شبکه موزه های دانشگاهی ایران و دنیا شکل می گیرد

به گزارش طرفداران رونالدو، خبرگزاری خبرنگاران- شبکه موزه های دانشگاهی ایران و دنیا شکل می گیرد.

شبکه موزه های دانشگاهی ایران و دنیا شکل می گیرد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، نخستین همایش علمی و جشنواره موزه های دانشگاهی با حضور شهردار تهران و معاون میراث فرهنگی و رییس دانشگاه تهران افتتاح شد.

آقای دکتر محمود نیلی احمد آبادی رییس دانشگاه تهران در این همایش موزه های دانشگاهی را بخشی از فرایند آموزش دانست و گفت: موزه ها پژوهش های ما را کاربردی تر ملموس تر و عملی تر می نماید.

وی اضافه نمود: باید با مدیریت دانش آنرا مکتوب و در شبکه آنرا به اشتراک بگذاریم تا همه از آن استفاده نمایند.

رییس دانشگاه تهران موزه را زبان تازه برای گفتمان تازه دانست و گفت: در نظر داریم اتحادیه دانشگاه های موزه دانشگاهی را ثبت کنیم و از ظرفیت های بین المللی این موزه ها بهره ببریم.

طرح ساخت موزه علم که قرار است با یاری یکی از خیرین کشور احداث گردد از دیگر خبر هایی بود که دکتر نیلی احمد آبادی در حضور شهردار تهران ارایه و ابراز امیدواری کرد هر چه سریعتر به پایان برسد.

آقای دکتر پیروز حناچی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و شهردار تهران نیز در این همایش گفت: موزه های دانشگاهی سرمایه های شهر هستند و ما از سرمایه های شهر حمایت می کنیم.

وی با اشاره به گره خوردن سرنوشت دانشگاه تهران با موضوع میراث فرهنگی اضافه نمود: تصمیمات خوب و به موقع موجب برکات فراوان می گردد و ما برای بهره مندی شهروندان و دانشگاه از تصمیمات خوب در حوزه فرهنگ و شهر استقبال می کنیم.

در این همایش پیغام های تصویری دکتر اندرو سیمپسون، معاون محترم کمیته جهانی یومک و دکتر مارتا لورنسو، رئیس محترم کمیته جهانی یومک پخش شد که هریک با قدردانی از تاریخ غنی جامعه حرفه ای و موزه های دانشگاهی ایران آنرا پدیده ای بین المللی خواندند که می تواند موجب میراث دانشگاهی گردد.

آقای محمد حسن طالبیان معاون میراث سازمان میراث در این همایش گفت: ده هزار سال سابقه استقرار در ایران داریم و با شعار موزه های آینده بازآفرینی حیات دوباره موزه ها در دوران کرونایی و توسعه فرهنگی جامعه ، هفته میراث فرهنگی سال جاری را برگزار می کنیم.

در این همایش بیش از بیست مقاله ارائه می گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1024

به "شبکه موزه های دانشگاهی ایران و دنیا شکل می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبکه موزه های دانشگاهی ایران و دنیا شکل می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید