برزیل غرق در گرداب کرونا

به گزارش طرفداران رونالدو، برزیل که پس از آمریکا در رتبه دوم مبتلایان به ویروس کرونا درجهان قرار گرفته است؛ وخامت بحران همه گیری ویروس کرونا بجایی رسیده که هم اکنون سیستم بهداشت و درمان دراین کشو را به زانو درآورده و نشانه های از فروپاشی در آن پدیدار گشته است.

برزیل غرق در گرداب کرونا

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

تارنمای سی ان ان نوشت: وزارت بهداشت و درمان برزیل هفتم فروردین ماه 1400 گفت شمار مبتلایان به ویروس کرونا به رقم دهشتناک بیش از 100هزار نفر در یک روز رسیده است، این درحالی است که تا به امروز بیش از 303 هزار نفر در این کشور به علت ابتلا به بیماری کووید-19 جان باخته اند.

سی ان ان در ادامه گزارش داد: از 19 تا 25 ماه مارس 2021 (21 اسفند1399 تا 5 فروردین 1400) 15هزار و 963 نفر در برزیل به علت ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اندو در هفته گذشته نیز تنها 14هزار و 610 نفر جان باخته اند.

برزیل رکورد جان باختگان کرونا در دنیا

این رسانه تصویری آمریکایی اضافه نمود: طی دو هفته گذشته شمار جان باختگان مبتلا به ویروس کرونا در برزیل 24 درصد از کل جان باختگان مبتلا به این ویروس را به ثبت رساند.

بحران در بیمارستان های برزیل - نشانه های فروپاشی سیتسم بهداشت و درمان

سی ان ان در ادامه این گزارش اضافه نمود: تقریبا در 26 ایالت از ایالت های برزیل بیش از 80 درصد از ظرفیت بیمارستان بخصوص در بخش مراقبت های ویژ ICU پر بوده و در بعضی از بیمارستان ها ظرفیت بخش مراقبت های ویژه نیز بالا 90 درصد بوده و اگر تا به امروز سیستم بهداشت و درمان در بر زیل از هم فرونپاشیده است اما نشانه هایی از این فروپاشی ظهور نموده.

سی ان ان نوشت: درحالی که برزیل یکی از سخت ترین روزهای مقابله با بحران همه گیری ویروس کرونا روبرو است، نشانه هایی از فروپاشی در تمامی سطوح بهداشت و درمان در تمامی سطوح در تمامی ایالت های برزیل دیده می گردد.

این گزارش می افزاید: در بعضی از بیمارستان های برزیل به دلیل خالی نبودن تخت ، آمبولانس ها در صف های تولانی درانتظار خالی شدن تخت در انتظار ایستاده اند؛ بعضی از بیمارستان ها نیز به دلیل خارج از ظرفیت بودن از پذیرش بیمار خودداری می نمایند.

سی ان ان نوشت: درحالی که ژایر بولوسنارو (Jair Bolsonaro) سال 2021 میلادی را سال واکسیناسیون کرونا نامید اما منتقدان از نبود اقدامات منسجم دولت خبر می دهند.

اعمال حکومت نظامی برای مقابله با ویروس کرونا

این گزارش می افزاید: نبود هماهنگی دولت فدرال در پاسخ به این همه گیری اکنون بسیاری مقامات استانی در این کشور خود دست به اقدام زده و برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا در ایالت میناز ژرایس و دو شهر سائو پائولو و ریو دو ژانیرو حکومت نظامی اعمال شده است.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در دنیا از مرز 127 میلیون و 200هزار نفر عبور نموده که از این تعداد بیش از دو میلیون و 700 هزار نفر جان باخته اند.

برزیل نیز پس از آمریکا که در مرتبه دوم مبتلایان به ویروس کرونا در دنیا قرار گرفته است بنابر آمار تارنمای وردمترز (worldometers) تا به امروز بیش از 12 میلیون و 490 نفر به این ویروس آلوده بوده که از این تعداد نیز بیش از 310هزار نفر از ابتلا به کووید-19 جان باخته اند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 فروردین 1400 بروزرسانی: 10 فروردین 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 846

به "برزیل غرق در گرداب کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برزیل غرق در گرداب کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید