تحقیقات رویان روی توالی یابی و جهش ژنتیکی کرونا

به گزارش طرفداران رونالدو، دکتر مهدی توتونچی عضو هیئت علمی پژوهشگاه رویان در تبادل نظر با خبرنگاران اظهار کرد: تحقیقات در زمینه رفتار ویروس کرونا را از همان ابتدای شیوع ویروس در ایران (اسفندماه) شروع کردیم و نتایج آن هم منتشر شد.

تحقیقات رویان روی توالی یابی و جهش ژنتیکی کرونا

رئیس مرکز تشخیص کووید 19 پژوهشگاه رویان با بیان اینکه بخشی از این تحقیقات با همکاری دانشگاه ونژو چین بوده بیان نمود: این همکاری سابقه دیرینه داشته و در زمینه های دیگر هم با یک تیم چینی در راستای انجام تحقیقات همکاری می کردیم.

توتونچی اضافه کرد: اولین تحقیقات کرونا، نتایج آن از همان ابتدای شیوع با بیمارستان های کشور به اشتراک گذاشته شد. به همین دلیل با یکی از بزرگترین بیمارستان های چین ارتباط گرفتیم و با پزشکانی که به طور مستقیم بیمار کرونایی داشتند و تجربه درمانی و علائم را با چشم دیده بودند ارتباط گرفتیم.

وی ادامه داد: این ارتباط را با پزشکان ایرانی که هنوز بیماران کرونایی را ندیده بودند برقرار کردیم و مجموعه وبینارهایی را برگزار کردیم که نتایج آن را به صورت مقاله به چاپ رساندیم.

توتونچی اضافه کرد: این تحقیقات مربوط به علائم، شیوه مراقبتی و تشخیصی و شیوه های درمانی بود.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه رویان خاطر نشان کرد: اکنون این اطلاعات از رفتار ویروس کرونا را همه می دانند اما آن موقع در کشور ناشناخته بود و این اطلاعات مهمی به شمار می رفت.

وی با تاکید براینکه این تحقیقات در زمان خودش مهم و به موقع بود، عنوان نمود: با توجه به اینکه سازمان بهداشت جهانی تاکید دارد که نتایج تحقیقات به اشتراک گذاشته گردد ما هم به اشتراک گذاشتیم و در اختیار جامعه پزشکی قرار دادیم.

توتونچی با بیان اینکه انجام تحقیقات در کشور با مشکلاتی روبرو است، بیان نمود: اما با این وجود محققان کشور دست از تحقیق بر نمی دارند و همیشه به تحقیقات در زمینه ویروس کرونا پرداخته اند.

وی با اشاره به دیگر تحقیقات خود در پژوهشگاه رویان گفت: از همان ابتدای شیوع کرونا در کشور تحقیقات دیگری را در مورد نقشه ژنتیکی ویروس کرونا را در پیش گرفتیم و در صدد بودیم انجام دهیم و به معاونت علمی-فناوری و صندوق حمایت از پژوهشگران نیز ارجاع دادیم که با حمایت آنها به انجام برسند.

این محقق رویان اضافه کرد: اگرچه حمایت اقتصادی مستقیمی از طرف نهادهای مورد نظر صورت نگرفت، اما ما دست از کار برنداشتیم و با تحلیل های بیوانفورماتیکی روی نقشه ژنتیکی این ویروس که در سرتاسر جهان به اشتراک گذاشته شده بود کار کردیم.

وی با بیان اینکه تحقیقات در زمینه تحلیل های ژنتیکی و بیوانفورماتیکی را انجام دادیم، عنوان نمود: تحلیل های ژنتیکی در اقدامات تشخیصی، ساخت دارو واکسن و غیره از اهمیت بالایی برخوردار است.

توتونچی اضافه کرد: ما توانستیم تحلیل هایی از توالی یابی ویروس در 19 بیمار ایرانی انجام دهیم.

وی ادامه داد: با تحلیل بایوانفورماتیک جهش ژنتیکی را مورد آنالیز قرار دادیم که اقدامات تشخیصی بهتر انجام گردد.

محقق رویان اضافه کرد: تحلیل های ژنتیکی نیز نشان داد که قدرت انتشار ویروس نیز افزایش یافته است که نتیجه این تحقیقات نیز در اختیار پزشکان نهاده شد.

وی تاکید نمود: این تحقیقات نیز تایید شده و به چاپ رسیده است.

توتونچی با تاکید بر اینکه تمام عوامل بودجه، عدم حمایت، اولویت درمان و غیره در انجام تحقیقات موثر هستند، بیان نمود: اما با این وجود تحقیقات هم انجام می گردد و در اختیار پزشکان و بیمارستان ها قرار می گیرد؛ علاوه بر اینها مقاله هم از آنها منتشر می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 مهر 1399 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 482

به "تحقیقات رویان روی توالی یابی و جهش ژنتیکی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقیقات رویان روی توالی یابی و جهش ژنتیکی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید