فراوری غیربهداشتی سوسیس و کالباس با سهل انگاری مسئولین

به گزارش طرفداران رونالدو، رئیس هیئت مدیره انجمن افزودنی های صنایع غذایی کشور سهل انگاری و کم کاری مسئولین موجب شده افراد سودجو در کارگاه های زیرزمینی بدون هیچ نظارتی سوسیس و کالباس غیر بهداشتی و نامرغوب فراوری نمایند.

فراوری غیربهداشتی سوسیس و کالباس با سهل انگاری مسئولین

به گزارش خبرنگاران، پرویز جهانگیری، رئیس هیئت مدیره انجمن اضافه نمودنی صنایع غذایی کشور گفت: مسئولین اداره نظارت بهداشت محیط که وظیفه دارند واحدهای غیربهداشتی و زیرزمینی را تعطیل نمایند متأسفانه در شناسایی و تعطیلی این کارگاه های زیر زمینی و غیر بهداشتی کم کاری می نمایند.

وی اضافه نمود: استفاده از محصولات غذایی بهداشتی که مارک، نام، علامت کارخانه دارند مسئله ای ندارد و مردم می توانند سوسیس و کالباس فراوری کارخانه های بهداشتی را با خیال راحت مصرف نمایند و از استفاده سوسیس و کالباس های بدون مارک و بدون نام برای حفظ سلامت خود پرهیز نمایند.

جهانگیری ادامه داد: کارخانه ای که شناسنامه دارد به هیچ وجه نمی تواند جنس نامرغوب را از کارخانه برای توزیع خارج کند چون ناظرین بهداشتی و کنترل کیفیت اجازه خروج اجناس نامرغوب را نمی دهند و در واحدهای رسمی پروانه دار ناظرین کنترل های کافی را انجام می دهند.

وی خاطر نشان کرد: در فراوری سوسیس و کالباس در واحدهای بهداشتی در جهت سلامت محصول پروتئین های گیاهی و رنگ های طبیعی زیر نظر ناظرین استفاده می گردد.

رئیس هیئت مدیره انجمن اضافه نمودنی های صنایع غذایی کشور توضیح داد: شرایط فراوری در کشور آنقدر ناهنجار شده است که متأسفانه فراورینمایندگان بری شده و کسانی که فراوری نماینده نیستند سر جای فراوری نمایندگان نشسته اند.

وی در ادامه با بیان اینکه در فرهنگ غرب شرایط زندگی به سمت و سویی می رود که مردم از غذا برای سیری استفاده می نمایند در حالی که در کشور ما از طعم و مزه غذا لذت می بریم.

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروزه توجه خاصی به مواد غذایی و مکمل های همراه آن شده و این امر باعث شده مردم هم به این مهم توجه بیشتری داشته باشند.

رئیس هیئت مدیره انجمن اضافه نمودنی های صنایع غذایی کشور اضافه نمود: امروز جهان با مسئله ای به نام نانو ذرات پلاستیک روبرو است که از مصرف مواد غذایی که در پلاستیک قرار دارند وارد بدن می گردد که این مهم علاوه بر اینکه نتایج مخربی در محیط زیست دارد، در بدن انسان هم عملکرد ضد سلامت دارد.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1047

به "فراوری غیربهداشتی سوسیس و کالباس با سهل انگاری مسئولین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری غیربهداشتی سوسیس و کالباس با سهل انگاری مسئولین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید