بی اعتنایی سازمان ملل به وتوی قطعنامه ضد سوری

به گزارش طرفداران رونالدو، سازمان ملل با وجود اختلافات اعضای شورای امنیت بر سر نحوه ارسال یاری های بشردوستانه به سوریه و وتوی قطعنامه ضد سوری توسط روسیه و چین، خواهان افزایش این یاری ها شده است.

بی اعتنایی سازمان ملل به وتوی قطعنامه ضد سوری

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، سازمان ملل پنجشنبه شب خواهان افزایش یاری های بشردوستانه به سوریه به وسیله مرزها این کشور با ترکیه شد، این در حالی است که روسیه و چین آن را نقض حاکمیت سوریه دانسته و در نشست سه شنبه شب شورای امنیت با تمدید مکانیزم ارسال یاری های بشردوستانه به سوریه را که امروز آدینه به خاتمه می رسد، مخالفت و آن را وتو کردند.

سازمان ملل با وجود این وتوی روسیه و چین و مخالفت با تمدید مکانیزم و نحوه ارسال یاری ها، خواهان افزایش یاری های بشردوستانه به سوریه از مرزهای ترکیه شده است.

به همین دلیل، استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل پنجشنبه شب در جمع خبرنگاران با نادیده دریافت وتوی روسیه و چین گفت که افزایش یاری ها به سوریه به وسیله مرزهای این کشور با ترکیه و نه کاهش آن لازم است.

این اظهارات سخنگوی سازمان ملل در حالی عنوان می گردد که شورای امنیت در نشست چهارشنبه خود، طرح پیشنهادی روسیه برای انتقال یاری های بشردوستانه به سوریه تنها از گذرگاه مرزی باب الهوی را رد کرد.

مسکو معتقد است که با توجه به شرایط کنونی بحران سوریه و موفقیت و دست آوردهای نظامی ارتش سوریه در بازپس گیری بیشتر مناطق تحت اشغال از چنگ تروریست ها، اکنون عملیات انتقال یاری ها از یک گذرگاه مرزی به اسم باب الهوی صورت بگیرد.

انتقال یاری های بشردوستانه سازمان ملل به سوریه که از سال 2014 شروع شده است، از چهار گذرگاه صورت می گرفت تا اینکه در فرآیند تمدید دوره قبلی مکانیزم ارسال یاری های بشردوستانه به دو گذرگاه تقلیل پیدا کرد و اکنون سعی روسیه بر این است که با توجه به اوضاع میدانی سوریه، تنها به یک گذرگاه کاهش دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 435

به "بی اعتنایی سازمان ملل به وتوی قطعنامه ضد سوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی اعتنایی سازمان ملل به وتوی قطعنامه ضد سوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید