انگلیس میزبان احتمالی بمب های هسته ای آمریکا می گردد

به گزارش طرفداران رونالدو، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، اسناد مربوط به بودجه نظامی سال اقتصادی 2023 آمریکا حاکی از آن است که بعد از یک وقفه 14 ساله، پناهگاه های نظامی انگلیس با هدف اینکه یک بار دیگر قابلیت انبار کردن تسلیحات هسته ای آمریکا را پیدا نمایند، بازسازی خواهند شد.

انگلیس میزبان احتمالی بمب های هسته ای آمریکا می گردد

آنگونه که از این اسناد بر می آید، انگلیس به فهرست کشورهایی افزوده خواهد شد که در سایت های ذخیره تسلیحات ویژه آنها، پروژه 13 ساله سرمایه گذاری 384 میلیون دلاری ناتو در عرصه زیرساخت های نظامی دنبال می گردد.

به این ترتیب، انگلیس هم ردیف با بلژیک، آلمان، ایتالیا، هلند و ترکیه خواهد بود که ادعا می گردد میزبان دست کم یکصد بمب هسته ای B61 آمریکا هستند.

ظاهراً پایگاه هوایی لاکنهیث آمریکا واقع در یکصد کیلومتری شمال شرق لندن قرار است برای ذخیره کلاهک های هسته ای آمریکا، تحت بازسازی و به روز رسانی قرار گیرد.

این یک تحول اساسی در مقایسه با فهرست ارائه شده در سال 2016 است که در آن به پایگاه لاکنهیث اشاره نشده بود. از این پایگاه در دهه 1990 برای ذخیره بمب های گرانشی هسته ای استفاده می شد.

تدارک آمریکا برای ذخیره تسلیحات هسته ای در انگلیس درحالی است که روسیه بارها هشدار داده است که واشنگتن باید تسلیحات هسته ای خود را از اروپا (به ویژه کشورهای غیرهسته ای اروپا) خارج کند.

به همین دلیل، روز 16 فروردین، دیمیتری پولیانسکی معاونت هیئت نمایندگی روسیه در سازمان ملل اعلام نمود اینکه آمریکا تسلیحات هسته ای غیر راهبردی خود را در خاک کشورهای اروپایی غیر هسته ای نگهداری می نماید، نقض ان پی تی تلقی می گردد.

وی بعلاوه به پیمان هسته ای آکوس که آمریکا و انگلیس را متعهد به تحویل زیردریایی هسته ای به استرالیا به عنوان یک کشور غیر هسته ای می نماید تاخت و آن را مایه شروع دور جدیدی از رقابت های تسلیحاتی تلقی کرد.

پولیانسکی بعلاوه از آمریکا خواست تا از استقرار موشک های زمین پایه و موشک های کوتاه برد در اروپا و منطقه آسیا-پاسیفیک صرف نظر کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 خرداد 1401 بروزرسانی: 9 خرداد 1401 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1374

به "انگلیس میزبان احتمالی بمب های هسته ای آمریکا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس میزبان احتمالی بمب های هسته ای آمریکا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید