تور ارزان سریلانکا: هزار و یک علت برای سفر به سریلانکا!

به گزارش طرفداران رونالدو، دلایل سفر به سریلانکا

سریلانکا جزیره ای نسبتا کوچک در جنوب آسیاست که هنوز هم با نام قدیمی اش سیلان شناخته می گردد. این کشور کوچک تکه ای از بهشت است و طبیعت بکر، حیات وحش بی نظیر، سواحل زیبا و فرهنگ و تاریخ غنی این کشور را به یکی از مقاصد محبوب برای گردشگران تبدیل نموده است. هرچند دلایل سفر به سریلانکا بسیار زیاد و متنوع است اما در این مطلب به بعضی از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

تور ارزان سریلانکا: هزار و یک علت برای سفر به سریلانکا!

از سفر با تور ارزان سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا سریلانکا دیدن کنید.

سواحل شگفت انگیز

سریلانکا طبیعت بی نظیری دارد و سواحل این کشور از جمله زیباترین و آرامش بخش ترین سواحل سریلانکا هستند. اوناواتونا (Unawatuna) یکی از شهرهای ساحلی فوق العاده زیبای سریلانکاست که امکان موج سواری، غواصی و سایر سرگرمیات آبی را فراهم نموده است.

غذاهای خوشمزه و لذیذ

سفر به سریلانکا برای شکم گردان انتخابی بسیار عالی خواهد بود. در این کشور با انواع و اقسام غذاهای خوشمزه روبرو خواهید شد تحت تاثیر فرهنگ های کشورهای دیگر آشپزی منحصربفرد این کشور را تشکیل داده اند. انواع غذاها با برنج، ادویه های مختلف، میوه های گرمسیری مثل موز و سبزیجات مختلف در کنار انواع ماهی، غذاهای دریایی و مرغ و …انتخاب غذا را برای شما سخت خواهند کرد.

بیشترین تجمع پلنگ ها در دنیا

یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری سریلانکا طبیعت و حیات وحش بی نظیر و فوق العاده آن است. جالب است بدانید که بیشترین تجمع پلنگ ها در دنیا در سریلانکا واقع شده است و در پارک ملی یالا می توانید پلنگ، فیل، خرس، بوفالو و … را ببینید.

چای مشهور سیلان

چای سیلان یکی از مشهورترین انواع چای در دنیا و محبوب ترین سوغاتی سریلانکاست. خوشبختانه در سفر به سریلانکا می توانید از نزدیک به شالیزارهای وسیع و سرسبز سریلانکا بروید و از نزدیک شاهد برداشت چای (ماه فوریه) باشید. منطقه Nuwara Eliya مرکز کاشت و پرورش چای در سریلانکاست و کلبه های چوبی برای اقامت گردشگر ها وسط شالیزار در نظر گرفته شده است!

گم شدن در غارهای باستانی!

غارهای دامبولا مجموعه ای بی نظیر از غارهای تاریخی است که تاریخ ساخت آن به قرن 1 قبل از میلاد برمی گردد! 5 غار بر فراز صخره ای مرتفع قرار گرفته اند و داخل غارها هم مجموعه ای منحصربفرد از نقاشی های دیوار، مجسمه های مختلف و تندیس های بزرگ و کوچک وجود دارد.

بزرگ ترین گردهمایی فیل های آسیایی

هرسال در طول فصل خشک و بی باران صدها فیل از نقاط مختلف به پارک ملی مینریا می آیند تا از ذخایر آبی استفاده نمایند. این تجمع را به جرات می توان بزرگ ترین گردهمایی فیل های آسیایی در دنیا دانست. پارک مینریا در شمال شهر کندی واقع شده است و در طول ماه مه تا سپتامبر این اتفاق بی نظیر می افتد.

صعود به قله آدم!

قله آدم که به نام سری پادا هم شناخته می گردد کوهستانی مقدس برای مردم سریلانکاست. این کوه در فهرست میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده و مقصدی محبوب برای گردشگر ها به شمار می رود. صعود به قله حدود 5 ساعت طول می کشد و از آن جا می توانید منظره بی نظیری از طبیعت بکر و وحشی سریلانکا داشته باشید.

ماجراجویی های آبی

سریلانکا بیش از 1600 کیلومتر ساحل دارد و یکی از ایده آل ترین منطقه ها برای سرگرمیات و ورزش های آبی است. بادموج سواری، موج سواری، اسکی روی آب، قایق سواری، غواصی و ده ها سرگرمی و ماجراجویی آبی در سفر به سریلانکا انتظار شما را می کشند. با توجه به هزینه های نسبتا مقرون به صرفه سفر به سریلانکا در مقایسه با سایر کشورها شاید این کشور انتخاب تابستانی خوبی برای شما باشد.

غواصی در کنار نهنگ های آبی

در سریلانکا می توانید به تفرجگاه ساحلی کالپیتیا بروید و در آنجا همراه با نهنگ های آبی شنا کنید یا دلفین های بامزه و دوست داشتنی را دیدن کنید. این ماجراجویی های خاص می تواند دلایل سفر به سریلانکا باشد و خیلی ها را به سمت این کشور بکشاند. ماه فوریه تا آوریل برترین زمان برای غواصی در کنار نهنگ های غول پیکر است.

بناهای تاریخی باشکوه

سریلانکا فرهنگ و تاریخی بسیار غنی دارد و به همین علت بناهای تاریخی فراوانی در این کشور وجود دارد. در واقع 6 بنای این کشور به عنوان میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده اند که از آن میان می توان به شهر تاریخی گاله اشاره نمود.

فستیوال های رنگارنگ

تمدن باستانی منطقه سریلانکا میراثی غنی از فستیوال های رنگارنگ به جا گذاشته است. این فستیوال ها ترکیبی از فستیوال های مذهبی هندو، اسلامی و مسیحی هستند که به زیبایی هرچه تمام تر در سریلانکا برگزار می شوند. اگر در هر فصلی قصد سفر به سریلانکا را داشته باشید می توانید شاهد یکی از این فستیوال های رنگارنگ و باشکوه باشید و از نزدیک شاهد رسم و رسوم سریلانکایی باشید. همین فستیوال های خاص و باشکوه برای خیلی از افراد از جمله دلایل سفر به سریلانکا هستند.

هتل ها و اقامتگاه های بی نظیر

سریلانکا اگرچه کشوری کوچک است اما به علت جاذبه های گردشگری فراوانی که دارد کشوری گردشگری محسوب می گردد. به همین علت در این کشور هتل ها و اقامتگاه های 5 ستاره و بسیار باکیفیت وجود دارد که خدماتی فوق العاده عالی به میهمانان خود ارائه می نمایند. بیشتر هتل ها منظرههای بی نظیری به سواحل نقره فام، جنگل های سرسبز و کوهستان های باشکوه این کشور دارند. چند شب اقامت در هتلی زیبا وسط جنگل های انبوه می تواند یکی از برترین دلایل سفر به سریلانکا باشد.

فرهنگ غنی و متنوع

سریلانکا ترکیبی بی نظیر از فرهنگ ها، قومیت ها و مذاهب مختلف است که در کنار یکدیگر کشور شگفت انگیز سریلانکا را به وجود آورده اند. با این حال، جذابیت های سریلانکا بیش از هرچیز مدیون مردم بومی این کشور یعنی قوم ودا است که شکارچیانی متبحر بوده اند. معروف ترین قومیت های سریلانکا را سینهالیس ها و تامیل ها تشکیل می دهند. پس از آن مسلمان ها، مالایی ها و حتی چینی ها هستند که هرکدام به علت جذب این کشور زیبا شده اند. تنوع فرهنگی و قومیتی در زندگی، پوشاک، فستیوال ها و حتی سوغاتی های سریلانکا مشهود است و باعث جذابیت بیش از پیش این کشور شده است.

مراکز خرید متنوع

خرید کردن می تواند تجربه ای هیجان انگیز و یکی از دلایل سفر به سریلانکا باشد. در سریلانکا گزینه های مختلفی برای خرید دارید: خرید از فروشنده های دوره گرد که در سواحل مختلف پرسه می زنند، خرید میوه های گرمسیری و بومی سریلانکا از میوه های فروش های محلی، خرید برنج و چای سیلان از مزرعه داران و همین طور خرید در مراکز خرید شیک کلمبو و انتخاب از بین شیک ترین پوشاک و برندهای مشهور.

منبع: srilanka.travel

منبع: الی گشت
انتشار: 26 بهمن 1400 بروزرسانی: 26 بهمن 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1284

به "تور ارزان سریلانکا: هزار و یک علت برای سفر به سریلانکا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان سریلانکا: هزار و یک علت برای سفر به سریلانکا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید