تنظیم قند خون با 5 روش طبیعی

به گزارش طرفداران رونالدو، برای تنظیم قند خون باید رژیم غذایی مناسب داشته باشید و از خوراکی هایی بهره ببرید که به طور طبیعی قند خون شما را کنترل می نمایند.

تنظیم قند خون با 5 روش طبیعی

رژیم های غذایی سرشار از فیبر یکی از گزینه های طبیعی است که می توانید برای تنظیم قند خون خود مورد توجه قرار دهید. مصرف روزانه حداقل 38 گرم فیبر برای مردان و حداقل 25 گرم برای زنان توصیه شده است. حالا با چند گزینه طبیعی برای یاری به مدیریت سطوح قند خون بیشتر آشنا می شویم. با خبرنگاران همراه باشید.

آب تخم کتان

آب تخم کتان یکی از گزینه های سرشار از فیبر برای تنظیم قند خون است. در واقع تخم کتان به عنوان یکی از بهترین مواد غذایی برای کاهش خطر دیابت در نظر گرفته می گردد. فیبر موجود در تخم کتان به تغذیه باکتری های سالم روده یاری می نماید که با افزایش حساسیت به انسولین مرتبط است. به خاطر داشته باشید که انسولین برای استفاده بهینه از قند خون لازم است.

طرز تهیه:

3 قاشق غذاخوری تخم کتان و 1 لیتر آب آماده کنید. آب را به جوش آورید؛ سپس، سه قاشق غذاخوری تخم کتان را به آن اضافه کنید. بگذارید این ترکیب برای 8 تا 12 ساعت به حال خود باقی بماند. می توانید این کار را شب انجام دهید تا نوشیدنی در روز بعد آماده مصرف باشد. در نهایت، یک نوشیدنی ژلاتینی و غلیظ خواهید داشت.

شما می توانید یک لیوان آب تخم کتان را با معده خالی مصرف کنید و میزان به جامانده از این نوشیدنی را نیز به چند لیوان تقسیم نموده و طی روز مصرف کنید. این فرایند را برای دو هفته پیاپی ادامه دهید؛ سپس یک هفته وقفه ایجاد نموده و پس از آن بار دیگر مصرف آب تخم کتان را شروع کنید.

دانه های شنبلیله

دانه های شنبلیله نیز سرشار از فیبر محلول و برای استفاده موثر از انسولین لازم است. برای بهره مندی از فواید سلامت آن، می توانید به روش های مختلف از دانه های شنبلیله بهره ببرید.

طرز تهیه:

1 قاشق غذاخوری دانه شنبلیله را در یک فنجان آب جوش (250 میلی لیتر آب) بریزید و بگذارید حدود 10 دقیقه دم کشیده و سپس ترکیب را از صافی عبور دهید. پس از آن یک فنجان از این ترکیب را با معده خالی و یک فنجان دیگر را در بعدازظهر میل کنید. حداقل سه بار در هفته این ترکیب را مصرف کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با خواص عرق شنبلیله، خواص عرق شنبلیله را مطالعه کنید.

اسموتی آووکادو

یک اسموتی آووکادو نمی تواند برای پیشگیری از دیابت معجزه کند؛ اما از آن جا که این میوه حاوی مقدار فراوان فیبر است، عامل خوبی برای تنظیم قند خون محسوب می گردد. در حقیقت، یک آووکادو می تواند تا پنج گرم فیبر داشته باشد. همچنین، این میوه حاوی اسیدهای چرب تک غیر اشباع سالم و آنتی اکسیدان ها است.

طرز تهیه:

ابتدا گوشت میوه آووکادو را خارج کنید. سپس، آب 2 عدد گریپ فروت را بگیرید. تمام مواد را در یک دستگاه مخلوط کن ریخته و برای چند دقیقه به خوبی ترکیب کنید؛ در نهایت، استویا را برای بهبود طعم به آن اضافه کنید. این اسموتی را حداقل سه بار در هفته و در اواسط صبح مصرف کنید. اگر اسموتی بیش از حد غلیظ شد، می توانید مقداری آب به آن اضافه کنید.

اسموتی توت ها

توت ها فیبر فراوانی دارند. اگر در پی گزینه ای خوشمزه برای تنظیم قند خون خود هستید، اسموتی توت ها را از دست ندهید. این اسموتی حاوی تمشک و توت فرنگی است که یک پیمانه از آن ها می تواند به ترتیب تا هشت و چهار گرم فیبر داشته باشد.

طرز تهیه:

6 عدد تمشک، 6 عدد توت فرنگی و 200 میلی لیتر شیر گیاهی (برنج یا بادام) را در مخلوط کن ریخته و برای چند دقیقه ترکیب کنید تا بافتی یکدست حاصل گردد. این اسموتی را با معده خالی یا همراه صبحانه مصرف کنید. جالب است بدانید توت ها نسبت به میوه های دیگر از قند کمتری برخوردارند.

سیب و گلابی

یکی از بهترین روش ها برای دریافت فیبر از میوه ها مصرف آن ها به صورت کامل است. بر همین اساس، یکی از گزینه های سرشار از فیبر برای تنظیم قند خون، مصرف یک سیب یا گلابی است. یک سیب یا گلابی با اندازه متوسط می تواند تا پنج گرم فیبر داشته باشد.

طرز تهیه:

1 عدد سیب و 1 عدد گلابی رسیده را همراه با پوست به صورت نگینی خرد کنید. این ترکیب میوه ای را می توانید اواسط صبح یا به عنوان یک میان وعده عصرگاهی میل کنید.

به خاطر داشته باشید که تاثیر این روش های طبیعی بر سطوح قند خون ممکن است در افراد متفاوت باشد و عواملی مانند شرایط سلامت، وزن و عادات در این زمینه تاثیرگذار است. افزون بر این، ورزش روزانه به کنترل سطوح قند خون و سلامت کلی شما یاری می نماید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 194

به "تنظیم قند خون با 5 روش طبیعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنظیم قند خون با 5 روش طبیعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید