اعلام رسیدن بدهی سفرهای هوایی به 60 میلیارد تومان

به گزارش طرفداران رونالدو، ایسنا/ رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران از رسیدن بدهی سفرهای هوایی به 60 میلیارد تومان خبر داد.

اعلام رسیدن بدهی سفرهای هوایی به 60 میلیارد تومان

داستان چیست؟

حرمت الله رفیعی حدود دو ماه پیش با اعتراض به برخورد شرکتهای هواپیمایی خارجی و داخلی و خودداری از پرداخت بدهی سفرهای لغو شده پس از شیوع ویروس کرونا، بسته شدن مرزها و اعمال محدودیت در سفرها، گفت: ایرلاین ها حدود 400 میلیارد تومان به مردم و آژانس های مسافرتی بدهی دارند. این اظهارات با واکنش تند سازمان هواپیمایی روبرو شد. رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری رقم 400 میلیارد تومان را غیرمستند دانست و آن حرفها را رد کرد و گفت: تا به امروز بیش از هشت هزار میلیارد ریال توسط شرکتهای هواپیمایی داخلی و خارجی بدون کسر هزینه لغو سفر به مسافران بازگردانده شده است.

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی نیز همان موقع در واکنشی به اظهارات رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و دنیاگردی گفت که بیش از 95 درصد بهای بلیت هواپیما که مردم در ایام شیوع ویروس کرونا مسترد کرده اند به آنها بازگردانده شده است. از میان 17 ایرلاین داخلی تا به امروز 15 شرکت هواپیمایی بهای بلیت پروازهایی را که مردم در ایام شیوع ویروس کرونا مسترد کرده اند یا کنسل شده است بازگردانده اند و هیچ بدهی به مردم ندارند. شرکت هواپیمایی ایران ایر هم بابت مسترد شدن این بلیت ها حدود 170 میلیارد تومان به مردم بازگرداند. تنها بخشی از پروازهای خارجی باقی مانده که هم اکنون در حال اقدام برای برگرداندن پول مشتریان هستند. نباید با طرح اظهارات غیرکارشناسی بیش از آن چیزی که تا امروز شیوع ویروس کرونا به همه ایرانی های دنیا آسیب زده، ضربه وارد کنیم.

اما رفیعی می گوید: پس از آن مصاحبه، برخی از ایرلاین های داخلی و خارجی از بیم اینکه قوه قضاییه وارد موضوع شود، بخشی از بدهیشان را تسویه کردند و میزان این بدهی اکنون به 60 میلیارد تومان رسیده است. بیشتر بدهی ایرلاین های داخلی پرداخت شده و شرکت های هواپیمایی خارجی هم حدود سه چهارم بدهی هایی که به دنبال لغو سفرها با شیوع ویروس کرونا داشتند را پرداخته اند..

رفیعی درباره بدهی هتلها نیز گفت: هتل های داخلی تقریبا بدهی ندارند و شکایتی مطرح نیست. بیشترین بدهی ها مربوط به هتل های خارج از کشور است که مردم پس از شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرزها، نتوانستند سفر بروند و از خدماتی که خریده بودند استفاده کنند. هرچند که معتقدم پول مردم دست هتل های خارجی نیست و در حساب کارگزاران و به عبارتی واسطه های خرید است که جوابگوی مردم و آژانس ها هم نیستند و باید به این موضوع رسیدگی شود.

پس از تائید رسمی شیوع ویروس کرونا در ایران، سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بخشنامه هایی مجزا از شرکت های هواپیمایی، هتل ها، آژانس های مسافرتی و هوایی و سایر تاسیسات گردشگری درخواست کردند وجوه سفرهای لغو شده را بدون کسر جریمه برگردانند، دستوری که اجرای آن با چالش زیادی روبرو شد.

منبع: همگردی
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 410

به "اعلام رسیدن بدهی سفرهای هوایی به 60 میلیارد تومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام رسیدن بدهی سفرهای هوایی به 60 میلیارد تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید