تور مجازی جزیره کومودو ؛ سرزمین اژدهایان

به گزارش طرفداران رونالدو، کومودو از جزیره های زیبا و نفس گیر کشور اندونزی است که در این مطلب و به وسیله تور مجازی، به آن سفر خواهیم کرد.

تور مجازی جزیره کومودو ؛ سرزمین اژدهایان

اندونزی یکی از کشورهای زیبا، معروف و مورد توجه در شرق آسیا است. قرارگیری این منطقه در بخشی ویژه میان اقیانوسیه و آسیا، باعث شده تا اندونزی از آب وهوای ویژه ای برخوردار باشد. آب و هوای مطبوع اندونزی هم به طور مستقیم، روی آفرینش زیبایی های طبیعی پرتعدادی تاثیر گذاشته است و با مجمع الجزایری بسیار دلنواز و باصفا طرف هستیم.

اندونزی بزرگ ترین مجمع الجزایر دنیا است. این کشور با میزبانی از 273 میلیون ساکن، چهارمین کشور پرجمعیت دنیا به شمار میرود. اندونزی از 33 استان مختلف تشکیل شده است. اندونزی با 17,508 جزیره کوچک و بزرگ، بزرگ ترین مجمع الجزایر دنیا است. جزیره هایی مثل جاوه، سوماترا، بالی، کومودو و بیشتر، از جمله معروف ترین جزیره های این کشور و همگی از جاهای دیدنی اندونزی هستند. همراه ما باشید تا طی این قسمت از تورهای مجازی، به جزیره کومودو سفر کنیم؛ جایی که اژدهای کومودو در آن حکم رانی می نماید!

جزیره کومودو یکی از هزاران جزیره های کشور اندونزی است که وجود موارد مخلتلف و به خصوص در آن، عامل تمایزش نسبت به دیگر جزیره های پرتعداد و متنوع اندونزی هستند. کومودو 390 کیلومتر مربع مساحت داشته و از 200 هزار نفر به عنوان ساکنان خود، میزبانی می نماید. ساکنان جزیره کومودو اکثرا مسلمان هستند و در بین آن ها، اقلیت های مسیحی و هندو نیز پیدا می شود؛ اما مهم ترین نکته پیرامون جزیره کومودو، موجودی با نام اژدهای کومودو است!

اژدهای کومودو پس از چندی به یک افسانه زنده بدل شد و سفرهای تحقیقاتی بسیاری در طول دهه های پس از کشف آن به جزیره کومودو برای مطالعه روی این جانور اجرا شده است.

اژدهای کومودو، بزرگ ترین مارمولک دنیا، یک مارمولک بزرگ به میزان یک تا سه متر است که وجودش، اصلی ترین علت کشف شدن این جزیره بوده است! ماجرای کشف جزیره کومودو به سال 1910 میلادی بازمی شود. زمانی که وجود یک اژدها در جزیره ای ناشناخته، سینه به سینه میان ساکنان اندونزی نقل می شده است! اژدهایی هفت متری که از دهانش، آتش پرتاب می نموده است. شکل گیری گزارش هایی این چنینی باعث شد تا یک جوخه هلندی برای پیدا کردن اژدهایان زنده به این جزیره پا بگذارد. تعدادی جانور یک تا سه متری از طریق این جوخه از سربازان شکار شده و برای آزمایش، به جزیره جاوه منتقل شدند. طی این آزمایش ها تعیین شد که موجودات مورد بحث، اژدهای آتش انداز نبوده و در سال 1912، با نام اژدهای کومودو در ژورنال های علمی نام آن ها به طور رسمی، مطرح شد. با وجود اینکه موجودات نام برده در جزیره های مختلفی از اندونزی زندگی می نمایند، پیدایش آن ها در جزیره کومودو نام این منطقه را روی آن ها نهادینه کرد.

در سال 1980 پارک وحش ملی کومودو بازگشایی شد. این پارک وحش در سال 1991 از طریق سازمان یونسکو به عنوان یک میراث ملی از کشور اندونزی، ثبت رسمی شد. طبیعت بکر کومودو در کنار جاذبه های این چنینی، از جمله دلایلی هستند که سالانه جهانگرد های پرتعدادی را به این جزیره می آورند. از طریق بخشی که در بالا قرار داده شده است، می توانید به صورت مجازی از کومودو بازدید کنید. خبرنگاران به صورت روزانه مطالب مختلفی را با موضوع تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می نماید. اگر به این جنس از مطالب علاقه مند هستید، بازدید روزانه را از خبرنگاران از قلم نیاندازید.

منبع: کجارو / airpano.com
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1312

به "تور مجازی جزیره کومودو ؛ سرزمین اژدهایان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مجازی جزیره کومودو ؛ سرزمین اژدهایان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید