یادآوری خاطرات شیرین با عینک هوشمند
به گزارش طرفداران رونالدو، با این حال، پروژه Aria هنوز برای استفاده مشتریان طراحی نشده است. عینک واقعیت افزوده کنونی فعلا یک دستگاه تحقیقاتی است که فیس بوک از آن برای بررسی خطا های عینک های واقعیت افزوده واقعی استفاده خواهد کرد.
فیس بوک می گوید این دستگاه می تواند در انجام کار های روزمره مانند یافتن کلید، گردش در شهر جدید یا ثبت لحظه ها کمک کند
فیس بوک، غول شبکه های اجتماعی، در جریان پخش زنده برنامه اوکیولس کانکت در شانزدهم سپتامبر، از فناوری جدید پروژه Aria خبر داد که به نقل از وبلاگ این شرکت، یک لایه سه بعدی از اطلاعات مفید، مرتبط و معنی دار را به روی جهان فیزیکی کشیده و اضافه می کند.
فیس بوک می گوید این دستگاه می تواند در انجام کار های روزمره مانند یافتن کلید، گردش در شهر جدید یا ثبت لحظه ها کمک کند. تصور کنید که به دوستی زنگ می زنید و با آواتار (چهره شبیه سازی) واقعی او در پشت میز چت می کنید.
یک دستیار دیجیتال به اندازه کافی هوشمند را تصور کنید که می تواند خطرات جاده را تشخیص دهد، در خلال یک جلسه کاری آمار ارائه دهد یا حتی به شما کمک کند در یک محیط پر سر و صدا بهتر بشنوید. جهانیی را تصور کنید که این ابزار به تمام عرصه های زندگی روزمره وارد می شود و به جزیی از آن تبدیل می شود.
با این حال، پروژه Aria هنوز برای استفاده مشتریان طراحی نشده است. عینک واقعیت افزوده کنونی فعلا یک دستگاه تحقیقاتی است که فیس بوک از آن برای بررسی خطا های عینک های واقعیت افزوده واقعی استفاده خواهد کرد.
پروژه Aria اطلاعات را در داخل لنز نمایش نخواهد داد و استفاده کنندگان نمی توانند داده های گرفته شده را مشاهده یا به آن ها گوش دهند. درعوض، این برنامه صدا و تصویر را از دیدگاه اول شخص و همچنین حرکت چشم و داده های موقعیت مکانی را ضبط می کند تا برای تعیین کردن این که واقعیت افزوده چگونه باید کار کند، به فیس بوک کمک کند.
به نظر می رسد فیس بوک با بیان این که این فناوری از ماه سپتامبر، در دسترس گروه محدودی از کارمندان و پیمانکاران فیس بوک در ایالات متحده قرار خواهد گرفت که آموزش دیده اند در کجا و چه زمانی از این دستگاه استفاده کنند و هم در کجا و چه زمانی نباید!، در واقع کسانی که این وسیله را در اختیار دارند تشویق می کند که در خانه، در مکان ها (البته در حال حاضر تعطیل)، در فیس بوک و در فضای عمومی از آن استفاده کنند.
البته فیس بوک تنها شرکتی نیست که عینک های هوشمند تولید می کند. عینک نه چندان خوشنام گوگل در سال 2013 تولید و با انتقاد طرفداران حریم خصوصی روبه رو شد. در راه اندازی پروژه Aria، فیس بوک در حال آماده سازی تنظیمات شفافیت اطلاعات است که در این تعیین شود دستگاه چه زمانی در حال جمع آوری اطلاعات و یا در حالت ضبط قرار گرفته است.
تمهیداتی شامل این که هنگام ضبط داده ها یک نور سفید تعیین نمایش داده شود، یک دکمه قطع صدا و همچنین این نکته که داده ها فقط در دفاتر فیس بوک، خانه های شخصی استفاده کنندگان و فضا های عمومی جمع آوری شوند، مگر این که این افراد از فروشگاه ها و مکان های دیگر اجازه ضبط داشته باشند.
فیس بوک همچنین از این فناوری برای توسعه ساختار لایو مپس نیز استفاده می کند، پروژه ای که به منظور استفاده از سامانه های ناوبری استفاده می شود.
فیس بوک می گوید: عینک های واقعیت افزوده، جدیدترین داده ها را از روی نقشه سه بعدی بارگیری می کنند و سپس فقط باید تغییرات را شناسایی کنند - مانند نام خیابان های جدید یا شکل ظاهری پارکینگ جدید. آن گاه نقشه سه بعدی را با این تغییرات به روزرسانی کنند.
شرکت تولیدکننده این عینک در اطلاعیه ای جداگانه تایید کرد که فیس بوک همچنین با شرکت ری بن برای نوع دیگری از عینک همکاری می کند، اما نوع دیگری که نه به عنوان یک دستگاه واقعیت افزوده طبقه بندی خواهد شد و نه یک صفحه نمایش یکپارچه است. محصولی که قرار است در سال 2021 و با قیمتی که هنوز اعلام نشده عرضه شود.
منبع: ایندیپندنت
منبع: فرادید