همکاری اپل و گوگل برای مقابله با گسترش ویروس کرونا

به گزارش طرفداران رونالدو، به گزارش خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، اپل و گوگل گستره نفوذ خود بر بازار فناوری را ترکیب نموده اند تا به شیوه ای هوشمند با ویروس کرونا مقابله نمایند.

همکاری اپل و گوگل برای مقابله با گسترش ویروس کرونا

این دو شرکت اعلام نموده اند مشغول توسعه یک فناوری مخصوص تلفن هوشمند هستند که به کاربران هشدار می دهد در فاصله نزدیکی از یک فرد مبتلا به ویروس کرونا قرار گرفته اند.

این قابلیت ردیابی تماس (contact tracing) نام گرفته و با ارسال به موقع اطلاعات درباره آنکه آیا فرد باید خود را قرنطینه کند یا آزمایش ابتلا به ویروس بدهد، در کاهش فرایند گسترش ویروس کرونا عملکرد موفقی داشته است.

اقدامات قبلی شرکت های عظیم فناوری در آمریکا روی تهیه منابع اطلاعاتی درباره کووید 19بود. اما این شراکت نخستین اقدامی است که به طور موثر به کاهش گسترش همه گیری کووید 19 یاری می نماید.

اپل و آلفابت اعلام نموده اند نرم افزار مذکور را در اواسط ماه می عرضه می نمایند. این نرم افزار به مقامات بهداشت عمومی اجازه می دهد تا عملیات ردیابی کاربران را انجام دهند.

همچنین این دو شرکت در ماه های آینده قابلیت هایی به سیستم های عامل خود می افزایند که برای استفاده از آنها احتیاج به یک اپلیکیشن جداگانه نیست.

هنگامی که این طرح به طور کامل اجرا گردد، دو شرکت می توانند آن را برای طیف وسیعی از جمعیت دنیا ارائه نمایند. این درحالی است که سیستم عامل iOS اپل و اندروید گوگل در سراسر دنیا حدود 3 میلیارد کاربر دارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 245

به "همکاری اپل و گوگل برای مقابله با گسترش ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری اپل و گوگل برای مقابله با گسترش ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید