اهمیت فراهم کردن زمینه رشد روستاهای هدف گردشگری قزوین

به گزارش طرفداران رونالدو، خبرنگاران/قزوین نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: با برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای روستاهای دارای پتانسیل گردشگری می توانیم زمینه رشد، ترقی و توسعه را فراهم کنیم.

اهمیت فراهم کردن زمینه رشد روستاهای هدف گردشگری قزوین

فاطمه محمدبیگی در گفت وگو با خبرنگاران، درخصوص سفر 2 روزه خود به منطقه الموت شرقی ضمن حضور در روستای تاریخی گازرخان گفت: این روستا دارای ظرفیت های گردشگری و بوم گردی بسکمک چون قلعه حسن صباح، طبیعت بکر و خانه های زیبای سنتی است که می تواند گردشگران کشورهای مختلف جهان را پذیرا باشد.

وی ادامه داد: با وجود ظرفیت های بسیار شگرف این روستا از نظر گردشگری، هنوز شاهد محرومیت و مسائل مختلف در این روستا هستیم لذا برای کاهش این محرومیت ها در پی ملاقات با وزیر میراث فرهنگی و گردشگری هستم تا بتوانیم بودجه ردیف ملی برای روستاهای تاریخی استان به ویژه گازرخان دریافت کنیم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شرح داد: مطالبه جدی من از مسئولان استانی فراهم کردن گزارشی از ظرفیت های روستای گازرخان با نگاهی به نقشه چشم انداز این روستا در حوزه های مختلف است تا بتوانیم متناسب با آن چشم انداز حوزه های مختلف چون صنایع دستی، میراث فرهنگی، اشتغال، کشاورزی، راه، ترافیک و نوع بافت جمعیتی را در دست داشته و بر اساس آن برنامه ریزی کنیم.

وی اشاره کرد: در حال حاضر در برخی از شهرهای کشور همچون کاشان و همدان ردیف بودجه ملی وجود دارد؛ قطعاً روستای گازرخان و برخی دیگر از روستاهای استان هم پتانسیل استفاده از ردیف های ملی را دارند.

محمدبیگی اعلام نمود: نمی توان با بودجه محدود استانی، طرح های بزرگی در این منطقه پیاده کرد، ازاین رو ضرورت دارد با کمک مسئولان استانی زمینه اخذ ردیف ملی را برای بهبود شرایط زیرساختی این منطقه ها گردشگری فراهم آوریم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: باید برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت را برای چنین منطقه های در دستور کار قرار داد تا بتوان متناسب با آن از دغدغه ها و مسائل منطقه کاست و زمینه رشد و ترقی و توسعه را فراهم کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مهر 1400 بروزرسانی: 18 مهر 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1139

به "اهمیت فراهم کردن زمینه رشد روستاهای هدف گردشگری قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهمیت فراهم کردن زمینه رشد روستاهای هدف گردشگری قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید