نخستین مانیتور گیمینگ QD، OLED سامسونگ اواخر سال جاری عرضه می گردد

به گزارش طرفداران رونالدو، اینطور که به نظر می رسد، سامسونگ می خواهد نخستین مانیتور گیمینگ خود را با پنل QD-OLED اواخر سال جاری رسما راهی بازار کند.

نخستین مانیتور گیمینگ QD، OLED سامسونگ اواخر سال جاری عرضه می گردد

اوایل سال جاری، شرکت الین ور از نخستین مانیتور گیمینگ دنیا با پنل QD-OLED ساخت سامسونگ رونمایی کرد. محصولی با نام AW3423DW که یک مانیتور فوق عریض 34 اینچی با نمایشگری بسیار درخشان و باکیفیت به شمار میرود. وقتی سامسونگ برای نخستین بار در نمایشگاه CES 2022 از نمایشگر QD-OLED خود رونمایی کرد، این قول را به کاربران داد که پنل یادشده را در بیش از یک مانیتور شاهد خواهند بود. حالا این خود شرکت کره ای است که با مانیتور اودیسی OLED G8، از این پنل بهره برده است.

اگر با مانیتور AW3423DW شرکت الین ور آشنایی داشته باشید، چیز جدیدی در اودیسی OLED G8 برای جلب توجه شما وجود نخواهد داشت. این محصول هم از نمایشگر خمیده 34 اینچی با پنلی از نوع QD-OLED بهره می برد که نسبت تصویر در آن روی 21:9 تنظیم شده است. وضوح تصویر این نمایشگر به 1440 × 3440 پیکسل می رسد که 99.3٪ از گاموت رنگی DCI-P3 را نیز پوشش می دهد و زمان پاسخ دهی آن هم به رقم خیره نماینده 0.1 میلی ثانیه می رسد. از جمله قابلیت های دیگر این مانیتور می توان به رفرش ریت 175 هرتزی پنل، پشتیبانی از فناوری FreeSync پریمیوم و بهره مندی از استاندارد DisplayHDR 400 True Black اشاره نمود. گفتنی است در هیچ یک از بخش های مربوط به مشخصات فنی این محصول، صحبتی از سازگاری با قابلیت G-Sync شرکت انویدیا به میان نیامده است.

فریم و پایه این مانیتور زیبا از جنس فلز است. موادی که معمولا کمتر در ساخت یک مانیتور گیمینگ مورد استفاده قرار می گیرند. اما یک نکته در اینجا وجود دارد و آن هم این است که اودیسی G8 اگرچه امکان تنظیم ارتفاع و شیب را دارد اما از استاندارد VESA جهت نصب روی دیوار بهره نمی برد. چرا که سامسونگ ترجیح داده در محلی که معمولا حفره هایی جهت نصب براکت برای قرار دادن مانیتور روی دیوار در نظر گرفته می گردد، نوارهای نورانی RBG را تعبیه کند.

از آن جایی که کاربران شاید بخواهند مانیتور 34 اینچی خود را روی دیوار نصب نمایند، عدم پشتیبانی G8 از استاندارد VESA می تواند یک نقطه ضعف باشد. یک ضعف دیگر این مانیتور اما بهره مندی آن از نسخه میکرو و مینی پورت های HDMI 2.1 و دیسپلی پورت است؛ تعجب می کنیم چرا سامسونگ با این همه فضا روی پنل پشتی تصمیم گرفته پورت ها را آنقدر کوچک در نظر بگیرد.

با این حال اودیسی OLED G8 هاب گیمینگ و هوشمند سامسونگ را هم با خود به همراه دارد که به کاربران اجازه می دهد محتوای مختلف را از سرویس هایی نظیر آمازون پرایم، نتفلیکس و… دیدن نمایند. این هاب حتی به گیمرها اجازه می دهد بدون اتصال به کنسول یا PC هم بتوانند به انجام بازی بپردازند تا بدین ترتیب G8 یک مانیتور بسیار مجذوب کننده و کاربردی باشد.

طبق ادعای وب سایت منبع، سامسونگ می خواهد این مانیتور را در سه ماه چهارم سال جاری رسما راهی بازار کند. این شرکت کره ای خبری در رابطه با قیمت اودیسی G8 منتشر نکرده اما از آن جایی که مانیتور الین وار با تقریبا همین مشخصات و قیمت 1300 دلار راهی بازار شده، انتظار می رود سامسونگ هم محصول خود را در همین حوالی قیمت گذاری کند. با این حال هنوز چیزی در این رابطه قطعی نیست.

منبع: Engadget

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 شهریور 1401 بروزرسانی: 11 شهریور 1401 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1456

به "نخستین مانیتور گیمینگ QD، OLED سامسونگ اواخر سال جاری عرضه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین مانیتور گیمینگ QD، OLED سامسونگ اواخر سال جاری عرضه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید