چگونه کسب و کار خود را در گوگل تبلیغ کنیم

به گزارش طرفداران رونالدو، تبلیغات در گوگل یکی از اثربخش ترین نوع تبلیغات در سال های اخیر معرفی شده است. شاید تعجب کنید اگر بگوییم که در هر ثانیه، 2.3 میلیون کاربر از سراسر دنیا در گوگل یک عبارت را جستجو می نماید.

چگونه کسب و کار خود را در گوگل تبلیغ کنیم

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به همین دلیل گفته می گرددتبلیغات در گوگل یک روش بسیار مؤثر برای راهنمایی ترافیک به سمت وب سایت است. دقیقاً زمانی که کاربران زیادی به دنبال محصولات یا خدماتی مشابه به صنعت شما هستند، می توانید با یاری تبلیغات گوگل، فراوریات خود را در مقابل چشم آن ها قرار دهید.

اگر می خواهید بدانید نحوه عملکرد تبلیغات گوگل چگونه است، این مطلب را از دست ندهید.

تبلیغات در گوگل چگونه است؟

گوگل تبلیغاتی را ارائه می دهد که در صفحه نتایج جستجو نمایش داده می گردد. شبکه نمایشی Display یکی از امکانات شرکت گوگل برای وب سایت هایی است که به دنبال تبلیغات هستند. شما در این شبکه نمایشی می توانید متن، تصویر، فیلم و یا هر فرمت دیگری را تبلیغ کنید. این کار به منظور جلب نظر کاربران انجام می گردد و در حیطه بازاریابی اینترنتی واقع شده است.

تبلیغات شما در مناطق منتخب در یک وب سایت (برای مثال آمازون) ظاهر می گردد. به طور کلی تبلیغات در گوگل (ادوردز) به دو شکل صورت می گیرد:

- تبلیغات در SERP

- تبلیغات در سایت های همکار گوگل

1. تبلیغات در نتایج جستجو (SERP)

در بین کاربران ایرانی این روش بیشترین هوادار را دارد. وقتی یک عبارت را در گوگل جستجو کنید، حتماً در صفحه نتایج جستجو با سایت هایی که در کنار آن ها عبارت AD یا آگهی درج شده است، روبه رو می شوید. این روش تبلیغات براساس کلمات کلیدی و محتوای مدیران وب سایت انجام می گردد.

برای مثال یک شرکت که در زمینه فراوری محصولات پزشکی فعالیت دارد، می تواند محصولاتی از جمله ماسک، محلول ضدعفونی نماینده، ژل ضدعفونی نماینده و ... را به صفحه اول نتایج جستجو بکشاند. اما برای این کار قطعاً باید کلمات کلیدی هر محصول را پیدا و به سیستم تبلیغات گوگل معرفی کند.

2- تبلیغات در سایت های همکار گوگل

سایت های همکار گوگل هم تبلیغات وب سایت ها را نمایش می دهند. در این صورت می توانید تبلیغات محصولات یا خدمات خود را در قالب محتوای متنی، تبلیغات بنری، تبلیغات در اپلیکیشن های موبایل و یا تبلیغات در جی میل انجام دهید.

هزینه تبلیغات در گوگل چقدر است؟

هر وب سایتی می تواند از امکانات گوگل برای تبلیغات محصولات یا خدمات خود استفاده کند. پس این شرایط برای شما هم مهیاست. شما می توانید مطابق با میزان سرمایه خود برای تبلیغات گوگل اقدام کنید. در روش تبلیغات در سایت های همکار گوگل می توانید نوع سایت همکار را با موضوعات مورد نظر خود معین کنید.

همچنین در تبلیغات کلیکی هم براساس تعداد کلیک هایی که کاربران بر روی عناوین تبلیغاتی انجام می دهند، هزینه پرداخت می کنید. در روش گوگل ادوردز هم می توانید کلمات کلیدی خاص و پررقابت را انتخاب کنید که غالباً هزینه تبلیغات آن ها بالاتر است.

نباید فراموش کنید هزینه های تبلیغات در گوگل به عوامل دیگری از جمله موقعیت جغرافیایی، کیفیت کمپین های تبلیغاتی و ... نیز بستگی دارد. برای مثال هزینه تبلیغات به ازای هر کلیک در ایالات متحده برای همه صنایع حدود 2.32 دلار است. این در حالیست که هزینه تبلیغات برای وب سایت ایرانی کمتر از این کشور محاسبه می گردد.

تبلیغات گوگل چگونه به رشد کسب و کار یاری می نماید؟

گوگل ادز در حول کلمات کلیدی متمرکز شده است. این همان چیزی است که همه کاربران به دنبال آن هستند. تبلیغ نمایندگان باید لیستی از کلمات کلیدی را برای هدف گذاری انتخاب نمایند. این کلمات مرتبط با کسب و کار آن هاست و دقیقاً همان چیزی است که کاربران در گوگل جستجو می نمایند.

سپس تبلیغ نمایندگان باید تبلیغات کلیکی گوگل را برای این کلمات کلیدی استفاده نمایند. این انتخاب همراه با امتیازاتی است که توسط گوگل بر اساس کیفیت تبلیغات پیشنهادی تبلیغ نماینده مشخص می گردد. عوامل زیادی وجود دارد که مشخص می نماید کدام یک از تبلیغات گوگل در SERP ظاهر گردد.

زمانی که کاربران بر روی تبلیغات کلیک می نمایند، تبلیغ نماینده باید هزینه خاصی را برای هر کلیک یا CPC پرداخت کنید.

تبلیغات کلیکی یا CPC چگونه انجام می گردد؟

گوگل برای انواع روش های تبلیغات خود هزینه های متفاوتی را در نظر می گیرد. حتی پرداخت هزینه برای هر یک از این روش ها نیز متفاوت است. تبلیغات کلیکی یا PPC به معنای پرداخت به ازای هر کلیک (Pay-Per-Click) است. اما قیمت هر کلیک چقدر است؟

در تبلیغات گوگل این صندلی و رتبه بندی تبلیغات است که هزینه به ازای هر کلیک را مشخص می نماید. در این صورت باید حداکثر مزایده (maximum bid) برای تبلیغات را انتخاب کنید. در صورتی که امتیاز کیفیت بالاتری را داشته باشید، تبلیغات شما در رتبه بالاتری قرار می گیرد و در مقابل CPC کمتری از شما دریافت می گردد.

جالب است بدانید یکی از قوانین تبلیغات در گوگل به این صورت است: کسانی را که امتیاز کیفیت پایین تری دارند، جریمه می نماید. پس طبیعی است که باید به دنبال امتیاز کیفیت بالاتر باشید.

شاید بپرسید امتیاز کیفی (Quality Score) به چه معناست؟ این امتیاز به کلمات کلیدی و تبلیغات PPC مرتبط است. گوگل با توجه به این امتیاز هزینه هر کلیک برای تبلیغ را محاسبه می نماید. به طور کلی فرمول محاسبه تبلیغات در گوگل به صورت زیر است:

برای کسب امتیاز کیفی چه راهی وجود دارد؟

دریافت امتیاز کیفی بالا برای کلمات کلیدی به عوامل زیادی بستگی دارد که عبارتند از:

- میزان نرخ CTR صفحات سایت شما

- ارتباط داشتن کلمات کلیدی مورد نظر با گروه تبلیغاتی

- ارتباط کیفیت و میزان مرتبط بودن صفحه فرود با کلمات کلیدی

- میزان مرتبط بودن متن آگهی گوگل

- میزان سوابق شما در حساب کاربری گوگل ادوردز

مزیت های داشتن امتیاز کیفی بالا برای تبلیغات گوگل

داشتن امتیاز کیفی بالا مزیت های زیادی را برای تبلیغ نمایندگان به همراه دارد که عبارتند از:

- پرداخت هزینه کمتر: گوگل با کاهش هزینه های هر کلیک (CPC)، به تبلیغ نماینده ها با امتیاز بالای کیفی پاداش می دهد. این موضوع به نرخ بازگشت سرمایه (ROI) یاری زیادی می نماید.

- قرار دریافت در موقعیت بالاتر: یکی دیگر از مزیت های داشتن امتیاز کیفی بالا، قرار دادن تبلیغات خود در موقعیت های بهتری در SERP است. به طوری که اغلب تبلیغات در گوگل در همان ردیف اول در SERP قرار می گیرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 333

به "چگونه کسب و کار خود را در گوگل تبلیغ کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه کسب و کار خود را در گوگل تبلیغ کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید