10 فیلم پرفروش سینمای ایران در سال 98 ، کمدی ها و درام های اجتماعی همچنان پرمخاطب هستند

به گزارش طرفداران رونالدو، نگاهی به 10 فیلم پرفروش سینمای ایران در سال 1398 نشان می دهد که فیلم های کمدی و درام های اجتماعی همچنان پرفروش و پرمخاطب هستند.

10 فیلم پرفروش سینمای ایران در سال 98 ، کمدی ها و درام های اجتماعی همچنان پرمخاطب هستند

به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری خبرنگاران، در شرایطی که سینمای ایران در آخرین ماه سال 1398 به روال هر سال خود را برای اکران نوررزی آماده می کرد شیوع ویروس کرونا، تعطیلی کامل اکران فیلم ها را به دنبال داشت؛روندی که تا به امروز همچنان ادامه دارد.

به این ترتیب اکران فیلم های سینمایی در سال 98 تنها در یازده ماه از سال جریان داشت. یازده ماهی که البته باید تعطیلات مناسبتی و البته حدود یک هفته تعطیلی به خاطر نا آرامی های آبان ماه را هم از آن کم کرد.

اما طبق آماری که ساانه فروش سینمای ایران ارائه کرده است 10 فیلم پرفروش سال 1398 به شرح زیر هستند:

1- مطرب/ 38 میلیارد و 545 میلیون

مطرب به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی مصطفی کیایی که از بازیگرانی همچون پرویز پرستویی، الناز شاکر دوست، مهران احمدی، محسن کیایی، عایشه گل جوشکن و امین مقدم بهره می برد اکران خود را از پانزدهم آبان ماه 98 در سینماهای سراسر کشور آغاز کرد. با توجه به تیزرهای این فیلم که پیش از آغاز اکران رسمی آن در فضای مجازی منتشر شده بود این انتظار می رفت که مطرب به یکی از پرفروش ترین فیلم های سال تبدیل گردد.

این فیلم در در روز اول اکران خود با 700 میلیون تومان فروش رکورد اولین روز فروش را که با 580 ملیون تومان پیش از این در اختیار فیلم ما همه با هم هستیم بود نیز شکست.

مطرب داستان یک خواننده کوچه بازاری پیش از انقلاب به نام ابراهیم خوش لحن (پرویز پرستویی) است. او در آستانه مشهور شدن و انتشار اولین آلبومش با وقوع انقلاب 1357 همچون سایر خوانندگان این طیف از صحنه کنار می رود. ابراهیم خوش لحن که به اندازه کافی از شهرت و اقبال نیز برخوردار نبوده، نمی تواند خواننده لس آنجلسی گردد و در نهایت به خواننده مراسم عروسی تبدیل می گردد.سال ها بعد در حالی که پسر جوانش فواد با رویای خوانندگی در آمریکا به خارج از کشور مهاجرت کرده ابراهیم هم با کمک دخترش زیبا (الناز شاکر دوست) فرصت حضور در خارج از کشور و ادامه کار خوانندگی را پیدا می کند.

مطرب اگرچه از لحاظ هنری و سینمایی یک اثر معمولی و فاقد ارزش های محتوایی است اما با تکیه بر بازی پرویز پرستویی و طنزهای کلامی و موقعیت و البته سوژه ای جنجالی توانست در جذب مخاطبان پیروز باشد. سکانس های خوانندگی پرویز پرستویی که بخش بسیار کمی از طول فیلم را تشکیل می دهد دست به دست چرخید و تماشاگران زیادی را به سالن ها کشاند.

از سوی دیگر حضور یک بازیگر ناشناخته ترکیه ای به نام عایشه گل جوشکن در نقش یک خواننده ترکیه ای هم از حربه های دیگری بود که سارندگان مطرب برای پرفروش کردن فیلمشان از آن بهره بردند.این فیلم هم اکنون پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران از حیث میزان ریالی فروش است.

2- متری شیش و نیم / 27 میلیارد و 720 میلیون

یک فیلم اجتماعی دیگر با محورتی آسیب های اجتماعی و مواد مخدر از کارگردان ابد و یک روز. سعید روستایی که با فیلم ابد ویک روز علاوه بر درو کردن سیمرغ های جشنواره سی و چهارم فیلم فجر، خود را به عنوان یک پدیده معرفی کرد.

متری شیش ونیم با بازی نوید محمدزاده، پیمان معادی، پریناز ایزدیار و پیمان شریعتی در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از دیدگاه تماشاگران شد و یکی از فیلم های پیروز اکران نوروزی در سال 98 بود.

3- تگزاس 2/ 25 میلیارد و 88 میلیون

تگزاس 2 یک فیلم کمدی به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه کنندگی ابراهیم عامریان است که از اواخر فروردین ماه سال 98 اکران خود را آغاز کرد.

داستان این فیلم در ادامه ماجراهای قسمت اول تگزاس است و در آن ساسان (سام درخشانی) به همراه بهرام (پژمان جمشیدی) و آلیس (گابریلا پتری) به ایران باز می گردند.

پدر بهرام، آقا بابک (مهدی هاشمی) و مادر ساسان سوری جون (ژاله صامتی) به دنبال آنها می آیند، اما ساسان نمی داند که آن دو زن و شوهر هستند. بهرام با یک اشتباه جدید دلارهای خود در چمدان جاساز کرده، چمدان جابه جا می گردد، آدم های کارلوس به سراغ آنها می آیند و ساسان و بهرام دوباره وارد ماجراهای جدیدی می شوند …

4- رحمان 1400/ 22 میلیارد و542 میلیون

رحمان 1400 فیلمی به به کارگردانی منوچهر هادی و با فیلمنامه میثم و بابک کایدان است. این فیلم نیز در نوروز سال 98 اکران شد اما پس از چند هفته از اکران فیلم طبق بررسی های اجرا شده معلوم شد که نسخهٔ درحال اکران، نسخهٔ اصلاح شده فیلم نیست و اکران فیلم در سراسر کشور متوقف شد.

در داستان این فیلم آمده است: رحمان (سعید آقاخانی) آبدارچی یک شرکت است و پزشک به او اعلام کرده است که به زودی از دنیا خواهد رفت. از این جهت رحمان فکری به سرش می زند تا از مرگ خود برای خانواده اش سودی حاصل کند؛ امّا همیشه با بدشانسی روبه رو می گردد. او با دوستش انوش (بهرام افشاری) نقشه هایی طراحی می کنند که اشکان (محمدرضا گلزار) پسر رئیس شرکت، بلایی سر رحمان بیاورد که خانوادهٔ رحمان با پول دیه، زندگی خوبی داشته باشند.

5- شبی که ماه کامل شد/ 19 میلیارد و 13 میلیون تومان

شبی که ماه کامل شد به کارگردانی نرگس آبیار و تهیه کنندگی محمدحسین قاسمی بود.

هوتن شکیبا، الناز شاکردوست، فرشته صدر عرفایی، شبنم مقدمی و آرمین رحیمیان بازیگران پیروز ترین فیلم جشنواره فجر سال گذشته هستند.

6- سرخپوست/ 14 میلیارد و 980 میلیون تومان

سرخپوست فیلمی به کارگردانی و نویسندگی نیما جاویدی است که در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با نامزدی در 8 رشته این جشنواره، توانست سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیئت داوران را به خود اختصاص دهد.

این فیلم از پانزدهم خرداد سال 1398 در سینماهای ایران اکران شد.

سال 1346، یک زندان قدیمی در جنوب به دلیل مجاورت با فرودگاه در حال توسعهٔ شهر در حال تخلیه است. سرگرد نعمت جاهد، رئیس زندان، به همراه مأمورانش در حال انتقال زندانیان به زندان جدید هستند و قرار است خود سرگرد به همراه افرادش تا عصر از زندان بروند. سرهنگ مدبر که مافوق جاهد است به نزد او در زندان می رود و می گوید که جاهد ترفیع گرفته و قرار است جانشین خود او گردد. جاهد که از شنیدن این خبر شادمان است با یک تماس تلفنی متوجه می گردد که یکی از زندانیان به نام احمد سرخ پوست همراه با دیگر زندانیان نبوده است. تحقیقات بعدی، جاهد را مطمئن می سازد که سرخ پوست در زندان است و.......

7- چشم و گوش بسته/ 12 میلیارد و 840 میلیون تومان

فیلم کمدی چشم و گوش بسته به کارگردانی فرزاد مؤتمن و تهیه کنندگی امیرحسین آشتیانی پور، فیلم دیگری است که در نیمه آبان ماه به اکران اضافه شد.

امین حیایی، بهرام افشاری، خبرنگارانهیتا درگاهی، مسعود کرامتی، لیندا کیانی، محمدرضا صولتی و مانی حقیقی به همراه پوریا پورسرخ بازیگران این فیلم هستند. در خلاصه داستان چشم و گوش بسته آمده است:مردی توسط یک زن تبهکار کشته می گردد و دو غریبه را به جرم قتل بازداشت می کنند. یکی صحنه قتل را ندیده چون نابیناست، آن یکی هم فقط صحنه را دیده چون ناشنواست! آن ها یک صبح تا غروب فرصت دارند که از این مهلکه جان سالم به در ببرند و....

8- چهارانگشت/ 10 میلیارد و 700 میلیون

چهارانگشت به کارگردانی حامد محمدی داستان مردی متصل به بدنه حاکمیت به نام احد فاتحی است که به کمک مدیر برنامه خود نادر ایستاده به بهانه سفر به مکه راهی کامبوج تایلند شده و در آنجا درگیر مشکلاتی می گردد.

ایستاده (با بازی جواد عزتی) به کمک احد فاتحی (با بازی امیر جعفری) می آید، تا با دریافت مراسمی او را برای رفتن به سفر مکه همراهی کند، اما در واقع می خواهند به بهانه سفر زیارتی به تایلند بروند تا مشکل احد را حل نماید و در آنجا مشکلاتی برایشان به وجود می آید…

9- ما همه با هم هستیم/ 10 میلیارد و 662 میلیون

ما همه باهم هستیم به کارگردانی کمال تبریزی و تهیه کنندگی رضا میرکریمی دیگر فیلمی است که پس از عید فطر روی پرده سینماها رفت.

داستان فیلم در بستری کمدی روایت می گردد و قصه یک شرکت هواپیمایی است که در حال ورشکست شدن است، رئیس شرکت (لیلا حاتمی) پیشنهاد می دهد که یک هواپیمای خراب از شرکت با چند مسافر را به داخل خلیج فارس بیندازند تا بتوانند پس از کشته شدن مسافران از بیمه پول دیه و خسارت آنها را بگیرند، او سراغ یکسری افراد می رود که از زندگی خسته شده و دنبال مرگ هستند، خلبان هواپیما (مانی حقیقی) و مهمانداران نیز جزو این افراد هستند. آنها با امضای یک برگه قبول می کنند تا در هواپیما بروند و پس از سقوط کشته بشوند، همه چیز درست پیش می رود تا اینکه یک مسافر به اسم علی حاجتی (پژمان جمشیدی) بدون اطلاع از قصد مسافران سوار هواپیما می گردد.

10- زیرنظر/ 8 میلیارد و 420 میلیون تومان

زیرنظر یکی دیگر از کمدی های سال 98 بود که بدون داشتن ارزش های فنی و با تکیه بر شوخی های نامتعارف و سوژه ای هنجارشکن روی پرده رفت. کارگردان این فیلم مجید صالحی بود و رامبد جوان و محمد شایسته نیز تهیه کنندگان آن بودند.

در خلاصه داستان زیر نظر آمده است: محسن(رضا عطاران) پس از خرید به خانه باز می گردد و متوجه می گردد مبلی که امید(امیر جعفری)روی آن نشسته است سوراخ شده و امید را مقصر می داند، مهشید(ریما رامین فر) همسر محسن به این مبل بسیار علاقه دارد و او در حال برگشتن از سفر است.

انتهای پیام/4104/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 232

به "10 فیلم پرفروش سینمای ایران در سال 98 ، کمدی ها و درام های اجتماعی همچنان پرمخاطب هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 فیلم پرفروش سینمای ایران در سال 98 ، کمدی ها و درام های اجتماعی همچنان پرمخاطب هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید