سفر به پارک آبی دنیای آب ایروان ارمنستان (تور ارمنستان)

به گزارش طرفداران رونالدو، همانطور که قبلا گفته شد ارمنستان دریا ندارد و تنها ساحل این کشور متعلق به دریاچۀ زیبای سوان است. با این حال این کشور پارکهای آبی زیبایی دارد. دنیای آب ایروان در حقیقت مهمترین مرکز تفریحات ورزشی در شهر ایروان محسوب میشود. پارک آبی ایروان در حاشیۀ شهر ساخته شده و دو قسمت دارد. بخش تابستانی یا سرباز و پارک آبی سالنی که بیشتر درزمستان استفاده میشود. مساحت این دوپارک بزرگ روی هم رفته سه هکتار است و یکی از بزرگترین پارک های آبی در منطقۀ قفقاز و آسیا به شمار می رود. در این مجموعۀ آبی میتوانید انواع فواره ها، سرسره های کوچک و بزرگ آبی، انواع متفاوتی از استخر، جکوزی، استخر موج ساز و بقیۀ فعالیتهای ورزشی و تفریحی مرتبط با آب را تجربه کنید. این پارک آبی به خوبی توانسته است که توریستها و علاقه مندان به ورزشهای آبی را مجذوب خود کند. با خبرنگاران همراه باشید تا سفری به یکی از پارک های آبی ایروان و پارک آبی دنیای آب ایروان ارمنستان داشته باشیم.

سفر به پارک آبی دنیای آب ایروان ارمنستان (تور ارمنستان)

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

پارک آبی ایروان در کجا قرارگرفته است؟

افتتاح پارک آبی دنیای آب ایروان در یکی از منطقه ها زیبای شرق شهر ایروان، یعنی در خیابان میاسنیکان در منطقۀ دوردورک شهر ایروان و در سال 2001 صورت گرفت. بعلاوه در مجاورت این پارک یک باغ وحش بزرگ و باغ گیاه شناسی زیبای شهر ایروان نیز قرار دارند. بخش تابستانی دنیای آب ایروان یک پارک روباز است. این بخش از پارک آبی دو و نیم هکتار مساحت دارد و در ماههای گرم سال (از خرداد تا آخر شهریور) مورد استفاده قرار میگیرد. در این قسمت از پارک آبی استخرهای مختلفی قرار گرفته است. درکنار دو استخر روباز بزرگ و ویژه یک استخر نیز برای بچه ها قرار داده شده. بعلاوه سه استخر که به سرسره های آبی اختصاص دارند. در اطراف پارک تابستانی امکاناتی نیز برای آفتاب گرفتن وجود دارد. بعلاوه چند کافی شاپ و رستوران که میتوانید در آنها غذا و نوشیدنی میل کنید. رستوران این پارک برای 120 نفر ظرفیت پذیرایی دارد.

در فصلهای سرد دیگر نمیتوان از قسمت تابستانی پارک آبی دنیای آب ایروان ارمنستان آنچنان استفاده ای کرد. بنابراین در سال 2008 یک منطقه به وسعت 5 هزار متر برای بخش تابستانی پارک اختصاص داده شد. این پارک آبی داخل سالن که به نام آکواتک معروف است، علاوه بر استخرهای بزرگی برای بزرگسالان و بچه ها، تعداد زیادی سرسره و آبفشان و بازیهای آبی مختلف دارد. در این بخش از پارک آبی یک هتل با 29 اتاق، باشگاه بدنسازی و یک مرکز پزشکی توانبخشی نیز تدارک دیده شده. بعلاوه قسمت ویژه ای نیز برای علاقه مندان به صخره نوردی وجود دارد. این قسمت از پارک آبی ایروان در تمام روزهای غیر تعطیل سال پذیرای گردشگران است.

اگر بخواهید از مرکز شهر ایروان یعنی میدان جمهوری (ریپابلیک) به یکی از پارک های آبی ایروان بروید، باید مسیری در حدود 5/5 کیلومتر را طی کنید. چنان چه بخواهید با اتومبیل این مسیر را طی کنید میتوانید به وسیله خیابانهای نعلبندیان، هراتسی و میاسنیکیان این مسیر کوتاه را در کمتر از ده دقیقه طی کنید. ساعات کار این پارک آبی از ساعت نه صبح تا نه شب به مدت دوازده ساعت است.

منبع: همگردی
انتشار: 19 دی 1401 بروزرسانی: 19 دی 1401 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1517

به "سفر به پارک آبی دنیای آب ایروان ارمنستان (تور ارمنستان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به پارک آبی دنیای آب ایروان ارمنستان (تور ارمنستان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید