توصیه هایی کاربردی برای طراحی دکوراسیون اتاق کودک

به گزارش طرفداران رونالدو، دکوراسیون اتاق کودک باید هماهنگ با روحیات کودک باشد. برای طراحی و تزیین اتاق کودک از رنگ های شاد و کاغذ دیواری های طرح عروسکی بهره ببرید.

توصیه هایی کاربردی برای طراحی دکوراسیون اتاق کودک

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی جلد کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

سرویس دکوراسیون - هر چقدر که به دکوراسیون کلی خانه اهمیت می دهید به همان میزان و شاید بیشتر از آن باید به چیدمان اتاق کودکتان توجه کنید. زیرا اتاق کودک مکان مناسبی برای رشد کودک است و باید به بهترین نحو طراحی شود. خیلی وقت ها این طراحی ها با صرف هزینه بسیار کمی محقق می شود. بنابراین اولین شرط در داشتن یک دکوراسیون اتاق کودک زیبا، ذوق و خلاقیت است. در ادامه با ذکر نکات کلیدی و کاربردی به داشتن بهترین طراحی برای اتاق فرزند دلبندتان یاری خواهیم کرد.

طراحی اتاق کودک باید به گونه ای باشد که با روحیات فرزند شما همخوانی داشته باشد. همه بچه ها تمایل دارند زیباترین و رویایی ترین اتاق ها را داشته باشند پس بهتر است والدین در هنگام طراحی دکوارسیون داخلی اتاق فرزندانشان همه حساسیت و دقت لازم را به خرج بدهند تا بتوانند زیباترین دکوراسیون را برای آ ن ها طراحی نمایند.

توصیه هایی برای زیبایی دکوراسیون اتاق کودک

رنگ و نورپردازی

یکی از مهم ترین و اصولی ترین بخش های طراحی اتاق بچه ها استفاده از ترکیب مناسب برای رنگ های موجود در اتاق است. رنگ های ملایم نظیر کرم و صورتی و سبز روشن و آبی از بهترین رنگ ها برای طراحی دکوراسیون اتاق فرزند شما در سال های اولیه زندگی اش است. با بزرگتر شدن فرزند خود می توانید از رنگ هایی نظیر نارنجی و زرد و هر رنگی که مورد علاقه فرزند شما است در طراحی اتاقش بهره ببرید.

قرمز از آن رنگ هایی است که به هیچ وجه برای اتاق کودک پیشنهاد نمی شود. به این دلیل که این رنگ ارتباط زیادی با خشونت و تحریکات عصبی داشته و مانع تمرکز می شود و حتی باعث سردرد نیز می شود. اما اگر این رنگ به درستی با رنگ های دیگر ترکیب شود تاثیرات مثبتی مثل افزایش انرژی و حتی افزایش تمایلات ورزشی را منجر می شود. توجه داشته باشید که اگر شما قصد دارید از یک رنگ اصلی برای اتاق فرزندتان بهره ببرید، مانند آبی پررنگ، ممکن است اتاق کمی تاریک به نظر رسد. در نتیجه باید تا می توانید از رنگ های روشن نظیر سفید یا کرم برای خرید وسایل اتاق بهره ببرید تا فضای اتاق کمی دلبازتر شود.

یکی دیگر از نکاتی که در هنگام طراحی دکوراسیون اتاق فرزند خود باید به آن توجه کنید طراحی نورپردازی مدرن و متفاوت است زیرا که نور پردازی مناسب برای اتاق فرزندتان می تواند بر روی روحیه او تاثیرگذار باشد. علاوه بر نورپردازی می توانید از چراغ خواب های فانتزی برای اتاق فرزندتان بهره ببرید. این کار مخصوصا برای بچه های که از تاریکی می ترسند مفید می باشد.

10 نکته طلایی در خصوص دکور اتاق نوزاد

کاغذ دیواری

اتاق بچه ها باید در عین جذابیت، محیطی آرام و دل نشین برای کودک باشد. به طوری که کودک در آن احساس آرامش کند و از بودن در اتاق خود لذت ببرد. از این رو تزیین اتاق کودک مخصوصا دیوارها اهمیت بسیاری دارد. کاغذ دیواری اتاق کودک یکی از وسایل تزیین دکوراسیون است اما اگر به دنبال گزینه های ارزان قیمت و تاثیرگذار برای تزیین اتاق خواب فرزند خود باشید مطمئنا انتخاب اول و آخر شما باید استیکر اتاق کودک باشد چون هر دوی این خصوصیات را در کنار هم دارد.

برای زیبایی بیشتر طراحی دکوراسیون اتاق فرزندتان می توانید از کاغذ دیوارهای پوستری با طرح های سه بعدی و زیبا بهره ببرید که این طرح های کاغذ دیواری اتاق فرزند شما را متفاوت و زیباتر می نمایند. می توانید برای تزیین اتاق کودک از عکس های خودش نیز بهره ببرید که با این کار حس اعتماد به نفس را در کودکتان تقویت خواهید کرد.

راهنمای خرید سرویس خواب کودک

باکس یا قفسه های دیواری

باکس ها در ابعاد و اندازه های متنوعی ساخته می شوند. باکس دیواری، محل مناسبی برای نگهداری کتاب داستان و عروسک های تزیینی است. فقط باید توجه داشته باشید از لوازم های تیز و سنگین در این باکس ها استفاده نکنید؛ به دلیل اینکه احتمال سقوط اشیا از ارتفاع وجود دارد و این اتفاق برای بچه ها خطرناک است. باکس های آماده و در طرح های متفاوت و زیادی در بازار وجود دارد اما اگر نمی خواهید برای ان کار هزینه کنید می توانید با چند تکه چوب و با هنر دست خودتان باکس های زیبایی تهیه و با رنگ دلخواهتان آن را رنگ آمیزی کنید.

آویزهای سقفی

هیجان را به اتاق کودک وارد کنید و آویز سقفی را خودتان بسازید. پرنده، پروانه و اشکال هندسی گزینه های خوبی هستند تا آنها را در قالب کاغذ یا پارچه های رنگی برش زده و بعد از چسباندن روی نخ یا کاموا، حلقه ای درست کنید و رشته ها را به دور حلقه ببندید. وقتی آویز سقفی دست ساز را بالای سر کودک بر روی سقف نصب کنید، رویا و خیال پردازی در کودکتان بیدار می شود.

سرویس خواب مناسب

استفاده از سرویس خواب کودک مناسب بر روی دکوراسیون داخلی اتاق کودکتان بسیار تاثیرگذار است. طرح روتختی و پرده اتاق از مهم ترین مسائلی است که باید با دقت زیادی انتخاب شود. بیشتر بچه ها پسر تمایل دارند تا طرح روتختی و پرده اتاق آن ها از بین طرح های قهرمانان داستان و کارتون ها انتخاب شود. اگر کودک شما دختر است تعدادی از وسایل اتاق را از رنگ هایی نظیر صورتی یا نقره ای انتخاب کنید تا توجه افرادی که وارد اتاق می شوند به آن ها جلب شود و اتاق بیش از حد یکنواخت به نظر نرسد. اگر کودک شما پسر است سرویس خواب های اسپرت در رنگ های آبی یا قرمز پیشنهاد می شود.

کلام آخر

امیدواریم از تصاویری که مشاهده کردید الگو گرفته باشید و بتوانید بهترین طراحی را برای اتاق فرزندتان داشته باشید. همچنین پیرامون این مطلب مطالعه طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد با 8 ایده جالب را به شما پیشنهاد می کنیم.

منبع: setare.com
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 592

به "توصیه هایی کاربردی برای طراحی دکوراسیون اتاق کودک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه هایی کاربردی برای طراحی دکوراسیون اتاق کودک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید