تست باتری گلکسی زد فلیپ 3؛ آیا یک روز دوام می آورد؟

به گزارش طرفداران رونالدو، در این مطلب به تست باتری گوشی تاشوی نو سامسونگ یعنی گلکسی زد فلیپ 3 می پردازیم تا ببینیم آیا این محصول می تواند یک روز دوام داشته باشد یا خیر.

تست باتری گلکسی زد فلیپ 3؛ آیا یک روز دوام می آورد؟

گلکسی زد فلیپ 3 شاید یکی از محبوب ترین گوشی های تاشویی لقب بگیرد که در سال 2021 راهی بازار شده اند. چرا که سامسونگ قیمت بسیار مناسبی را برای آن در نظر گرفته است تا بدین ترتیب کاربران بیشتری قدرت خرید آن را داشته باشند و بتوانند از قابلیت های متنوع یک گوشی تاشو مطلع شوند.

گلکسی زد فلیپ 3 برخلاف مدل زد فولد 3، هم نمایشگر کوچک تری دارد، هم مکانیزم تاشوندگی آن فرق دارد. به این صورت که مدل فولد به شکل کتاب باز و بسته می شود اما زد فلیپ به شکل صدف، به صورت عمودی باز و بسته می شود. همین موضوع باعث شد مدل زد فلیپ در حالت عادی شبیه به تمام گوشی هایی باشد که اکنون در بازار وجود دارند، منتها وقتی جمع می شود، کاملا شبیه به یک گوشی کوچک می شود که حتی درون یک دست هم می توان آن را نگه داشت.

این گوشی اما تمام امید سامسونگ برای شناساندن گوشی های تاشو به کاربران است چرا که مدل زد فولد به خاطر بهره مندی از قابلیت های بسیار بیشتر و همچنین نمایشگر بزرگ تر و سخت افزار بهتر، قیمت بسیار بالایی دارد و هر کس توان خرید آن را ندارد. اما برعکس گلکسی زد فلیپ 3 مانند یک پرچم دار از مدل استاندارد است که اندکی از قابلیت های پریمیوم آن کاسته شد منتها همچنان ارزش خرید بسیار بالایی به نسبت هزینه پرداختی دارد.

یک نکته مثبت و یک نکته منفی که در رابطه با گوشی تاشوی تازه سامسونگ وجود دارد این است که این محصول با قیمت کمتری به نسبت نسل قبل راهی بازار شده اما ظرفیت باتری آن هیچ ارتقایی نداشته است. در این گوشی 6.7 اینچی که اتفاقا از رفرش ریت 120 هرتز هم پشتیبانی می کند، فقط یک باتری 3300 میلی آمپر ساعتی را شاهد هستیم که بسیار کمتر از آن اندازهی است که در سایر گوشی های اندرویدی با این اندازه نمایشگر استفاده می شود. این 3300 میلی آمپر ساعت هم به صورت دو سلول مختلف با دو ظرفیت متفاوت (یکی در بخش بالایی و یکی در بخش پایینی) درون گوشی قرار گرفته اند.

هر طور بخواهیم در نظر بگیریم، 3300 میلی آمپر ساعت بسیار کمتر از چیزی است که انتظار داشتیم و نمی توان آن را با گوشی های دیگری نظیر گلکسی S21 با باتری 4000 میلی آمپر ساعتی که به سختی یک روز را دوام می آورد مقایسه کرد. یا حتی گلکسی S21 پلاس با باتری 4800 میلی آمپر ساعتی که 50 درصد بهتر از کننده تاشوی سامسونگ است.

در این مطلب اما قصد داریم به طور دقیق از عملکرد گلکسی زد فولد 3 در نگه داری شارژ مطلعی پیدا کنیم تا ببینیم آیا با پرداخت 1000 دلار که مبلغ مناسبی برای خرید یک گوشی تاشو به تعداد میرود، می توانیم محصولی را خریداری کنیم که حداقل یک روز را دوام بیاورد یا خیر.

تمام تست های زیر در شرایط آزمایشگاهی و در سه بخش وب گردی، تماشای ویدیو از یوتیوب و انجام بازی های سنگین انجام می شوند تا زمانی که گوشی خاموش شود. بنابراین مدت زمانی که به نمایش در می آید را به حساب عملکرد کلی گوشی در نگه داری شارژ در طول روز نگذارید.

معمولا در وب گردی گوشی ها بهترین عملکرد را در نگه داری شارژ از خود به نمایش می گذارند. بعد از آن به تماشای ویدیو از یوتیوب می رسیم که گاهی اوقات به اندازه بازی، در مصرف شارژ تأثیر می گذارد. در نهایت هم بازی که بیشترین مصرف شارژ را در بیشتر مواقع دارد چرا که به صورت هم زمان روی تمام منابع سخت افزاری گوشی فشار وارد می کند. علت انتخاب این سه بخش این است که غالبا کاربران گوشی های هوشمند یا با گوشی وب گردی می کنند، یا عکس و فیلم تماشا می کنند و یا بازی می کنند. به همین علت این تست باتری می تواند ایده خوبی به آن ها بدهد از اینکه گلکسی زد فلیپ 3 تا چه اندازه در انجام کارهای مختلف روشن می ماند.

تست باتری گلکسی زد فلیپ 3 در وب گردی

نام گوشیگلکسی زد فلیپ 3گلکسی S21 اولتراگلکسی S21 پلاسگلکسی S21
اندازه دوام باتری10 ساعت و 13 دقیقه14 ساعت و 43 دقیقه10 ساعت و 50 دقیقه7 ساعت و 47 دقیقه

در وب گردی، گلکسی زد فلیپ 3 عملکرد بسیار عالی و دور از انتظاری داشت. این گوشی حتی پیروز شد گلکسی S21 با باتری 4000 میلی آمپر ساعتی و نمایشگر بسیار کوچک تر را با اختلاف تقریبا 3 ساعت شکست دهد که این واقعا فوق العاده است. این یعنی اگر بیشتر کارهای شما در اینترنت انجام می شود، گلکسی زد فلیپ 3 به راحتی می تواند شما را در طول یک روز همراهی کند.

طبیعتا نمی توان این محصول را با گلکسی S21 اولترا مقایسه کرد که در حال حاضر اگر بهترین گوشی در زمینه نگه داری شارژ نباشد، یکی از بهترین هاست. این گوشی آن قدر قدرتمند است که اگر رفرش ریت آن را روی 60 هرتز تنظیم کنید، شاید در استفاده عادی بتوانید یک روز و نیم هم آن را دور از شارژر نگه دارید.

تست باتری گلکسی زد فلیپ 3 در تماشای ویدیو از یوتیوب

نام گوشیگلکسی زد فلیپ 3گلکسی زد فلیپگلکسی S21 اولتراگلکسی S21 پلاس
اندازه دوام باتری7 ساعت و 10 دقیقه6 ساعت و 40 دقیقه8 ساعت و 52 دقیقه8 ساعت و 27 دقیقه

در تماشای ویدیو از یوتیوب اما گلکسی زد فلیپ 3 نتوانست آن طور که باید خوب ظاهر شود. البته تفاوت آن با گوشی های قدرتمند سری گلکسی S21 نهایتا 1 تا 2 ساعت بود اما با این حال ضعیف تر از همه آن ها عمل کرد. نکته مثبتی که وجود دارد، بهبود عملکرد این گوشی به نسبت گلکسی زد فلیپ سال گذشته است. اگرچه این اختلاف محسوس نیست اما با این حال پیشرفت را نشان می دهد.

تماشای ویدیو در تست باتری گلکسی زد فلیپ 3 معیار بسیار خوبی برای خرید این محصول به تعداد میرود (اگر برای خرید آن، باتری برایتان مسأله مهمی است). چرا که بسیاری از کاربران این روزها وقت خود را صرف مشاهده محتوای ویدیویی مختلف می کنند و اطلاع از اینکه گوشی تا چه اندازه در این بخش می تواند خوب باشد بسیار اهمیت دارد.

تست باتری گلکسی زد فلیپ 3 در انجام بازی سنگین

نام گوشیگلکسی زد فلیپ 3گلکسی S21 اولتراگلکسی S21 پلاسگلکسی S21
اندازه دوام باتری7 ساعت و 32 دقیقه5 ساعت و 3 دقیقه6 ساعت و 5 دقیقه4 ساعت و 14 دقیقه

می رسیم به سخت ترین تست باتری که تصور می کردیم گلکسی زد فلیپ 3 نمی تواند از پس آن بر بیاید. اما به طرز عجیبی این گوشی نه تنها به خودی خود و با توجه به معیارهای استاندارد توانست خوب ظاهر شود، بلکه حتی گوشی های سری گلکسی S21 و حتی S21 اولترا را هم با اختلاف محسوسی شکست داد.

طبق گفته وب سایت منبع، هیچ توضیح منطقی برای این اتفاقی که افتاد وجود ندارد جز اینکه سامسونگ این گوشی را به گونه ای طراحی کرده باشد که زیر فشار سنگین، کاملا مصرف انرژی را کنترل کند. به نام نمونه یک اتفاق جالبی که افتاد این بود که گلکسی زد فلیپ 3 در کار با اینستاگرام و اسکرول معمولی صفحات آن، بسیار داغ می شد اما حین انجام بازی به طرز عجیبی توانست دمای خود را کنترل کند و مدت زمان زیادی را هم دوام بیاورد.

نتیجه

با توجه به گفته شخص بررسی کننده، در استفاده عادی از گوشی از صبح، یعنی زمانی که غالبا افراد از خواب بیدار می شوند و سراغ گوشی می فرایند، تا ساعت حدود 5 بعد از ظهر، شارژ گلکسی زد فلیپ 3 به 30 درصد رسید. غالب کارهایی که با این گوشی در این مدت زمان انجام شد پیام دادن و تماشای گاه به گاه ویدیو و سر زدن به شبکه های اجتماعی بود. البته 30 درصد تا به پایان برسد شاید 1 یا 2 ساعت هم طور بکشد اما معمولا توصیه می شود وقتی شارژ باتری گوشی به این اندازه می رسد، آن را دوباره شارژ کنید.

اگر از گوشی استفاده ترکیبی سنگین تری داشته باشید، قطعا نمی توانید آن را به مدت یک روز (قبل از اینکه به خواب بروید) استفاده کنید. آنچه که می دانیم، عملکرد صد درصد بهتر این گوشی به نسبت گلکسی S21 است. بنابراین می توان با خیال راحت آن را خریداری کرد. اما باید به این نکته هم توجه داشت که برای محصولی 1000 دلار هزینه می کنید که نمی تواند یک روز کامل شارژ خود را نگه دارد.

نکته مهم دیگر درباره داغ شدن این محصول است که حین انجام کارهای سبک و معمولی نظیر گشت و گذار در شبکه های اجتماعی رخ می دهد و زودتر باعث تخلیه شارژ می شود. انتظار می رود این موضوع با ارائه آپدیت های مختلف حل شود چون اگر این اتفاق رخ ندهد، کاربران واقعا اذیت می شوند. شاید هم این مدلی که مورد بررسی قرار گرفت این مشکل را داشت. با این حال اگر این اتفاق برایتان افتاد، بدانید که موضوع تازهی نیست و فقط برای شما رخ نداده است. در صورت انتشار خبری خاص پیرامون این موضوع حتما شما عزیزان را در اطلاع آن قرار خواهیم داد.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1102

به "تست باتری گلکسی زد فلیپ 3؛ آیا یک روز دوام می آورد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تست باتری گلکسی زد فلیپ 3؛ آیا یک روز دوام می آورد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید