معرفی مشهورترین و برترین سوغاتی های سریلانکا، از صنایعی دستی تا خوراکی!

به گزارش طرفداران رونالدو، یکی از مجذوب کننده ترین بخش های هر سفر به خرید سوغاتی مربوط می گردد. هر گردشگری دوست دارد یک سوغاتی با خود برای یادگاری به همراه بیاورد، اما گاهی به قدری سوغاتی های یک کشور تنوع دارد که گردشگران سردرگم می شوند. از طرفی همان طور که می دانید سریلانکا یکی از مجذوب کننده ترین مقاصد گردشگری در بین کشورهای آسیایی به شمار میرود و هر گردشگری تمایل دارد یک سوغاتی با خود از این کشور به ایران بیاورد.

معرفی مشهورترین و برترین سوغاتی های سریلانکا، از صنایعی دستی تا خوراکی!

ما در این مطلب قصد داریم به شما لیستی از برترین سوغاتی های سریلانکا را معرفی کنیم تا بتوانید متناسب با سلیقه خودتان برترین یادگاری از فرهنگ این کشور آسیایی زیبا را با خود به خانه تان بیاورید و هر زمان که به آن نگاه می کنید، خاطرات روزهای خوش سفر را دوباره زنده کنید، بنابراین تا خاتمه همراه خبرنگاران باشید.

خرید لباس سنتی سریلانکا

به عنوان معرفی اولین مورد از لیست برترین سوغاتی های سریلانکا، لباس سنتی را انتخاب کردیم. در فرهنگ سریلانکا به لباس سنتی زنان، ساری (Sari) و به لباس سنتی مردان، سارونگ (Sarongs) گفته می گردد. در حقیقت سارونگ یک شلوار سنتی است و تنها لباس مخصوص مردان به حساب نمی آید، بلکه معمولا زن ها آن را با یک بلوز یا تاب در مراسم های غیر رسمی می پوشند.

ساری ها با جنس های حریر و ساتن در طیف رنگی بسیار متنوع به فروش می رسند، ازاین رو جوابگوی هر سلیقه ای خواهند بود. کلمبو، مرکز کشور سریلانکا است، شما می توانید در این شهر و دیگر شهرهای این کشور، فروشگاه های زیادی را برای خرید لباس سنتی پیدا کنید.

چای یکی از برترین سوغاتی های سریلانکا - برترین سوغاتی های سریلانکا

چای را می توان یک بخش جدایی ناپذیر از زندگی سریلانکایی ها دانست، دقیقا مانند ایرانی ها! شاید برایتان جالب باشد که بدانید کشت اولین چای در زمان حکومت بریتانیایی ها بر این سرزمین انجام شد.

چای سیلان به عنوان یکی از معروف ترین و باکیفیت ترین چای ها در سراسر جهان شناخته می گردد، بنابراین اگر به این کشور سفر کنید و با خودتان حداقل یک بسته چای به ایران نیاورید، ضرر زیادی نموده اید. فروشگاه های زیادی در سراسر سریلانکا وجود دارند که می توانید یک بسته چای بخرید. از آن جایی که چای یکی از سوغاتی های معروف این کشور به شمار می رود در انواع مختلفی از جمله دارچینی، زعفرانی و معطرشده با میوه های خشک، ترکیبات گیاهی و ادویه های محلی به فروش می رسد.

ماسک های راکشا - برترین سوغاتی های سریلانکا

اما ماسک های راکشا یکی دیگر از سوغاتی های سریلانکا هستند، در سفر به این کشور به هر فروشگاه محلی و فروشگاه صنایع دستی که وارد شوید، حتما چندین مدل از این ماسک های رنگارنگ را می بینید.

معمولا سریلانکایی ها در گذشته از این ماسک های رنگارنگ در مراسم های خود در پایکوبی های سنتی و آئینی استفاده می کردند، البته امروزه بیشتر این ماسک ها دیگر جنبه تزئینی دارند، به طوری که حتی خود سریلانکایی ها نیز چند مدل از این ماسک ها را در خانه شان دارند.

ماسک های راکشا معمولا جنس چوبی دارند که با طرح ها و رنگ های متنوع به فروش می رسند. این ماسک ها یکی از برترین سوغاتی های سریلانکا هستند؛ چراکه از طرفی به خوبی فرهنگ مردم این کشور را نشان می دهند و از طرف دیگر یک سوغاتی بسیار زیبا هستند.

خرید ادویه های خوش رنگ و خوش طعم سریلانکا

از آن جایی که سریلانکا در جنوب کشور هند قرار گرفته است، طبیعی است که سنت و حتی فرهنگ مردم آن با هند شباهت هایی داشته باشد. در سریلانکا مشابه هند، ادویه یک بخش اصلی از آشپزی این کشور به شمار میرود و ادویه های آن با برترین طعم ها و زیباترین رنگ ها در جهان بسیار معروف هستند، ازاین رو به عنوان یکی دیگر از برترین سوغاتی های سریلانکا در این مطلب، ادویه را انتخاب کردیم.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید مردم این کشور حتی در چای و نوشیدنی های خود از ادویه استفاده می نمایند. فروشگاه های محلی برای خرید ادویه های باکیفیت برترین گزینه هستند، اما خیابان Pettah، جایی که یکی از بزرگ ترین بازارهای کلمبو قرار گرفته است، بگردید و ادویه های مدنظر خود را بخرید.

یکی از معروف ترین ادویه های سریلانکا، دارچین سیلان است. بنابراین پیشنهاد می کنیم حتما در کنار خرید چند بسته چای، چندین ادویه مختلف را بخرید تا بتوانید تا ماه ها از آن ها به عنوان چاشنی غذاهای خود استفاده کنید.

اما خبر خوب برای افرادی که عاشق غذاهای تند و تیز هستند، بدون تردید این افراد از سفر به سریلانکا بسیار راضی خواهند بود و تا مدت ها طعم غذاهای این کشور از زیر زبان ها آن ها نخواهد رفت.

خرید جواهرات و سنگ های قیمتی

کشور سریلانکا به غیر از داشتن ادویه های خوش رنگ و چای سیلان به سنگ های قیمتی از جمله یاقوت کبود و سنگ ماه نیز معروفیت دارد؛ چراکه یکی از معدن های اصلی استخراج سنگ های قیمتی در این کشور قرار گرفته است.

در یکی از شهرهای سریلانکا به نام Galle Fort می توانید فروشگاه های کوچک و بزرگی را ببینید که به فروش سنگ های قیمتی و جواهرات مشغول هستند. بدون تردید سوغاتی آن هم جواهرت و سنگ های قیمتی بسیار یادگاری باارزش و زیبایی از سفر به سریلانکا خواهد بود.

اگر قصد خرید جواهرات و سنگ های قیمتی را دارید، حتما در هنگام خرید از چانه زدن از قلم نیاندازید تا بتوانید خرید بسیار خوبی داشته باشید.

خرید پارچه های دستباف - برترین سوغاتی های سریلانکا

زنان سریلانکایی با استفاده از یک دستگاه سنتی به نام هندلوم، پارچه های دستباف فراوری می نمایند. این پارچه ها از الیاف پنبه و ابریشم طبیعی درست می شوند و دقیقا برای فراوری ساری و سارونگ های سنتی نیز از همین الیاف و دستگاه هندلوم استفاده می نمایند که خروجی کار واقعا در نوع خود بی نظیر است.

علاوه بر ساری و سارونگ، رومیزی، دستمال سفره، کیف و غیره نیز با پارچه های دستباف با رنگ های مختلف فراوری می شوند که هر کدام می تواند انتخاب منحصربه فردی برای سوغاتی باشند.

خرید مجسمه فیل و بودا

از دیگر برترین سوغاتی های سریلانکا که می تواند گزینه خوبی برای انتخاب باشد، صنایع دستی چوبی است. این ها معمولا در طرح های مختلف به ویژه فیل، بودا و طاووس ساخته می شوند. این مجسمه ها با رنگ بندی بسیار شاد و زیبا، یک سوغاتی بسیار مناسب به شمار می روند. بعلاوه طرح های مختلفی از جمله جاکلیدی، دیوارکوب و بسیاری دیگر از طرح ها وجود دارد که می توانید متناسب با سلیقه خود یک کدام را انتخاب کنید.

یکی از برترین فروشگاه ها برای خرید صنایع دستی، فروشگاه های زنجیره ای لاکسالا هستند که این فروشگاه شعبه های بسیار زیادی در شهرهای مختلف سریلانکا دارد، بنابراین فرقی نمی نماید در کدام شهر سریلانکا هستید، می توانید یکی از شعبه های لاکسالا را به راحتی پیدا کنید.

خرید محصولات زیبایی آیورودا - برترین سوغاتی های سریلانکا

خرید محصولات زیبایی آیورودا به راحتی در سفر به سریلانکا امکان پذیر است. شما می توانید به انواع محصولات زیبایی آیورودا از قبیل شامپو سر و بدن، روغن های مخصوص ماساژ و محصولات درمانی پوست سر دسترسی داشته باشید و برای خود و عزیزانتان این محصولات را سوغات بیاورید.

بعلاوه برای گردشگران امکان درمان های آیورودا به صورت حضوری وجود دارد، بنابراین در کنار گشت وگذار در این کشور، زمانی را به سلامت و زیبایی خود اختصاص دهید.

معروف ترین کتاب های نویسندگان سریلانکایی

امکان دارد با خودتان بگویید که ادبیات این کشور آن چنان معروفیتی ندارد، اما نویسندگان بزرگی در این کشور قرار دارند که احتیاج به کشف شدن دارند. با مطالعه کتاب ها و رمان های نویسندگان بومی، با فرهنگ این کشور آشنا شوید و به دیگر اطلاعات مهم در خصوص سریلانکا دست پیدا کنید. از معروف ترین کتاب های نویسندگان معروف می توان به Island Of a Thousand Mirrors از ناییمی موناویرا و Serendipity از آشوک فری اشاره نمود.

سخن نهایی درباره سوغات سریلانکا

سریلانکا یکی از برترین مقاصد گردشگری در جهان به شمار می رود، در این کشور زندگی جریان دارد و سنت های اصیل، زیبایی های فوق العاده و مردم آن را تا مدت ها بعد از سفر از یاد نخواهید برد. خرید سوغاتی می تواند یکی از برترین گزینه ها برای یادآوری خاطرات روزهای خوش سفر به این کشور زیبا باشد، ازاین رو حتما از لیست برترین سوغاتی های سریلانکا یک کدام را انتخاب کنید و با خود به ایران بیاورید.

خبرنگاران یکی از برترین آژانس های گردشگری است که هر ساله تورهای گردشگری زیادی را به مقصد سریلانکا برای علاقه مندان اجرا می نماید، بعلاوه شما می توانید برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل به وسیله این آژانس گردشگری اقدام کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 شهریور 1403 بروزرسانی: 9 شهریور 1403 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1649

به "معرفی مشهورترین و برترین سوغاتی های سریلانکا، از صنایعی دستی تا خوراکی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی مشهورترین و برترین سوغاتی های سریلانکا، از صنایعی دستی تا خوراکی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید