از فواید سنگ پا و خواص آن چه میدانید؟

به گزارش طرفداران رونالدو، سنگ پا نوعی لایه بردار طبیعی بافت های مرده پوست کف پا محسوب می شود.از فواید سنگ پا، پوست پای زیبا، تنظیم انسولین خون و رفع میخچه و پینه پا است.

از فواید سنگ پا و خواص آن چه میدانید؟

استفاده از سنگپا، به زمان های بسیار دوری باز می شود، از رم در قرون وسطی گرفته تا مردمخاورمیانه مصرف می شود. در ابتدا از سنگ پا برای پاک کردن لوازم جرم بسته و چرب استفادهمی شده است، بعد از مدتی وارد صنعت و درنهایت دنیای مد و زیبایی شد .

از سنگ پا برای لایهبرداری از بافت ها و سلول های مرده استفاده می شود. سنگ پا به رنگ های مختلف و درانواع طبیعی و مصنوعی موجود است و معمولا در داروخانه ها و مراکز فروش لوازم حمامو دستشویی به فروش می رسد. در سواحل یونان، انواع طبیعی سنگ پا نیز یافت می شود .

پوست پای زیبا

پوستی که ضخیممی شود، مستعد ترک خوردن است و امکان ایجاد عفونت و درد در آنها زیاد است. به همیندلیل زمانی که پوست ضخیم می شود بهتر است از سنگ پا برای بهبود ترک خوردگی پایتاناستفاده کنید.

مصرف کرم مخصوصپا بعد از حمام، موجب سلامت و زیبایی پوست پاشنه و کف پا می شود. از دیگر فواید سنگ پا، رفع خستگی و کوفتگی پا است که با استفاده از آن حاصل می شود. همچنین در تسکین برخی از انواع سردردها و بسکمک از بیماری های مغزی، سنگ پا بسیار کارآمد است.

رفعمیخچه و پینه پا

اصطکاک و فشاروارد آمده بر پوست پاموجب بروز میخچه یا پینه در پا می شود که معمولا در بالا و کناره های انگشتان مچپا به وجود می آید و از علل شایع آن می توان به آرتریت و یا کفش نامناسب اشاره کرد .

میخچه و پینه پاگاهی با زگیل اشتباه گرفته می شوند. اما زگیل کف پا دارای نقاط سیاه رنگی است و معمولابا فشاری که به دو طرف آن وارد می شود حس درد ایجاد می کند.

برای رفع میخچهیا پینه، محل آن را به مدت پنج تا ده دقیقه در آب گرم قرار دهید تا پوست نرم شود.سپس با سنگ پا بر روی آن حرکات دایره ای بکشید تا پوست اضافی آن برداشته شود. البتهپوست محل میخچه یا پینه نباید بیش از حد برداشته شود چون منجر به عفونت و خونریزیمی شود .

از دیگر روش هایدرمان پینه و میخچه، استفاده از لوسیون های مرطوب کننده، اسید سالیسیلیک، آمونیومو اوره در این ناحیه از پا است، غالبا با کاهش میزان فشار و اصطکاک وارد بر میخچهیا پینه، از بین خواهند رفت، اما در صورتی که دردناک و سفت هستند، باید پزشک متخصصآن را معاینه کند .

کفش های بیش ازحد تنگ و یا شل را هم استفاده نکنید .

تنظیمانسولین خون

از آنجا که در مبتلایانبه دیابت، خون رسانی در پاها به طور صحیح انجام نمی شود و ممکن است فرد دچار مشکلاتینظیر ترک کف پا و امثال آن شود. در واقع استفاده از سنگ پا موجب بهبود سیستم خونرسانی شده و به این طریق به دیابتی ها کمک کند .

بیشترین مقدارهورمون انسولین در پاشنه پا است و کسانی که دچار دیابت نوع دو هستند، اگر هر روزفقط 10 دقیقه سنگ پا بزنند، انسولین خونشان تنظیم خواهد شد. از دیگر فواید سنگ پازدن، چربی سوزی بیشتر و تناسب اندام است.

توصیههایی برای استفاده از سنگ پا

  • توصیه می شود هرهفته حداقل دومرتبه و شب هنگام از سنگ پا استفاده کنید تا بعد از سنگ پا کشیدنپوست پا بتواند استراحت کند.
  • در بیماری هاییمانند پسوریازیس استفاده از سنگ پا موجب تشدید بیماری می شود، بنابراین توصیه می شودقبل از استفاده از آن به پزشک متخصصمراجعه کنید. مبتلایان به این نوع بیماری ها می توانند از ترکیبات کراتولیتیک استفادهکنند که باعث نرم شدن لایه های ضخیم کف پا می شود.
  • سنگ پا باید خشنو متخلخل باشد و کف پا و پاشنه پا را با آن بمالند.

تمیز و خشک کردنسنگ پا

بعد ازاستفاده از سنگ پا لازم است تا با برس آن را شست وشو دهید تا سوراخ های روی آن تمیز شود و آن را درمحیط خشک نگهداری شود، چرا که محیط مرطوب موجب تجمع مخمرها و قارچ ها روی آن شده وآلودگی و بیماری را به کف پای انسان منتقل می کند .

بسکمک ازبیماری های قارچی، میکروبی و به خصوص زگیل با سنگ پا منتقل می شوند، بنابراین ازسنگ پای مخصوص و تمیز فردی استفاده کنید و آن را در معرض آلودگی قرار ندهید چون ممکناست خراش هایی در کف پا ایجاد شده و باعث انتقال میکروب شود.

منبع: دلگرم

منبع: setare.com
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 698

به "از فواید سنگ پا و خواص آن چه میدانید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از فواید سنگ پا و خواص آن چه میدانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید