جنجال یاری داور ویدئویی در جام جهانی فوتسال

به گزارش طرفداران رونالدو، داوران با وجود استفاده از تکنولوژی یاری داور ویدئویی در جام جهانی فوتسال، تصمیماتی بحث برانگیز داشتند.

جنجال یاری داور ویدئویی در جام جهانی فوتسال

به گزارش خبرنگاران، فیفا چندی پیش تصمیم گرفت پس از اضافه کردن یاری داور ویدئویی به فوتبال (VAR)، این تکنولوژی را برای اولین باردر فوتسال هم استفاده کند و قرار شد برای جام جهانی 2021 برای اولین بار شاهد اجرا شدن آن باشیم.

پیش از آغاز جام هم در این زمینه جلساتی با داوران گذاشته و آموزش های لازم به آنها داده شد اما به نظر می رسد این تکنولوژی حالا به پاشنه آشیل برای فیفا تبدیل شده و آبروی داوری جام جهانی را برده است.

پس از اینکه در بازی ونزوئلا با کاستاریکا در دور اول مرحله گروهی داوران حتی با استفاده از این تکنولوژی هم پنالتی مسلم به سود ونزوئلا را تشخیص ندادند اخیرا نادیده گرفتن دو گل صحیح در این رقابت ها جنجالی شده است.

اولی در بازی لیتوانی میزبان مسابقت با قزاقستان بود که صحنه عجیب داوری به سود تیم لیتوانی میزبان جام جهانی رقم خورد و در کمال ناباوری داوران با تکنولوژی یاری داور ویدئویی هم توپ وارد شده به دروازه لیتوانی را گل تشخیص ندادند تا شائبه جانبداری از تیم میزبان مطرح گردد اما وقتی این اتفاق در جریان بازی ویتنام با پاناما هم تکرار شد معین شد که داوران هنوز به خوبی با این تکنولوژی آشنایی پیدا نکرده اند. در این بازی هم توپی که کاملا از خط دروازه پاناما رد شد را داوران گل تشخیص نداده و نماینده آسیا را برای رسیدن به گل رجحان به زحمت انداختند تا جنجالی دیگر را ببینیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 شهریور 1400 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1120

به "جنجال یاری داور ویدئویی در جام جهانی فوتسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنجال یاری داور ویدئویی در جام جهانی فوتسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید