یکی از برترین تفریحات جهان

به گزارش طرفداران رونالدو، سفر کردن یکی از برترین تفریحات جهان است ، تفریحی که هم از روزمرگی هر روزه شما رو دور میکنه هم انرژیتون رو شارژ میکنه ، امروز در این مقاله به معرفی سه تا از مقصدهای گردشگری کشورمون میپردازیم که میتونید برای برنامه سفرتون بهشون فکر کنید

یکی از برترین تفریحات جهان

سرگرمی در مشهد

مشهد از لحاظ امکانات سرگرمیی در ایران نظیر ندارد! شاید از این جمله تعجب کنید ولی خوب واقعیت دارد! مشهد بیش از 4 پارک آبی دارد ، تازه بماند که تعداد استخر ها و مراکز این چنینی اش قطعا بیش تر از 50 مورد است! چندین شهر بازی بزرگ و مجهز هم در این شهر وجود دارند که معروف ترینش پارک ملت است که دارای یکی بزرگ ترین چرخ و فلک (فان فار) های آسیا است! هم چنین مشهد یک پیست اسکیت سر پوشیده بزرگ و زیبا هم دارد.

جاذبه های طبیعی

از نظر جاذبه های طبیعی هم همان گونه که گفتیم مشهد فوق العاده است و این یکی دیگر از دلایل انتخاب تور مشهد است ، این شهر با این که در منطقه ای قرار گرفته که نباید چنین مکان هایی داشته باشد اما خب باید گفت بر خلاف انتظار اتفاقا مشهد از این لحاظ چیزی کم ندارد. طرقبه ، شاندیز ، زشک ، طرق و … از این دست منطقه ها اند که همگی مجهز و دارای امکاناتی برای پذیرایی از مهمانان و زائران هستند. حرم مطهر امام رضا هم که دیگر نیازی به تعریف و تمجید ندارد و از سر تا سر جهان برای زیارت مرقد مطهر ایشان به مشهد می آیند. از نظر امکانات اقامتی می توان مشهد را یکی از برترین های ایران دانست. این شهر همه جور مرکز اقامتی دارد از مقرون به صرفه گرفته تا گران ، از مهمان پذیر و خانه معلم گرفته تا هتل های 5 ستاره. پس از این نظر نیازی نیست نگران باشید ، از هر قشر جامعه باشید با هر پول و در آمدی می توانید به راحتی در مشهد اقامت کنید. اگر اهل طبیعت گردی هم هستید می توانید در کمپ هایی که شهرداری برای زائران در نظر گرفته به صورت رایگان چادر زده و اقامت کنید.

سرگرمی در قشم

با هر سلیقه ای که راهی قشم باشید به احتمال بسیار از این سفر راضی برخواهید گشت ، با اینکه امکانات قشم به نسبت کیش ضعیف تر است و یا به نسبت شهرهایی مانند شیراز و تبریز و اصفهان زندگی ساده تری در قشم در جریان است ولی این جزیره توانسته خود را در میان اهل سفر به شدت محبوب سازد.

زندگی در قشم به صورتی کاملاً بی ریا در جریان است ، مردم قشم در این جزیره بزرگ زندگی می نمایند ، کار می نمایند ، ماهیگیری می نمایند و به معنای واقعی کلمه آنجا خانه آنهاست . سفر به این جزیره با تور قشم را همچون سفرهای لوکس و لاکچری نباید آغاز کنید هر چند که امکان آن هم برای شما فراهم است ، به قشم که رفتید غذای محلی بخورید و به مردم سر بزنید ، به ماهیگران سر بزنید و ماهی تازه کباب کنید و نوش جان کنید تو آلاچیقهای ساحلی چای بنوشید و به کارگاه های کشتی سازی سر بزنید ، جنگل حرا را ببینید و برگهای درختانش را نوازش کنید و از اقامت در هتل های خوب آن لذت ببرید . صبحها زودتر بیدار شوید و شبها دیر تر بخوابید و از لحظه لحظه سفرتان لذت ببرید . وقتی در قشم هستید تا می توانید به جای جای آن سرک بکشید و حتماً ساعتها در دره ستاره ها وقت بگذرانید و با دلفین ها شنا کنید و بازی آنها را تماشا کنید گاهی ممکن است شانس هم بیاورید و نهنگها را هم ببینید ، غواصی کنید و سرگرمیات دریایی را امتحان کنید و برای خود گردنبندی از صدفها بسازید و یا از مردم محلی خریداری کنید و اگر خانم هستید حتماً بگذارید خانمها دستانتان را با حنا نقاشی نمایند.

خاطرات قشم

وقتی بازگشتید خوب استراحت کنید و عکسهای دوربینتان را ورق بزنید.و اکنون شما صاحب خاطراتی هستید که تا آخر عمر به همراهتان خواهد بود واین ها را عکسها به خوبی به شما یادآوری می نمایند . عکس های قشم که آژانس فارا گشت کوروش کبیر سفر کردید را در جای مطمئن نگاه دارید زیرا از این سفرها در طول زندگی کم پیش می آید . دوستی داشتم که تمام طول سفر قشم را از خودش فیلم برداری کرد و اکنون این تنها خاطره خوب اوست از زندگی اش در ایران و اکنون که سالها بعد از آن در ینگه جهان به سر می برد همواره به فیلمهای سفر قشم خود می خندد و گریه می نماید . مهم نیست چقدر حرفه ای هستید و یا اهل سفرید این سفر را هرگز از دست ندهید زیرا قشم با تمام جهان فرق می نماید به خاطر طبیعت بی نظیر و مردم مهربانش و البته حضور شما…

سرگرمی در چابهار

چابهار نگینی واقع شده در جنوب غرب ایران است. این شهر و استانش یعنی سیستان و بلوچستان فوق العاده زیبا هستند اما علی رغم زیبا بودنشان بسیار مورد بی مهری قرار گرفته اند. در زیبا بودن این شهر همین بس که اگر تنها به وجه گردشگری اش پرداخته بگردد ، زندگی مردمان چابهار و حتی کل استان از این رو به آن رو می گردد ، تور چابهار علاوه بر زیبایی های بصری (مانند جنگل های حرا ، ساحل های تماشای ، دریاچه های بی نظیر) زیبایی های چشیدنی هم دارد! خوردنی های مختلف که می توانید از آن ها به عنوان سوغاتی هم بهره ببرید.

خوراکیهای خوشمزه چابهار

ماهی و میگوی تازه: اصلی ترین سوغات این شهر ماهی و میگوی تازه است. بالاخره نا سلامتی چابهار یک شهر ساحلی است و باید چنین سوغاتی هایی داشته باشد! ماهی در تمام شهر های ایران یافت می گردد اما برخی ماهی های خاص ، خوشمزه و مغذی تنها در این شهر حضور دارند! از ماهی شوریده و شیر ماهی و ماهی قباد گرفته تا ماهی سنگسر ، ماهی حلوا سفید ، ماهی هامور ، ماهی سرخو ، میگو و اره ماهی.

شیرینی لندو: این شیرینی خوشمزه و سنتی از موادی چون گندم ، کنجد و خرما درست می گردد و خاصیت های بسیاری دارد. لندو به عنوان یک میان وعده به کار می رود و چابهاری ها همواره برای مهمانانشان لندو می آورند.

دوست دارید بیشتر بدانید؟

بخشهای کوچکی از هر شهر را برایتان توضیح دادیم ، مطمئنا جاذبه ها و تماشایها و سرگرمیات این سه شهر بیش از این حرفهاست که در این مقاله جا گردد ، اگر دوست دارید از سه شهر بیشتر بدانید و ببنید که بیش از این ارزش تماشا دارند یا نه ، دو پیشنهاد داریم

یا به وب سایت آژانس فارا گشت

www.faragasht.com

مراجعه کنید و کلیه اطلاعات بهمراه عکسهای زیبای هر شهر را ببینید و یا اینکه با شماره 02186037414 تماس بگیرید تا کارشناسان سفر شما را هدایت نمایند.

منبع: گردگرد
انتشار: 26 تیر 1401 بروزرسانی: 26 تیر 1401 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1420

به "یکی از برترین تفریحات جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یکی از برترین تفریحات جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید