منظره ها طبیعی ترکیه را بشناسیم (تور ترکیه)

به گزارش طرفداران رونالدو، تاریخ ترکیه به زمان های بسیار دور باز می ­گردد. منظورمان اماکن تاریخی ثبت شده در یونسکو است، بقایای ساختمانی ای که به خوبی نگهداری شده اند و هنرهایی از تک تک تمدنهای اصلی دنیا در عصر باستان -اگرچه این تمدن­ها خود ریشه در سرزمین ترکیه دارند. این بدان معنا نیست که بازدید از کشوری که پل ارتباطی اروپا و آسیا و رابطی بین قاره کهن و اروپای نو است می­بایست مانند یک درس تاریخ باشد. شما می­توانید تمام وقت خود را بیرون از موزه ­ها بگذرانید و از فضای اماکن تاریخی کاملا به دور باشید.

منظره ها طبیعی ترکیه را بشناسیم (تور ترکیه)

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

از ارتفاعات و کوه­ های ترکیه تا سواحل شنی آن می­توانید از منظره ها فوق العاده زیبا و چشم­ نوازی لذت ببرید. اگر در پی چنین منظره های هستید با خبرنگاران همراه باشید تا چند منطقه بی­ نظیر را به شما معرفی کنیم:

1. اولودنیز

یکی از مجذوب کننده ­ترین مکان­های ترکیه ساحل تورکوییز است که به خودی خود بسیار قابل توجه است. شهر ساحلی کوچک اولودنیز درست در جنوب فتحیه و درمحل تلاقی دو دریای مدیترانه و اژه واقع شده­است. ساحل ماسه ای همانند هلال ماه در حاشیه دریا به سمت غرب کشیده شده و تا تالاب نیلگون بدیعی ادامه پیدا می نماید که همانند حصاری از آن محافظت می­کند. همچنان که می­توانید در کمال آرامش از تماشای این ساحل آبی نشان لذت ببرید، امکان استفاده از پاراگلایدر در کوه باباداغ برایتان فراهم است؛ این منطقه که در جنوب شرقی شهر واقع شده است یکی از برترین سکوهای غواصی اروپا است که آبی شفاف و روشن دارد.

2. کاپادوکیا

وقتی از پادشاهی کهن کاپادوکیا در قلب ترکیه که اکنون یکی از پربازدیدترین منطقه ها گردشگری ترکیه با چشم اندازی بی­نظیر است سخن به میان می­ آید، مستمع آن را با داستان­های اساطیری اشتباه می­گیرد. در اطراف شهر گوره ­مه و در یک پارک ملی که به همین نام نامیده می­شود، فعالیت ­های آتشفشانی بسیار قدیمی و فرسایش متعاقب آن سلسله ­ای از مخروط ­های افسانه­ای (هودوس یا مخروط ­های سنگی)، غارها و صخره هایی با نقش­ های بسیار پیچیده و پرابهامی را پدید آورده است.

3. جاده لیجیان

اگر خواستار درک کامل سواحل جنوب غربی مدیترانه­ای ترکیه هستید گزینه ویژه­ای برایتان وجود دارد! در جاده 300 مایلی لیجیان که از اولودنیز تا کمی پایین تر از آنتالیا کشیده شده قدم بزنید. این جاده که در سال 2000 بعنوان اولین راستا پیاده­روی بسیار طولانی کشور افتتاح شد از طرف ساندی تایمز به عنوان یکی از10 راستا برتر پیاده­ روی جهان معرفی گردید. بخش ­های متعدد قابل توجهی در طول این راستا وجود دارد اما درعین حال منظره ها زیبا و بی ­بدیلی از دریا را می­توان از روی پشته­ ها و کوههای این راستا دید. درطول این راستا راه هایی وجود دارد که از میان خرابه­ ها عبور می­کند و مجذوب کنندهیت خاص خود را به شما هدیه می­کند. نام این منطقه برگرفته از نام پادشاهی کهن لیجیا در همین سرزمین است که قدمت آن به قرن پانزدهم قبل از میلاد مسیح بازمی­گردد. برای پیاده ­روی در کل راستا باید 20 تا 30 روز زمان صرف کنید و یا در روشنایی روز از قدم زدن در راستاهای خارج شهر هایی مثل درمه، کاش و کمر لذت ببرید.

4. استانبول

ما انسانها چشم­ اندازهایی را برای خودمان درست می­کنیم اما به ندرت ممکن است یکی از آن­ها به چشم­ نوازی استانبول باشد. این شهر مشهور که بزرگترین شهر ترکیه نیز هست، راستا اتصال اروپا و آسیاست. تنگه بوسفورس و زمین های دوطرف آن در دل همین شهر واقع شده است. گذشته از واقعیت جغرافیایی این شهر، چشم ­انداز متمایز و بی ­نظیر استانبول به خاطر معماری ویژه آن از جمله گلدسته­ ها و گنبدهای ایاصوفیه و مسجد آبی در کنار بناهای تاریخی بی شمار دیگری است که در این شهر وجود دارند. استانبول درکنار فرهنگی غنی، غذاهایی بی­ نظیر و شبهایی هیجان ­انگیز؛ بعضی از برترین پشت بام­های جهان با چشم ­اندازی بی ­همتا و غروب ­هایی متمایز را نیز در خود جای داده است.

5. پاموکاله

چشمه­ های آب گرم طبیعی هزاران ساله پاموکاله در استان دنیزلی که از دامنه کوه کوچکی جاری می­شوند استخرهای لبه ­داری را در سنگ­های تراورتن سفید بوجود آورده است. تاثیر شگفت­ انگیز آن­ها احتمالا با هرآنچه که پیش از آن دیده ­اید فرق دارد. گویا یونانیان و رومیان قدیم نیز بر همین باور بودند که دست به کار ساختن شهر هیه ­راپولیس در بالای این کوه­ ها شدند و دسترسی اولین جهانگردان جهان را به این استخرهای طبیعی فراهم آوردند. و امروزه شما نیز می­توانید از غوطه ­ور شدن در این چشمه­ ها لذت ببرید.

6. دریاچه وان

بزرگترین دریاچه ترکیه با مساحتی بالغ بر 1450 مایل مربع و با عمقی که در گودترین نقاط به بیش از 1400 پا می­رسد، در جنوب ­شرقی کشور آرمیده است. این دریاچه یکی از بزرگ ترین دریاچه ­هایی است که در جهان به عنوان اندوریک دسته بندی می­شوند، دریاچه­ های اندوریک هیچ خروجی و برون ­ریزی ندارند و به همین دلیل از درجه نمک بالایی برخوردار هستند و موجودات زنده چندانی در این آب ­ها زندگی نمی­کنند. قله آتشفشانی 9600 پایی نمروت از سواحل آن سربرآورده و چهار جزیره کوچک روی پهنه آن خودنمایی می­کنند. یک کلیسایقرن دهم در جزیره آکدامار این دریاچه همچنان پابرجا به جای مانده است درحالی که در سه جزیره دیگر تنها ویرانه ­های ساختمان­های رهبانی برجای مانده است.

7. ساحل کاپوتاش

حدود 1000 مایل از سواحل دریای مدیترانه در خاک ترکیه واقع شده است بنابراین پیدا کردن برترین ساحل کار دشواری نیست. از نظر بسیاری از مردم برترین ساحل، ساحل کاپوتاش است. این ساحل حدود 10 مایل در غرب منطقه کاش کشیده شده و در خروجی یک دره باریک با صخره­هایی با شیب تند سرانجام یافته است. مجذوب کننده ­ترین جلوه­ های ساحل کاپوتاش خالی بودن این ساحل از هرگونه ساخت و سازی است. در این ساحل فروشنده ­هایی را می ­بینید که به طور پراکنده غذا و نوشیدنی می ­فروشند اما جغرافیای این منطقه از سربرآوردن هتل­ها و بناهای دیگر و محدود کردن زیبایی این پهنه ماسه­ای در ساحل تورکوییز ممانعت نموده ­است.

8. کوه­ های آرارات

و دوباره به افسانه­ ها باز می­گردیم. کوه­ های آرارات در شرقی ­ترین نقاط ترکیه و در نزدیکی­ های دریاچه وان سربرآورده و احتمالاً همان کوه ­هایی هستند که در کتاب پیدایش محل فرود آمدن کشتی نوح پس از فرونشستن سیلاب معرفی گردیده­ است. می­توان به این قول اعتماد کرد زیرا دو قله بلند در این کوه­ها واقع شده است و قله بلندتر آن (آرارات بزرگتر که حدود 16854 پا ارتفاع دارد) مرتفع ­ترین نقطه کشور ترکیه است. بدین ترتیب این نقطه بر تمام سرزمین ­های اطراف اشراف دارد و از مایل­ها آن طرف ­تر از تمامی جهات قابل مشاهده است. قله آن در تمام طول سال با کلاهی از یخ پوشیده شده، هرچند به نظر می­رسد این پوشش یخی به تدریج درحال آب شدن است.

9. کوه­ های آناتولی شمالی

بیشتر مرزهای ترکیه از سمت شمال با رشته کوه­های آناتولی شمالی (کوه­های پونتیک) معرفی می­شود، سلسله کوه­هایی که بیشتر از 600 مایل کمی پایین ­تر از سواحل دریای سیاه ترکیه کشیده شده اند.

بخش­ های مختلف این رشته کوه­ها در طول هزاران سال، مامن مردمان مختلفی بوده است که امروزه فرهنگ های متفاوتی را در نقاط مختلف به شما عرضه می­کنند. قسمت­های ویژه ­ای که می­توان مورد توجه قرار داد شامل دره فرتینا (طوفان) در استان ریزه و دره ماچاهل در استان آرتوین هستند.

اما شاید قابل توجه ­ترین مکان، مکان مقدس سوملا در استان ترابزون باشد. مکان مقدس سوملا که رو به صخره­­ای با شیب تند بنا شده است در سده چهارم پس از میلاد ساخته شده است و در طول این قرن­ها گاهی به عنوان محل زندگی مردمان انتخاب شده و گاهی خالی از سکنه به جای مانده است. امروزه این منطقه به طور ویژه بعنوان یکی از بزرگ ترین جاذبه­های گردشگری ترکیه معرفی می­شود و تقریبا فقط مقصد سفرهای گردشگری است.

منبع: الی گشت
انتشار: 28 بهمن 1401 بروزرسانی: 28 بهمن 1401 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1332

به "منظره ها طبیعی ترکیه را بشناسیم (تور ترکیه)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منظره ها طبیعی ترکیه را بشناسیم (تور ترکیه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید