آشنایی با اولین زن مسافر مدار ماه

به گزارش طرفداران رونالدو، کریستینا کوک قرار است اولین زنی باشد که سال آینده در ماموریت آرتمیس 2 ناسا به مدار ماه سفر می نماید.

آشنایی با اولین زن مسافر مدار ماه

به گزارش ایسنا، کوک از شهر گراند رپیدز(Grand Rapids) در میشیگان با 44 سال سن در حال حاضر رکورددار طولانی ترین مدت اقامت یک زن در فضا است. او 328 روز را در فضا گذرانده و در اولین پیاده روی فضایی کاملا زنانه در سال 2019 شرکت داشته است.

کریستینا موج سوار، صخره نورد و ملوان مشتاق در سال 2013 به عنوان فضانورد انتخاب شد. او در سال 2020 گفت: واقعا هیچ زمانی را به یاد نمی آورم که در آن نمی خواستم یک فضانورد شوم.

دلیل اینکه می خواستم فضانورد شوم این بود که علایقم من را تبدیل به فردی نموده که می تواند بیشترین یاری را به عنوان فردی که در پرواز فضایی انسان شرکت دارد، بکند.

او در یک کنفرانس خبری روز دوشنبه گفت: آیا من هیجان زده هستم؟ کاملا! چیزی که من بیش از همه در خصوص آن هیجان زده هستم این است که ما هیجان شما، آرزوهای شما و رویاهای شما را در این ماموریت با خود خواهیم برد.

او بعلاوه گفت: ما قصد داریم از مرکز فضایی کندی و بر فراز قدرتمندترین موشکی که ناسا تا به امروز ساخته است، پرواز کنیم.

ناسا تا به امروز در مجموع 355 نفر را به فضا فرستاده است که از این تعداد 15 درصد از آنها یعنی 55 نفر زن بوده اند. بعلاوه 24 نفر را به مدار ماه و 12 نفر را برای قدم زدن روی سطح ماه فرستاده است که همه آن ها مرد بوده اند.

والنتینا ترشکووای(Valentina Tereshkova) روسی اولین زنی بود که جو زمین را ترک کرد. او در سال 1937 به فضا رفت. زنان آمریکایی تا سال 1983 به فضا فرستاده نشده بودند.

با این حال، خانم کوک در ماموریت آرتمیس 2 زمانی که سفر خود به دور ماه را کامل کند، تاریخ ساز خواهد شد.

کوک در خصوص عشق خود به فضا می گوید: من کسی هستم که از کودکی عاشق اکتشاف در فضا بودم.

من از آسمان شب الهام می گرفتم و در طول کارم، تعادلی میان مهندسی ماموریت های علمی فضایی و انجام کارهای علمی در مکان های واقعا دور افتاده در سراسر دنیا برقرار بود.

او به دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی در رالی رفت تا لیسانس و فوق لیسانس مهندسی برق بگیرد.

او سپس مهندس برق در مرکز پرواز فضایی گادرد ناسا در گرین بلت، مریلند شد و پس از آن برای آنکه به عضو پژوهشی در برنامه قطب جنوب ایالات متحده تبدیل گردد، یک سال تمام را در قطب شمال گذراند.

خانم کوک یکی از هشت نفری بود که به عنوان بخشی از بیست و یکمین دسته فضانوردان ناسا در سال 2013 انتخاب شد. پس از دو سال آموزش، او به یک فضانورد تمام عیار تبدیل شد.

اولین پرواز فضایی او در سال 2019 انجام شد که طی آن به ایستگاه فضایی بین المللی فرستاده شد تا به عنوان مهندس پرواز کار کند.

او 328 روز در آنجا ماند و رکورد طولانی ترین پرواز فضایی به وسیله یک زن را به نام خود ثبت کرد. رکورددار قبلی، پگی ویتسون(Peggy Whitson) با 288 روز در فضا بود.

او بعلاوه رکورد اولین پیاده روی فضایی تماما زنانه را همراه با جسیکا میر(Jessica Meir) به دست آورد.

این زوج هفت ساعت و 17 دقیقه را خارج از ایستگاه فضایی بین المللی سپری کردند تا بتوانند یک کنترل گر برق را جایگزین نمایند. این پیاده روی بعلاوه شامل تماس کوتاهی با رئیس جمهور ترامپ بود.

پس از بازگشت به زمین در سال 2020، خانم کوک گفت که احساس می نماید کودکی دو هفته ای است که سخت کوشش می نماید تا سرش را بالا نگه دارد.

او در گالوستون(Galveston)، تگزاس، درست خارج از منطقه هیوستون زندگی می نماید. از علایق او می توان به کوله گردی، دویدن، یوگا، عکاسی و سفر اشاره نمود.

اکنون او بخشی از ماموریت پیشگامانه ناسا برای ارسال انسان به مریخ خواهد بود. ماموریت آرتمیس 2 اولین سفر ناسا به ماه در نیم قرن اخیر است. این آژانس سال گذشته یک کپسول خالی اورین را به مدار ماه فرستاد و پس از انجام ماموریت به زمین بازگرداند.

اگر این ماموریت به خوبی انجام گردد، در سال 2025 پرواز دیگری برای فرود انسان روی ماه انجام خواهد شد.

منبع: فرارو
انتشار: 17 فروردین 1402 بروزرسانی: 17 فروردین 1402 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1556

به "آشنایی با اولین زن مسافر مدار ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با اولین زن مسافر مدار ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید