راهنمای سفر به وارنا

به گزارش طرفداران رونالدو، وارنا، سومین شهر بزرگ بلغارستان و یکی از مهم ترین مقصدهای توریستی این کشور است؛ بخصوص در فصل تابستان و زمانی که سواحل زیبای این شهر پر از توریست می شوند. معروفیت سواحل وارنا و تفریحاتش به علت زیبا و مقرون به صرفه بودن آن است. این شهر را گاهی مرکز دریایی بلغارستان هم می نامند. خیابان های قدیمی و مدرن، پارک ها و سواحل این شهر، در کنار زندگی و تفریحات شبانه پرهیجان، از اصلی ترین دلایل توریستان برای سفر به وارنا هستند. در سفر به بلغارستان، شهر تاریخی وارنا با قدمتی که به حدود 600 سال پیش از میلاد مسیح بازمی شود، برترین گزینه است. وارنا در حد فاصل سال های 1949 تا 1956 استالینگراد نامیده می شده است. راهنمای سفر به وارنا را در مجله توریستی خبرنگاران بخوانید تا سفری ایده آل به این شهر ساحلی را تجربه کنید.

راهنمای سفر به وارنا

آب و هوای وارنا

وارنا آب و هوای نیمه گرمسیری مرطوب دارد و از جریان های دریایی و آب و هوای قاره ای هم تاثیر می پذیرد. فصل تابستان در این شهر از اوایل ماه می شروع می گردد و تا اوایل اکتبر ادامه دارد. در زمستان ممکن است دمای هوا تا حدود صفر درجه نیز برسد. در ماه های دسامبر، ژانویه و فوریه احتمال بارش برف وجود دارد و به ندرت در ماه مارچ هم برف می بارد. بارش برف در زمستان فقط چند بار اتفاق می افتد و معمولا زود آب می گردد.

10 جای تماشای در وارنا

شهر وارنا دریچه ورود به کشور بلغارستان محسوب می گردد. اگرچه در اغلب مواقع اقامت در کنار ساحل گلدن سندز صورت می گیرد، اما جاذبه های تاریخی وارنا را نیز می توانید در یک روز تماشا کنید. در ادامه 10 جاذبه تماشای وارنا را معرفی می کنیم.

موزه آثار باستانی وارنا | Archaeological Museum

از جمله جاهایی که می توانید در شهر وارنا ببینید موزه آثار باستانی است، جایی که شما را به گذشته شهر در دوران رم باستان می برد. در این موزه کلکسیونی از طلا و اشیاء گرانبها که از حفاری های شکل گرفته در نکروپلیس وارنا، قبرستانی که مربوط به 6500 سال پیش است، را مشاهده خواهید کرد. از جمله آثار خاص برای بازدید در این موزه، یک تابوت قدیمی است که از نکروپلیس به این موزه آورده اند و از 1.5 کیلوگرم طلا پوشیده شده است.

باغ دریا و آکواریوم وارنا | The Sea Garden

پارک پریمورسکی (Primorski-Park) یا باغ دریا، همانطور که از نامش پیداست یک باغ زیبا و رنگارنگ در ساحل است. این پارک بزرگترین، قدیمی ترین و معروفترین پارک وارنا محسوب می گردد که محل مناسبی برای گذراندن یک عصر در ساحل و لذت بردن از فضای سبز و ریلکس کردن است. علاوه بر اینها، پارک پریمورسکی محیط مناسبی برای خانواده هایی به شمار می رود که با کودکشان به وارنا سفر می نمایند. در این پارک می توانید از تماشای دلفین ها در دلفیناریوم و بازدید از آکواریوم وارنا و تفریحات خانوادگی دیگر نیز لذت ببرید.

صومعه آلاژا | Aladzha Monastery

اگر به جاذبه های تاریخی و ساختارهای سنگی علاقه مند هستید، در شمال شرق وارنا می توانید از یک صومعه ارتودوکس قدیمی بازدید کنید که در دل کوه و سنگ های آهکی ساخته شده است. امروزه این صومعه بیش از اینکه یک جاذبه تاریخی باشد، یک منطقه طبیعی محافظت شده است. این غارها و اتاقک های آهکی به وسیله انسان ها حفاری و ساخته شده اند، بنابراین می توانید بازدید از آن می تواند برای افرادی که به این نوع ساختارهای باستانی علاقه مند هستند، مجذوب کننده باشد.

کلیسای جامع وارنا | Varna Cathedral

برخلاف بسیاری از شهرهای اروپایی که در آن ها کلیساهای مختلفی برای بازدید وجود دارد، در شهر وارنا یک کلیسای جامع و مطرح در مرکز این شهر خواهید یافت. کلیسای جامع وارنا را با نام Dormition of the Theotokos Cathedral نیز می شناسند. این کلیسا، بزرگترین کلیسای ساخته شده در وارنا و سومین کلیسای جامع بزرگ در بلغارستان است که در سال 1886 ساخته شد. این کلیسای را با گنبدهای مسی و ساختار خاصی که در قلب این شهر دارد، در سفر به وارنا از دست ندهید.

جنگل سنگی | Stone Forest

اگر به پدیده های طبیعی خاص و منحصر به فرد علاقه مند هستید، بازدید از جنگل سنگی را به شما پیشنهاد می کنیم. علت این نامگذاری وجود ستون های سنگی متعددی است که این محوطه را شبیه به یک جنگل پر از صخره های بلند می نماید. این ستون های سنگی که ارتفاع بعضی از آن ها به هفت متر می رسد، طی فرآیندی طبیعی که به آن اکسایش متان گفته می گردد شکل گرفته اند. اما باور آن سخت است که این صخره ها به وسیله انسان ساخته نشده اند.

حمام های رومی وارنا | Varna Roman Baths

در جنوب شرقی شهر وارنا به بازمانده های یک مجموعه حمام رومی می رسید که قدمت آن به دوره رم باستان می رسد. آنچه این حمام ها را خاص و تماشای می نماید، معماری و ساختار آجری و سنگی آن است که با توجه به گذشت قرن ها از ساخت آن، هنوز سالم به جای مانده اند. علاوه بر اینها، حمام های وارنا دومین مجموعه حمام رمی بزرگ در اروپا محسوب می شوند که به نسبت بسیاری از ساختارهای مشابه، سالم تر و مستحکم تر به جای مانده است.

باغ وحش وارنا | Varna Zoo

باغ وحش وارنا از جمله جاهای تماشای وارنا است که در پارک بزرگ پریمورسکی واقع شده است. بازدید از این باغ وحش هم برای بزرگسالان و هم بچه ها مجذوب کننده خواهد بود. این باغ وحش در سال 1961 افتتاح شد و خانه 60 گونه مختلف از جانداران است که 17 گونه آن تحت حفاظت هستند. اگر به حیات وحش علاقه دارید، بازدید از این باغ وحش وارنا می تواند برایتان مجذوب کننده باشد. علاوه بر اینها، اگر اهل موزه گردی هم باشید، با داشتن کارت Varna City Card ورود به این باغ وحش رایگان خواهد بود.

چودنیت اسکالی | Wonderful Rocks

صخره های شگفت انگیز یا آنچه در زبان بلغاری جودنیت اسکالی نامیده می گردد، از جمله جاذبه های طبیعی وارنا است که در فاصله 90 کیلومتری از مرکز شهر وارنا واقع شده است. همچون جنگل سنگی، این منطقه زیبا را نیز باید از نزدیک ببینید تا متوجه شگفتی آن شوید. برای رسیدن به این جاذبه طبیعی وارنا می توانید از قطار بهره ببرید. از وارنا سوار قطارهایی که به مقصد Asparuhovo می روند، شده و در ایستگاه آخر پیاده شوید. فاصله ایستگاه تا این منطقه جادویی کمتر از یک ساعت خواهد بود.

کاخ اوکسینوگراد | Euxinograd Palace

کاخ اوکسینوگراد یک کاخ تابستانی سلطنتی مربوط به اواخر قرن 19 است که در حاشیه دریای سیاه و هشت کیلومتری شهر وارنا واقع شده است. اگرچه این کاخ امروزه برای رویدادها و دیدار های دولتی مورد استفاده قرار می گیرد، اما در فصل تابستان بعضی از اتاق ها، ویلاها و محوطه کاخ برای بازدید گردشگران در دسترس خواهد بود. بنابراین اگر در تابستان به این شهر سفر کنید، شانس بازدید از این کاخ را خواهید داشت.

خط ساحلی گلدن سندز | Golden Sands

بدون شک نمی توان سفر به بلغارستان را بدون سواحل زیبا و تماشایی آن ترک کرد. هرچند در اغلب مواقع بیشتر مسافرانی که به وارنا سفر می نمایند، در هتل های ساحلی گلدن سندز اقامت دارند. به ویژه اگر در تابستان به وارنا سفر کنید، خط ساحلی گلدن سندز همچون یک جواهر زیر نور خورشید می درخشد و لذت شنا کردن، استراحت در آفتاب و سایر تفریحات آبی را دوچندان خواهد نمود.

حمل و نقل در وارنا

فرودگاه وارنا در 8 کیلومتری غرب این شهر واقع شده است. حمل و نقل عمومی در این شهر با استفاده از تاکسی اختصاصی، مینی بوس ها در مسیر ثابت، اتوبوس و اتوبوس برقی انجام می گردد. تاکسی های این شهر به رنگ زرد هستند و محاسبه نرخ کرایه با استفاده از تاکسی متر انجام می گیرد.

گزینه های بسیاری برای گردش در وارنا وجود دارد. اگر در قسمت گردشگری حومه این شهر اقامت دارید، می توانید از ایستگاه های اتوبوس، اتوبوس برقی و ماشین های اجاره ای برای رسیدن به مرکز شهر بهره ببرید.

مراکز خرید وارنا

خرید کردن بخش جدانشدنی هر سفری است و در راهنمای سفر به وارنا نیز از این بخش غافل نشدیم. اگر از جمله افرادی هستید که تمایل دارید از مراکز خرید بزرگ و پرزرق و برق مقصدتان تماشا کنید، به این مراکز خرید وارنا حتما سر بزنید:

  • وارنا مال
  • گرندمال
  • Pfohe
  • وارنا تاورز

خبرنگاران همراه شما در سفر به وارنا

اگر قصد سفر به وارنا را دارید، می توانید از خدمات سایت خبرنگاران از جمله رزرو هتل وارنا و خرید بلیط هواپیما بهره ببرید. جهت اطلاعات درباره نحوه اخذ ویزای بلغارستان و شرایط سفر به این کشور با ما در ارتباط باشید.

در سرانجام، تجربه سفر به وارنا را و بازدید از جاهای تماشای این شهر را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: فلای تودی
انتشار: 18 آذر 1401 بروزرسانی: 18 آذر 1401 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1501

به "راهنمای سفر به وارنا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به وارنا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید