استاندار از عقب ماندگی کرمان در احداث نیروگاه های خورشیدی انتقاد کرد

به گزارش طرفداران رونالدو، خبرنگاران/کرمان استاندار کرمان با انتقاد از اینکه این استان در احداث نیروگاه های خورشیدی عقب است، اظهار کرد: کرمان در راه اندازی مزارع کوچک مقیاس انرژی خورشیدی ظرفیت خوبی دارد و در استان حدود 72 مگاوات انرژی خورشیدی فراوری می گردد درصورتی که باید بیش از 2000 مگاوات وات برق فراوری می کردیم.

استاندار از عقب ماندگی کرمان در احداث نیروگاه های خورشیدی انتقاد کرد

علی زینی وند غروب هشتم شهریورماه در حاشیه سفر به شهرستان سیرجان با اشاره به ظرفیت های این شهرستان، گفت: امروز بیش از 200 میلیارد تومان پروژه در حوزه آب، برق و روشنایی معابر افتتاح کردیم.

وی با یادآوری بازدیدهای خود از بعضی اقدامات شرکت صنعتی معدنی گل گهر اظهار کرد: سمپوزیوم مجسمه سازی سیرجان کار بسیار جذابی بود و در آن هنرمندانی که در سمپوزیوم های بین المللی شرکت نموده بودند، حضور داشتند.

استاندار کرمان بازسازی و احیای عمارت تاریخی صدرزاده را یک کار ماندگار از شرکت صنعتی معدنی گل گهر دانست و اسم کرد: این عمارت از آثار فاخر استان است.

وی با بیان اینکه روشنایی معابر شهر سیرجان به وسیله لامپ های کم مصرف LED تامین خواهد شد، اضافه نمود: امروز فاز اول این طرح به بهره برداری می رسد و این یک کار نو در سطح کشور است.

زینی وند در ادامه سخنانش با انتقاد از اینکه استان کرمان در احداث نیروگاه های خورشیدی عقب است، اظهار کرد: استان کرمان در راه اندازی مزارع کوچک مقیاس انرژی خورشیدی ظرفیت خوبی دارد و در استان حدود 72 مگاوات انرژی خورشیدی فراوری می گردد درصورتی که باید بیش از 2000 مگاوات وات برق فراوری می کردیم.

وی ادامه داد: با واگذاری 200 هکتار زمین در کنار ناحیه صنعتی شهر بلورد برای احداث نیروگاه خورشیدی موافقت کردیم.

استاندار کرمان بیان نمود: برای جلوگیری از توسعه حاشیه شهر به سمت توسعه روستاها و شهرک های کوچک سوق یابید. هرگونه توسعه در حوزه سیرجان باید با دقت و کارشناسی شده باشد.

وی خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار سیرجان گفت: مبلمان، فضای سبز، رنگ آمیزی، ورودی های شهر در سطح و کلاس سیرجان نیست و باید به سرعت سامان یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1098

به "استاندار از عقب ماندگی کرمان در احداث نیروگاه های خورشیدی انتقاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندار از عقب ماندگی کرمان در احداث نیروگاه های خورشیدی انتقاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید