آکواریوم کوالالامپور در مالزی، گشتی امن در دل اقیانوس ها

به گزارش طرفداران رونالدو، کوالالامپور یکی از شهرهای توریستی، سرسبز و زیبایی است که در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است و برای گردشگرانی که اهل ماجراجویی هستند گزینه بسیار عالی و جذابی به شمار می رود. این شهر پایتخت کشور مالزی است و سالانه مسافران زیادی را به سمت خود جذب می نماید. آنچه سبب تمایز این شهر با دیگر شهرهای آسیایی شده تمرکز دولت کشور بر روی بالا بردن سطح کیفیت و رفاه مسافرانی است که به آن سفر می نمایند. با توجه به متنوع بودن جاذبه هایی که در این شهر وجود دارد ما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا درباره آکواریوم کوالالامپور در مالزی کمی صحبت کنیم. اگر اهل بازدید از جاذبه های هیجان انگیز در سفرهایتان هستید، بازدید از آکواریوم کوالالامپور در مالزی را به هیچ وجه از دست ندهید.

آکواریوم کوالالامپور در مالزی، گشتی امن در دل اقیانوس ها

تا یادمان نرفته بگوییم، که اگر قصد سفر به شهر مالزی دارید، لازمه تا قبل از سفر یک نگاه کلی نسبت به این شهر داشته باشید، برای همین ما پیشنهادی می کنیم که راهنمای سفر به کوالالامپور را حتما بخوانید.

برای خواندن این مطلب، حدود 4 دقیقه زمان احتیاج دارید.

آکواریوم کوالالامپور در مالزی یکی از معروف ترین و مشهورترین جاذبه های شهر کوالا بوده و علاوه بر آن به عنوان بزرگترین آکواریوم دنیا هم شناخته می گردد.

در هنگام بازدید از این آکواریم شما امکان بازدید از 5 هزار جاندار مختلف را دارید و این به عبارتی می تواند تداعی نماینده پیاده روی یکی از بزرگترین اقیانوس های کره زمین باشد در حالی که هیچ خطری را شما تهدید نمی نماید.

آکواریوم کوالالامپور برای یک گشت و گذار خانوادگی گزینه بسیار خوبی می باشد.

جالب است بدانید که ساخت بزرگترین آکواریوم دنیا در مالزی سال 2002 توسط افراد متخصص انجام گرفت و در سال 2004 به سرانجام رسید. مساحت این آکواریوم در شهر کوالالامپور حدود 5600 مترمربع و نزدیک به 250 گونه از آبزیان مختلف را می توان در آن مشاهده نمود.

همانطور که گفتیم آکواریوم کوالالامپور در مالزی در پایتخت این شهر قرار گرفته و شما می توانید به راحتی راه خودتان را به سمت مرکز همایش های کوالالامپور کج کنید و به سادگی به این جاذبه هیجان انگیز برسید.

آکواریوم کوالالامپور در کافیست راه خود را به سوی مرکز همایش های کوالالامپور کج کنید تا به سادگی به این جاذبه معروف شهر برسید و در طبقه کنفرانس، آکواریوم وسیع کوالالامپور را در برابر خود ببینید.

بخش های مختلف آکواریوم کوالالامپور

این مجموعه تفریحی از بخش های مختلفی تشکیل شده است، در میان 33 آکواریوم مختلف تونلی سرتاسری و 90 را در ابتدا مسیرتان برای گشت در این مجموعه را خواهید دید که موقعیتی متفاوت را برای تماشای ماهی ها در اختیار شما می گذارد. جالبته که برای دسترسی به تمام این بخش های این آکواریوم احتیاجی به راهنما ندارید به راحتی می توانید تا انتهای مجموعه بروید و از تمام بخش های آن دیدن کنید. قطعا تجربه دیدن شنای کوسه ها و غذا دادن به هزاران گونه مختلف ماهی تفریح هیجان انگیزی خواهد بود.

آشنایی با بخش های مختلف آکواریوم کوالالامپور

سمور پنجه کوچک آسیایی

کوچکترین گونه سمور در دنیا، سمور پنجه کوچک آسیایی است که می توانید در این آکواریوم از آن دیدن کنید. جالب است بدانید که سمور پنجه کوچک آسیایی موجوداتی بسیار اجتماعی هستند و برای برقراری ارتباط از 12 نوع صداسازی و اشکال سر و صورت خود استفاده می نمایند.

قایق شیشه ای

خوب بعد از معرفی ماهی های عجیب و غریب، حال نوبت به ماهی های ریز و جذابی میرسد که دیدن آن ها حالتان را خوب می نماید. برای دیدن این ماهی ها باید به سمت قایق شیشه ای بروید، از جمله ماهی های معروفی که در این قایق هستند دوری و نمو هستند؛ از دیگر ماهی های این بخش، شقایق ماهی زرد و جراح ماهی زرد هستند.

تونل شیشه ای آکواریوم

حالا رسیده اید به جذاب ترین بخش آکواریوم کوالالامپور. خود را آماده کنید که قرار است از درون تونلی شیشه ای بگذرید و نمونه کوچکی از اقیانوس بی کران و موجودات رنگارنگش را در برابر خود ببینید. در این مجموعه یک اکوسیستم تمام عیار به چشم می خورد، از کوسه بگیرید تا ماهی های چند سانتی متر در پیش روی شما قرار گرفته اند. حدود 40 گونه مختلف در این پهنه آبی رنگ جولان می دهند که می توانید ساعت ها به تماشای آن ها بایستید.

مخزن ماهی پیرانا

اولین بخشی که در آکواریوم کوالالامپور در مالزی خواهید دید، مخزن ماهی پیرانا است. این گونه از ماهی های پیرانا به نام پیرانای شکم قرمز مشهور هستند که در حقیقت زیستگاه اصلی آن ها آمریکای جنوبی است.

مخزن ژنی

شاید بپرسید مخزن ژنی چیه؟ مخزن ژنی جایی هست که در آن مجموعه ای از یک نوع جاندار را در کنار هم نگهداری می نمایند. در آکواریوم کوالالامپور در مالزی مجموعه از خیار سیاه دریایی، کوسه بامبوی راه راه، ستاره دریایی شکلاتی و خرچنگ نعل اسبی نگهداری می گردد.

ناحیه الکتریکی

ناحیه الکتریکی هم یکی از هیجان انگیزترین بخش های این مجموعه تفریحی است. این بخش مخصوص ماهی هایی برقی است، ماهی های برقی نوعی از آبزیان هستند که توانایی فراوری میدان الکترونیکی را دارند. گربه ماهی برقی یکی از این نوع آبزیان است که در آکواریوم کوالالامپور در مالزی زیست می نماید.

دیگر بخش های آکواریوم کوالا

  • ماهی های اقیانوس
  • پیاده روی مرجانی
  • بخش جنگل های مانگرو
  • ماهی های ساحلی

امکانات آکواریوم کوالالامپور

خوب معلوم است وقتی از این آکواریوم به عنوان بزرگترین آکواریوم دنیا نام می بریم، امکانات منحصر به فرد و ویژه ای هم داشته باشد. در ادامه به طور مختصر می خواهیم به امکاناتی که در این مجموعه وجود دارد، بپردازیم.

اول از همه بهتر است بگوییم، اگر در شهر کوالا هنوز سوغاتی خرید نکرده ای، می توانید از فروشگاه هایی که در این مجموعه هستند، سوغاتی از کشور مالزی برای دوستان و آشنایانتان بیاورید.

جشن تولد در آکواریوم کوالالامپور

به غیر از خواستگاری زیر آب، می توانید جشن تولد دوستان، عزیزان و یا خودتان را در این مجموعه هیجان انگیز بگیریذد. به منظور هماهنگی های لازم جهت برگزاری جشن می توانید به وسیله آدرس و شماره تلفن زیر اقدام نمایید.

آدرس ایمیل: [email protected]

شماره تماس: 1888 2333 603+

در زیر آب های آکواریوم کوالا خواستگاری کنید!

یکی از جذابیت هایی که در این مجموعه می توانید از آن استفاده کنید امکان خواستگاری در زیر آب است. اگر تمایل به این کار دارید می توانید برای برقرار ارتباط به وسیله آدرس ایمیل و شماره تماس زیر هماهنگی های لازم را انجام دهید.

آدرس ایمیل: [email protected]

شماره تماس: 1888 2333 603+

دیگر امکانات آکواریوم کوالالامپور در مالزی

  • آکواتئاتر
  • سالن گردهمایی
  • پرداخت با ویزا و مسترکارت
  • اتاق استراحت
  • جایگاه چرخدار
  • آسانسور و سطح شیبدار برای دسترسی آسان افراد با کم توانی جسمی
  • اتاق انتظار
  • پارکینگ

دسترسی به آکواریوم کوالالامپور در مالزی

به منظور دسترسی به آکواریوم کوالالامپور در مالزی کار شما بسیار ساده و راحت است. این مجموعه تفریحی در مرکز شهر کوالا واقع شده و برای رسیدن به آن می توانید هم به صورت پیاده و هم با وسایل نقلیه عمومی نظیر اتوبوس و اتوبوس رپید کی ال خودتان را به این منطقه برسانید.

ساعات بازدید: روزانه 10:00 تا 20:00 (گفتنی است که بگوییم آخرین ورودی ساعت 19:00 است.)

آدرس: Kuala Lumpur Convention Centre, Kuala Lumpur, Malaysia

چند نکته قبل از بازدید آکواریوم

ورود بچه ها زیر 3 سال رایگان است.

منظور از بچه ها، بچه های 3 تا 12 سال هستند.

منظور از کهنسالان، افراد بالای 60 سال است.

هزینه بازدید از آکواریوم کوالالامپور

به منظور بازدید از آکواریوم کوالالامپور در مالزی میزان هزینه ها به ترتیب زیر است:

بزرگسالان: 69 رینگیت مالزی

بچه ها: 59 رینگیت مالزی

کهنسالان: 49 رینگیت مالزی

افراد کم توان و ناتوان جسمی: 15 رینگیت مالزی

منبع: الی گشت
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 267

به "آکواریوم کوالالامپور در مالزی، گشتی امن در دل اقیانوس ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آکواریوم کوالالامپور در مالزی، گشتی امن در دل اقیانوس ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید