوتبال ایران معمولا برای رسیدن به مطالبات خود راهی به جز شکایت از باشگاهی که در آن عضویت داشته اند، ندارند. فرایند شکایت اگرچه شاید طولانی مدت باشد، اما حداقل در سال های اخیر به خاطر سخت گیری ها سوخت و سوز ندارد! از طرفی باشگاه های بدحساب تفاوتی بین اسطوره یا بازیکن بی نام و نشان قائل نمی شوند. شاید جالب باشد بدانید علی دایی که قبلا برای دریافت مطالباتش از باشگاه نفت و پرسپولیس هم دچار مشکل شده بود از سایپا هم طلبکار بود و به تازگی و پس از گذشت دو سال خاتمه پیروز شد مطالباتش را از این باشگاه دریافت کند. عجیب اینکه این پول بی سر و صدا رد و بدل شد و ظاهرا سایپایی ها قصد نداشتند به این سادگی ها طلب دایی را بدهند.

داستان عجیب دِرهم در ماجرای علی دایی!

اردیبهشت 98 خاتمه کار دایی در سایپا

علی دایی در روز های حضور در سایپا رابطه خوبی با رضا درویش داشت. بعد از رفتن رضا درویش، دایی با مدیرعامل بعدی دچار مشکل شد و درنهایت و در یک مصاحبه انتقادی از خجالت مدیر سابق باشگاه عایدی. مصاحبه دایی به مذاق مدیر باشگاه خوش نیامد و در اردیبهشت سال 98 آن ها در بیانیه ای از قطع همکاری با سرمربی سرشناس تیم خود خبر دادند تا ساپیا آخرین تیمی باشد که یکی از اسطوره های فوتبال ایران و آسیا در آن مربیگری نموده باشد و تا امروز با توجه به اینکه او دوست دارد در تهران مربیگری کند فعالیت فوتبالی ای نداشته باشد.

شکایت دایی از سایپا

علی دایی بعد از اینکه از سایپا به آن شکل کنار گذاشته شد، مدتی صبر کرد و می خواست با تعامل حق و حقوقش را بگیرد، اما بی توجهی مدیران سایپا صبر او را لبریز کرد و از سایپایی ها در کمیته تعیین شرایط شکایت کرد. در آبان همان سال کمیته تعیین شرایط فدراسیون فوتبال، باشگاه سایپا را به پرداخت 850 میلیون تومان به علاوه پنجاه هزار و چهارصد و پنجاه درهم محکوم کرد ضمن اینکه سایپا به پرداخت مبلغ دویست و سیزده میلیون و ششصد هزار تومان بابت هزینه دادرسی محکوم شد. کمیته تعیین شرایط به باشگاه سایپا فرصت داد که اگر اعتراضی به حکم دارد ظرف مدت یک هفته شکایتش را به کمیته استیناف ارائه دهد.

ماجرای 50 هزار و 450 درهم

حتما برای شما هم عجیب است که چرا سایپا به پرداخت درهم به دایی محکوم شده است. ماجرا به رضا اسدی، بازیکن فعلی پرسپولیس که آن موقع پیراهن سایپا را بر تن داشت، مربوط است. اسدی از ناحیه انگشت پا به شدت آسیب دیده بود و ناچار شد انگشت پایش را به تیغ جراحان بسپارد. اسدی برای عمل جراحی به یکی از کشور های حاشیه خلیج فارس رفت و هزینه عمل او پنجاه هزار و چهارصد و پنجاه درهم شد که این پول را دایی با توجه به اینکه با درویش مدیرعامل وقت سایپا ارتباط خوبی داشت، پرداخت کرد و درویش هم به عنوان مدیرعامل سایپا متعهد شد که به او برگرداند. بعد از مدتی درویش از مدیریت سایپا کنار گذاشته شد و این بدهی میراث مدیران بعدی شد.

اعتراض بی ثمر و پنجره ای که باز شد!

باشگاه سایپا که نسبت به حکم صادره از جانب کمیته تعیین شرایط معترض بود، شکایتش را به کمیته استیناف برد و در آذرماه سال 99، کمیته استیناف هم رای کمیته تعیین شرایط را تایید و باشگاه سایپا را محکوم به پرداخت مطالبات دایی کرد. اعتراض بی دلیل سایپایی ها از اول هم تعیین بود راه به جایی نمی برد، اما در فوتبال ما رسم شده برای خریدن زمان با پرداخت مبلغی محکومیت را در مراجع بالاتر پیگیری می نمایند به این امید که تا آنالیز و رای نهایی صادر گردد احتمالا بدهی به مدیر بعدی رسیده است!

پس از صدور حکم علیه سایپا و در ادامه تایید رای در کمیته استیناف فدراسیون فوتبال، به دلیل عدم اجرای رای مذکور، فدراسیون طی نامه ای به باشگاه سایپا خاطرنشان کرد پنجره نقل وانتقالاتی باشگاه بسته شده است، اما سایپایی ها بدون اینکه رضایت علی دایی را جلب نمایند، با قرار ضمانت در کمیته شرایط مشکل نقل وانتقالاتی خود را حل کردند. موضوعی که علی دایی را ناراحت کرد و در همان زمان و در مصاحبه ای گفت کمیته شرایط تا رضایت شاکی نباشد حق چنین کاری را ندارد.

ماجرای چک ها و سکوت سایپا

سایپایی ها برای باز کردن پنجره نقل وانتقالاتی به فدراسیون یک چک به طور امانت دادند، چکی که مدتی هم از تاریخ اعتبارش گذشته بود، ولی با این حال پنجره نقل وانتقالاتشان باز شد. از طرفی هم مدیران فعلی سایپا یک چک در وجه علی دایی صادر کردند و صدور چک برای دایی، مربی سابق این باشگاه را مجاب کرد که رضایت بدهد و خیال باشگاه هم راحت گردد.

سایپایی ها کل مبلغ محکوم شده را در یک چک به تاریخ 10 دی ماه برای علی دایی صادر کردند. اما دایی سه شنبه پول را برداشت کرد تا پایان بعد از گذشت بیش از دو سال به پولش برسد. جالب اینکه بعد از گذشت چند روز از تسویه حساب با دایی، مدیران سایپا آن را رسانه ای نکردند! عجیب است که یکی از پرسروصداترین پرونده های اقتصادی باشگاه لیگ فزونی در سکوت خبری مختومه اعلام شد. با پیگیری هایی که انجام دادیم راز این سکوت را کشف کردیم! به نظر می رسد با توجه به اینکه خیلی ها مصاحبه دایی درخصوص مدیران وقت سایپا را یکی از دلیل های بی کاری او می دانند، مدیران سایپا نمی خواهند با صحبت کردن درخصوص دایی وارد حاشیه شوند. برای همین هم پس از پرداخت مطالبات به یکی از اسطوره های فوتبال ایران بی سر و صدا به امور باشگاه خود مشغول شدند.

فرهیختگان

منبع: فرارو
انتشار: 27 بهمن 1400 بروزرسانی: 27 بهمن 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1285

به "داستان عجیب دِرهم در ماجرای علی دایی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان عجیب دِرهم در ماجرای علی دایی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید