کولاکوویچ: از نظر روحی آسیب دیدم، دوست داشتم با ایران در المپیک حاضر باشم

به گزارش طرفداران رونالدو، فسخ توافقی قرارداد ایگور کولاکوویچ با فدراسیون والیبال ایران در آخرین مراحل قرار گرفته است و تنها جزئیات مختصری برای انتها دادن همکاری طرفین باقی مانده است.

کولاکوویچ: از نظر روحی آسیب دیدم، دوست داشتم با ایران در المپیک حاضر باشم

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، سرمربی پیشین تیم ملی والیبال ایران در تبادل نظر با یک خبرگزاری صربستانی در این خصوص گفت: من هنوز به صورت رسمی سرمربی تیم ملی والیبال ایران هستم، چون هنوز قراردادم با فدراسیون ایران به سرانجام نرسیده و قرارداد فعلی من، ماه سپتامبر منقضی می گردد، ولی در عمل، همه چیز متفاوت است. من با مشاهده شرایط و تعویق یک ساله المپیک، حدود 20 روز پیش با فدراسیون ایران تماس گرفتم تا در خصوص شرایط جدید صحبت کنیم، ولی به صراحت من گفته شد که به دلیل مسائل اقتصادی، رئیس فدراسیون، علاقه ای به ادامه همکاری با من ندارد. من یک تیم خوب با کادری حرفه ای تشکیل داده بودم که به هدف عظیم و مهم خودمان یعنی صعود به المپیک، دست پیدا نموده بودیم. علاوه بر این افتخارات دیگری هم در کارنامه ما ثبت شده است.

کولاکوویچ ادامه داد: از من خواسته شد تا در خصوص فسخ قراردادم با رسانه های ایرانی مصاحبه نکنم و به همین خاطر کسی حقیقت را نمی داند. با این حال، خبر لغو توافقی قراردادم و شایعاتی که در خصوص جانشین احتاقتصادی من منتشر شد برای من مسائلی به وجود آورد. افراد در دنیا والیبال فکر می نمایند که من مرتکب اشتباه یا خلافی شده و اخراج شده ام، چون برای آن ها فسخ قرارداد با کسی که همه خواسته های کارفرمای خود را برآورده نموده است، معنی ندارد. از طرفی من درک می کنم که هر کارفرمایی، حق تغییر نظر خود و تغییر کارمندانش قبل از سرانجام قرارداد را دارد.

سرمربی پیشین تیم ملی صربستان توضیح داد: من بیشتر از نظر روحی آسیب دیدم، چون مربی بعدی، یک لقمه حاضر و آماده را که همان سهمیه المپیک است به دست آورده. قرارداد من خیلی ساده و بدون حتی اطلاع رسانی مناسب فسخ شد. من درکی درست و واقعی از شرایط سخت ایران به ویژه در زمان شیوع ویروس کرونا داشتم. از طرف دیگر، حفظ بهداشت و سلامتی یک جامعه عظیم 85 میلیونی مثل ایران، کار آسانی نیست. من عمیقاً آرزو می کنم مردم ایران از این شرایط با کمترین تعداد قربانی عبور نمایند. من حتی تقاضای پرداخت کامل مبلغ قرارداد و غرامت را از فدراسیون ایران نکردم، چون تنها هدفم تبدیل المپیک به یک داستان زیبا برای والیبال ایران بود. حالا تنها منتظر هستم تا جزئیات فسخ قرارداد برای من ارسال گردد. من خواستار یک توافق منصفانه هستم.

کولاکوویچ در خصوص آینده شغلی خود گفت: من قطعاً به اروپا برمی گردم تا راهنمایی یک تیم باشگاهی را بر عهده بگیرم. مقصد من هنوز تعیین نیست، چون ابتدا باید تکلیفم با فدراسیون ایران تعیین گردد. از طرفی، ویروس کرونا همه فعالیت های ورزشی را به صورت تعلیق درآورده است.

او در خصوص زندگی و کار در ایران گفت: من با این ذهنیت که وارد یک کشور تحریم شده خواهم شد به ایران رفتم، ولی شرایط کاملاً متفاوتی را تجربه کردم. ایران، کشوری زیبا با مردمانی خوب است. من ارتباط بسیار خوبی با بازیکنان، کادر فنی و سرپرست تیم ملی داشتم. رختکن تیم ملی، جو بی نقصی داشت و من شرایط کاری بسیار خوبی در ایران داشتم. با این حال فدراسیون والیبال ایران، مسائل سازمانی عظیمی داشت که یکی از آن ها عدم ثبات مدیریت بود. والیبال ایران در مقطعی حتی بدون رئیس اداره می شد. از طرف دیگر مثل سایر مربیان خارجی که به ایران آمده بودند، حضور من هم با مخالفت مربیان ایرانی و رسانه هایی که از آن ها حمایت می کردند، روبرو شد. من به کار کردن در شرایط پرفشار عادت دارم و می توانم از پس اوضاع سخت بربیایم، ولی هرگز آرزو نمی کنم که یک بار دیگر تا آخرین روز کاریم زیر بار توقعاتی سنگین بروم.

کولاکوویچ گفت: ایرانی ها همچنان خودشان را در موضعی قدرتمند که از تمدن پارس باقی مانده است، می دانند. آن ها در همه زمینه ها از جمله والیبال چنین حسی دارند. ایران، تیم والیبال بسیار خوبی دارد که بار ها قهرمان آسیا شده و نتایج خوبی در لیگ ملت ها کسب نموده است. این تیم در رده بندی فدراسیون دنیای از صربستان که قهرمان اروپا شده هم بالاتر است و سهمیه حضور در المپیک را به دست آورده، ولی ابرقدرت نیست. آن ها ذهنیت یک ابرقدرت را دارند و قسمت درام داستان از همین جا شروع می گردد. قبول دو یا سه شکست مقابل برزیل برای آن ها سرانجام دنیاست. ما بدون امیر غفور که یک بازیکن کلیدی برای تیم ملی بود و با چند بازیکن بیمار از تورنمنت چین، جواز حضور در المپیک را کسب کردیم، ولی ایرانی ها همچنان از این نتیجه ناراضی هستند. آن ها هرگز راضی نمی شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 257

به "کولاکوویچ: از نظر روحی آسیب دیدم، دوست داشتم با ایران در المپیک حاضر باشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کولاکوویچ: از نظر روحی آسیب دیدم، دوست داشتم با ایران در المپیک حاضر باشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید