تور گرجستان: همه چیز درباره سینما آپولو باتومی!

به گزارش طرفداران رونالدو، بیشتر افراد فکر می نمایند که در سفر باید از جاذبه ها و اماکن تاریخی و قدیمی تماشا نمایند اما نباید در این میان از اماکن تفریحی همانند سینما و یا سالن های تئاتر و یا انواع دیگری از جاذبه ها را به این راحتی ها گذشت! از آن جایی که در روزهای گرم تابستان هستیم و سفر به شهر باتومی در گرجستان یکی از گزینه های خوب برای سفرهای تابستانی است، ما می خواهیم از میان جاذبه های گوناگون و بی شماری که در این شهر وجود دارد، سینما آپولو باتومی (Cinema Apollo in Batumi) را به شما معرفی نماییم. این سینما در سال 1911 میلادی ساخته شد ولی بعدها مورد بازسازی و تجهیز نهاده شد. پیشنهاد می کنیم که با ما در خبرنگاران همراه باشید تا این سینمای معروف در باتومی را کامل بشناسید.

تور گرجستان: همه چیز درباره سینما آپولو باتومی!

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

همه چیز درباره سینما آپولو باتومی

این سینمای بسیار معروف و البته تماشای در سال 1911 میلادی در باتومی ساخته شد و از همان زمان تبدیل به یکی از جاذبه های بسیار محبوب نه تنها پیش مردم محلی باتومی بلکه گردشگران و تاجرانی که به این شهر سفر می کردند شد. با این که از عمر سینمای باتومی در حدود 108 سال است که می گذرد اما این سینما هنوز هم پابرجا است و طرفدران خودش را از دیروز تا به امروز دارد. زمانی که سینما آپولو ساخته شد، به آن به چشم اولین سینمای مدرن و امروزی در گرجستان و این شهر نگاه می کردند و اولین فیلم هایی که بر روی پرده سینماهای مختلف در سراسر جهان می آمد بر روی آن نیز نمایش داده می شد. لازم به ذکر است که این سینما تا مدت ها فعالیت می کرد و میزبان نمایش فیلم های بسیاری همانند؛ کازابلانکا و یا فقط به خاطر یک مشت دلار بود اما پس از مدت مدیدی فعالیت آن را تعطیل کردند و دیگر در آن فیلمی به نمایش گذاشته نشد.

باتومی یکی از شهرهای زیبا و تماشای در کشور گرجستان است که پراست از جاذبه ها و جاهای تماشای! از این رو ما به شما پیشنهاد می کنیم که اگر مسافر این شهر هستید و یا می خواهید در آینده به آن سفر کنید، علاوه بر سینما آپولو از دیگر جاهای تماشای باتومی هم اطلاعات کسب کنید. برای این کار شما می توانید مطلب جاذبه های گردشگری در باتومی را مورد مطالعه قرار دهید و اطلاعات خوبی را درباره این جاذبه ها کسب نمایید.

این سینما بالاخره در سال 2011 میلادی و در حالی که باید تولد 100 سالگی خود را جشن می گرفت، پس از تعمیرات و اضافه کردن تجهیزات روز جهان در زمینه سالن های نمایش سینماها مجددا مورد بازگشایی نهاده شد. سینما آپولو را باید به عنوان تنها سینمای باتومی به شما معرفی کنیم و بگوییم که این شهر به جز سینما باتومی دیگر سالن سینمایی در خود ندارد. با این که سینما آپولو باتومی تنها سینمای موجود در این شهر است اما در عوض، امکانات آن بسیار کامل است و از هر نظری انتظارات و خواسته های کسانی که به آن برای تماشا فیلم می آیند را برآورده خواهد ساخت.

وقتی به این سینما بروید می توانید تا از امکاناتی مثل:

  • کافه تریا
  • اینترنت پر سرعت WiFi
  • نمایشگاه
  • سرویس بهداشتی مجهز

استفاده نمایید.

از لحاظ تجهیزات نمایشی در سینما آپولو باتومی می توانید فیلم های روز جهان که بر روی بیشتر سینماهای بین المللی است را در سالنی با پرده نمایش I MAX 3D ببینید و صداگذاری های فیلم را از بلندگوهایی با کیفیت دالبی و دیجیتال بشنوید. درباره فیلم هایی که در تنها سینمای باتومی پخش می گردد باید این نکته را بدانید که نه لزوما همه آن ها ولی بیشتریتشان به زبان روسی ترجمه شده اند. ضمناً روزانه در این سالن های این سینما به صورت میانگین بین 3 الی 4 فیلم مختلف نمایش داده می گردد. در سفر به باتومی اگر که انتخاب کردید تا زمانی را در سینما آپولو بگذرانید باید این را بدانید که می توانید با کارکنان سینما به از طرق 3 زبان گرجی، انگلیسی و روسی ارتباط برقرار نمایید.

اگر در زمانی که در این شهر به سر می برید هوس تماشا یک فیلم در سینما را کردید، این را بدانید که درهای سینما آپولو باتومی از ساعت 12 ظهر تا ساعت 12 شب به روی مراجعین خود باز است. هزینه خرید بلیط سینما در باتومی بر اساس قیمت روز یعنی 9/5/1398، بین 8 تا 15 لاری گرجستان (GEL) می باشد.

پیشنهاد می کنیم که برای این که راحت تر و سریع تر تصمیم بگیرید که در این سینما چه فیلمی را ببینید، حتما فیلم های روز جهان را آنالیز کنید و در این سینما آن ها را ببینید اما در عین حال هم می توانید آخرین فیلم هایی که بر روی پرده این شینما هستند را از وب سایت رسمی سینما آپولو ببینید.

  • آدرس: 17 Memed Abashidze Ave, Batumi, Georgia

می توانید سالن سینما آپولو را اجاره کنید!

یکی از امکاناتی که در این سینمای معروف گرجستانی به افراد مختلف ارائه می گردد این است که؛ می توانید سالن این سینما را اگر بخواهید با هماهنگی با مسئولین آن برای چند ساعت و یا حتی یک روز کامل کاری اجاره کنید. معمولا هستند گروه های مختلف کسی و کاری که از سالن این سینما به عنوان مکانی مناسب و کامل برای میزبانی یک جلسه و یا برگزاری یک رویداد استفاده می کنند. درباره شرایط استفاده انحصاری سینما آپولو باتومی باید این نکته را بدانید که زمانی که شما سالن این سینما را اجاره می کنید، می توانید تا حتی از مسئولین سینما این را بخواهید که از فیلم هایی که بر روی صحنه سینمای خود دارند و یا حتی پخش مستقیم یک بازی فوتبال نیز برای شما و مهمانانتان به نمایش بگذارند و یا از شما پذیرایی به عمل بیاورند.

این دیگر بستگی به شرایطی دارد که شما با آن ها طی می کنید و قرارداد می بندید اما این را نباید فراموش کنید که در منوی پذیرایی دست شما برای انتخاب خدمات مختلف باز است.

رستوران های نزدیک سینما آپولو

بعد از تماشا یک فیلم هیجان انگیز در تنها سینمایی که در باتومی وجود دارد، خوردن یک وعده غذایی خوشمزه در یکی از رستوران ها و یا حضور در یک کافه تریا هایی که در نزدیکی این سینما قرار گرفته است، می تواند گشت و گذار شما را کامل کند. از این رو ما به طور مختصر 4 تا از رستوران های نزدیک به سینما آپولو را به شما معرفی خواهیم کرد. فقط توجه داشته باشید که این رستوران ها به ترتیب نزدیک برای شما در این قسمت آورده خواهند شد.

اتاق کافه شکلات | Chocolatte Coffee-Room

اولین جایی که می خواهیم به شما در نزدیکی سینا آپولو باتومی به شما معرفی کنیم، کافه تریا اتاق کافه و شکلات است. طبق نظراتی که کسانی که از این مجموعه استفاده کردند؛ یکی از برترین کافه های نزدیک به شما همین Chocolatte Coffee-Room است. کرپ های شکلاتی، املت و کافی های این کافه تریا به شدت معروف هستند و بسیار از طرف کاربران آن پیشنهاد شده که از آن میل کنند. این کافه تریا از ساعت 8 صبح تا 4 بعد از ظهر یا یک تیم و از ساعت 4 بعد از ظهر تا 7 شب با یک تیم متشکل از کافی من های حرفه ای دیگر، یک سره باز است و از شما پذیرایی می نماید.

  • آدرس: Memed Abashidze St., 13, Batumi 6010, Georgia

رستوران قلب باتومی | Heart of Batumi Restaurant

اگر دوست دارید که بعد از تماشا یک فیلم خوب در سینما آپولو، یک غذای خوشمزه و محلی گرجی را در یک محیط بسیار آرام و سنتی البته به سبک گرجستانی ها میل کنید، رستوران قلب باتومی را به شما پیشنهاد می کنیم. در این رستوران برای وعده های مختلفی مثل صیحانه، ناهار و شام و بعلاوه افراد گیاه خوار هم منوی مخصوص در نظر گرفته شده است. غذاهای این رستوران متشکل از انواع غذاهای اروپایی و گرجستانی است. می توانید در رستوران قلب باتومی از محوطه مخصوص نشستن، اینترنت رایگان، خدمات رزرو، کارت اعتباری و دیگر خدمات استفاده نمایید.

  • آدرس: Gen. Mazniashvili 11, Batumi 0102, Georgia

رستوران ماسپین دزلو | Maspindzelo Restaurant

دیگر رستورانی که در نزدیکی سینما آپولو باتومی به شما معرفی می کنیم، رستوران ماسپین دزلو است. منوی این رستوران از غذاهای اروپای شرقی و بین المللی تشکیل شده و کاملا برای افراد با رژیم های خاص و گیاهخواران مناسب است. وعده های غذایی که در این رستوران ارائه می گردد عبارتند از؛ صبحانه، ناهار، شام و میان وعده.

  • آدرس: 35 Malashvili Street Next to Europe Square and the statue of Medea, Batumi Georgia

رستوران سوشی گو | SushiGo Restaurant

در نزدیکی سینمای معروف باتومی این بار می خواهیم رستورانی را به شما معرفی کنیم که مخصوص کسانی است که عاشق انواع سوشی ها هستند و به صورت تخصصی سوشی سرو می کنند. همانطور که کاملا واضح است، غذاهایی که در این رستوران سرو می شوند همه ژاپنی و از دسته سوشی ها هستند و در وعده های ناهار و شام ارائه می شوند. ضمناً، غذاهای منوی این رستوران با افرادی که گیاه خوار هستند نیز مناسب است و سوشی گیاهی نیز ارائه می گردد.

  • آدرس: Kostava st., 30/30, Batumi Georgia

جاذبه های نزدیک به پارک آپولو را از دست ندهید!

پارک میراکل باتومی | Miracle Park

یکی از متفاوت ترین جاذبه هایی که در اطراف باتومی می توانید آن را ملاحظه نمایید، پارک میراکل است که اتفاقا یکی از جاذبه های نزدیک به سینما آپولو باتومی هم می باشد. بالاخره وقتی که پرواز آنلاین باتومی را خریداری می کردید، حتما برنامه بازدید از جاذبه های مختلف را هم داشته اید! پارک میراکل در کل یک محوطه بسیار مدرن است که چهره شهر را به شدت تحت تاثیر خودش قرار داده است. دید این پارک به سمت دریای سیاه است و بسیاری از ساختمان های مدرن این شهر یا در آن و یا در اطراف آن ساخته شده اند. پارک میراکل، بلوار باتومی را به خلیح شهر وصل می نماید و در بیشتر اوقات پذیرای فستیوال ها و کنسرت های مختلف است.

  • آدرس: Batumi, Georgia

تله کابین آرگو در باتومی | Argo Cable Car

یکی از دیگر جاذبه های نزدیک به شما و سینما آپولو باتومی که حتما باید از آن بهره ببرید، تله کابین آرگو در باتومی است. این تله کابین درارتفاع 250 متری از سطح زمین نهاده شده و یکی از هیجان انگیزترین تفریحات در این شهر ساحلی و ارتفاعات آن است. از جمله مجذوب کنندهیت هایی که استفاده از این وسیله دارد این است که شما می توانید یک چشم انداز بسیار زیبا از بالاترین ارتفاعات شهر باتومی و ساحل زیبای آن و دریای سیاه داشته باشید. این را یادتان باشد که در زمانی که سوار تله کابین آرگو می شوید، عکس های زیبا و سلفی های خاص را نباید فراموش کنید زیرا این تصویر پشت صحنه بدون شک برای شما بی سابقه خواهد بود!

  • آدرس: Gogebashvili St, Batumi Port, Batumi, Georgia

دلفیناریوم باتومی | Batumi Dolphinarium

یکی از دیگر جاذبه هایی که در اطراف سینما آپولو و شما در باتومی نهاده شده است، دلفیناریوم این شهر است. این مجموعه نمایشی از سال 1966تا به الان در حال فعالیت است و زیستگاه حیوانات مختلف دریایی است که تماشا آن ها برای هر کسی می تواند مجذوب کننده باشد. از جمله حیواناتی که در این آکواریوم وجود دارد می توانیم به؛ سمور دریایی، انواع فک ها، لاک پشت و انواع ماهی های تزئینی اشاره نماییم. ظرفیت این آکواریوم 200 هزار لیتری است و ساختار جالب و پیچیده ای دارد.

  • آدرس: 51 Rustaveli Ave, Batumi, Georgia

بلوار باتومی | Batumi Boulevard

بازدید از بلوار باتومی را تحت هیچ شرایطی از دست ندهید زیرا، این بلوار یکی از مهم ترین و تماشای ترین جاذبه های شهر باتومی است که اتفاقا به این سینما هم نزدیک است. طول این پارک 1.5 کیلومتر است و تا مقابل ساحل اصلی شهر ادامه دارد. از مجذوب کنندهیت هایی که این بلوار معروف در باتومی دارد این است که در آن پر است از رستوران ها و کافه های ساحلی، مسیرهای مخصوص پیاده روی و محیط طبیعی بسیار زیبا که با انواع درختان زیبا مخصوصا نخل، تزئین شده است. می توانید رزرو هتل باتومی خود را در وبسایت ماانجام بدهید و از اقامت خود لذت ببرید. ما از زیبایی ها و مجذوب کنندهیت های این پارک برای شما گفتیم اما، مهم ترین جاذبه تماشای که در این پارک وجود دارد، چرخ و فلک بسیار بزرگ و غول پیکر آن است که بسیار معروف می باشد.

  • آدرس: 1 Nikoloz Baratashvili Street, Batumi, Georgia

تا به حال به شهر باتومی سفر نموده اید؟ به سینا آپولو باتومی چطور، رفته اید؟! اگر تجربه خاصی در این زمینه دارید با ما به اشتراک بگذارید!

منبع: الی گشت
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1300

به "تور گرجستان: همه چیز درباره سینما آپولو باتومی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور گرجستان: همه چیز درباره سینما آپولو باتومی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید