گردش در کوچه پس کوچه های شهر صورتی

به گزارش طرفداران رونالدو، جایپور شهر صورتی به خاطر ساختمان های تاریخی صورتی رنگش به این نام معروفیت دارد. جایپور مرکز استان راجستان است و یکی از پرجاذبه ترین شهر هندوستان به شمار می رود.

گردش در کوچه پس کوچه های شهر صورتی

حتما تابه حال نام مثلث طلایی هند را شنیده اید. دهلی، آگرا و جایپور سه شهر مشهور هند هستند که بسیاری در سفر به هند از این منطقه ها بازدید می نمایند. دیدنی های جایپور بسیار زیاد است و به خاطر ساختمان های تاریخی صورتی رنگش به جایپور شهر صورتی معروفیت دارد. جایپور مرکز استان راجستان و یکی از پرجاذبه ترین شهرهای هندوستان است. این شهر را اولین شهری در هند می دانند که طرح شهری داشته است. با ما در خبرنگاران همراه باشید تا چند مورد از دیدنی های این شهر را با هم ببینیم.

تفریح های شهر جایپور

اگر به جایپور شهر صورتی سفر کردید، حتما سری به بازارهای سنتی این شهر بزنید و از دیدنی پارچه های رنگارنگ، جواهرآلات هندی، سنگ های قیمتی و صنایع دستی هندی لذت ببرید.

یکی از تفریح های محبوب و پرطرفدار در سفر به جایپور، فیل سواری است. مگر می گردد به هند سفر کرد و سوار فیل نشد؟ در جایپور می توانید به الفنتستیک بروید و سوار بر فیل در جنگل های اطراف گردش کنید یا با آن ها آب بازی نمایید.

کاخ شهر

این کاخ که در قلب شهر واقع شده، یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری جایپور است که به قرن 19 تعلق دارد. این بنا به وسیله مهاراجه ساوای جای سینگ ساخته شده است. معماری این کاخ بینشی از مهارت های عالی معماران، طراحان و مهندسان عصر گذشته به شما می دهد.

هاوا محل

یکی از برجسته ترین نقاط شهر صورتی، هاوا محل در نزدیکی کاخ شهر است. آداب و رسوم راجپوت در گذشته بسیار در خصوص زنان سختگیر بود. زنان اجازه نداشتند به میام مردم رفته و با غریبه ها ارتباطی داشته باشند. برای اینکه به زنان خانواده سلطنتی این امکان داده گردد تا زندگی روزمره و مراسم و اعیاد را بدون دیده شدن به وسیله مردان دیدن نمایند، مهاراجه ساوای پراتاپ سینگ در سال 1799 دستور ساخت این بنای مخصوص را داد.

رصدخانه جانتار مانتار

جانتار مانتار یکی دیگر از جاذبه های گردشگری معروف جایپور شهر صورتی است. این بنا در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و در سال 1738 به دستور مهاراجه ساوای جای سینگ که علاقه شدیدی به نجوم داشت ساخته شد. در اینجا می توان مجموعه ای یکتا و تحسین برانگیز از لوازم ستاره شناسی و نجوم را دیدن کرد که از سنگ و بر اساس قوانین نجومی متون هندی و علم تازه طراحی شده اند.

پیشنهاد مطالعه: برای خواندن مطالب بیشتر به شهرهایی که 24 ساعت شبانه روز بیدار هستند مراجعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 28 خرداد 1402 بروزرسانی: 28 خرداد 1402 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1586

به "گردش در کوچه پس کوچه های شهر صورتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردش در کوچه پس کوچه های شهر صورتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید