اتحادیه اروپا پرونده اقدامات ترکیه درشرق مدیترانه را آنالیز می نماید

به گزارش طرفداران رونالدو، به گزارش خبرنگاران به نقل از العربیه، سران اتحادیه اروپا قرار است در نشست آینده این اتحادیه که در روزهای 15 و 16 اکتبر 2020 در بروکسل برگزار می گردد، پرونده اقدامات ترکیه در منطقه خاورمیانه را بار دیگر آنالیز نمایند.

اتحادیه اروپا پرونده اقدامات ترکیه درشرق مدیترانه را آنالیز می نماید

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان بهار 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

سران کشورهای اروپایی در نشست پیشین خود ضمن آنکه ترکیه را به نقض حاکمیت یونان و قبرس به وسیله حفاری منابع گاز در آب های سرزمینی این دو کشور متهم کردند، به آنکارا هشدار دادند که چنانچه دست از اقدامات به گفته آنها تحریک آمیز برندارد، تحریم هایی را علیه این کشور اعمال خواهند کرد.

پیش از این نیز پیتر ستانو سخنگوی رسمی سیاست خارجی و امنیت اروپا اشاره نموده بود که رهبران اروپایی توافق کردند تا رفتار ترکیه در مرحله پیش رو را زیر نظر گرفته تا تصمیم های مقتضی در این باره متعاقباً اتخاذ گردد.

ستانو در ادامه اضافه نمود که اتحادیه اروپا با کشورهای قبرس و یونان اعلام همبستگی نموده و همه 27 کشور اروپایی درباره این پفراینده کاملاً اتفاق نظر دارند.

شایان ذکر است که کشتی اروچ ریس ترکیه دوشنبه گذشته جهت انجام عملیات لرزه نگاری برای اکتشاف منابع نفت و گاز راهی منطقه شرق دریای مدیترانه شده که در واکنش به آن کشور یونان در اختلاف با ترکیه بر سر حفاری در دریا، خواهان اعمال تحریم هایی علیه آنکارا شد.

این در حالی است که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه در سخنانی اعلام نمود: روز شنبه از کشتی حفاری فاتح بازدید و ضمن مشاهده فرایند کار از نزدیک، میزان ذخایر جدید را اعلام خواهیم کرد.

رئیس جمهور ترکیه در نشست حزب حاکم عدالت و توسعه در این خصوص تهدید کرد: عدم پای بندی یونان و بخش روم نشین قبرس به تعهدشان در قبال اتحادیه اروپا و ناتو را در میدان پاسخ خواهیم داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 574

به "اتحادیه اروپا پرونده اقدامات ترکیه درشرق مدیترانه را آنالیز می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا پرونده اقدامات ترکیه درشرق مدیترانه را آنالیز می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید