مینو محرز: لزوم اعلام حداقل 5 الی 7 روز تعطیلی ، من واکسن ایرانی می زنم

به گزارش طرفداران رونالدو، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت که اگر قرار است واکسن کرونا بزند از نوع ایرانی آن استفاده می نماید و امیدوار است واکسیناسیون همگانی در ایران با نوع ایرانی واکسن شروع گردد.

مینو محرز: لزوم اعلام حداقل 5 الی 7 روز تعطیلی ، من واکسن ایرانی می زنم

به گزارش خبرنگاران ، مینو محرز در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران عنوان نمود: من اگر قرار باشد واکسن کرونا بزنم از نوع ایرانی آن استفاده می کنم. اکنون به تدریج و آرام در مسیری هستیم که در نهایت به واکسیناسیون همگانی ختم خواهد شد و امیدواریم این اتفاق و به زودی در این همین فصل رخ بدهد.

این پزشک متخصص بیماری های عفونی در ادامه گفت: در سراسر دنیا آنقدر تقاضا برای واکسن زیاد است که حتی عظیم ترین شرکت های دارویی هم به مشکل خورده اند.

محرز اضافه کرد: اما ما در اینجا امیدوار هستیم که واکسن کرونای ایرانی هر چه سریع تر به بازار بیاید تا فرایند واکسینه کردن مردم هر چه سریع تر شروع گردد.

وی در رابطه با عوارض شدید بعضی از واکسن های خارجی از جمله احتمال ایجاد لخته خون پس از تزریق اذعان داشت: هیچکدام از واکسن های ایرانی تا امروز عوارضی از خود نشان نداده اند و چیزی به نام ایجاد لخته خون نداشته ایم. اکنون منتظر هستیم تا تاثیر آن را بر روی ایجاد ایمنی در مقابل بیماری کرونا در فاز دوم آزمایشات بالینی مشاهده کنیم. امید زیادی به این واکسن داریم و امیدواریم زودتر واکسینه کردن مردم با این واکسن شروع گردد.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله کرونا در رابطه با شروع موج چهارم کرونا در ایران گفت: شرایط در حد افتضاح توصیف می گردد و بسیار شدیدتر از موج های قبلی است. واقعا بسیاری از مردم نمی دانند در بیمارستان ها چه خبر است. الان دیگر مراجعه فردی کمتر رخ می دهد و بیماران کرونایی به صورت خانوادگی مراجعه می نمایند. تخت ها پر شده و آمار قابل مقایسه با موج های قبلی نیست.

وی در ادامه گفت: مراجعه نماینده به بیمارستان ها و مراکز درمانی بسیار زیاد است و به ضرس قاطع می گویم آمار مراجعه نمایندگان و بیماران از شهریور ماه و مهر ماه هم بیشتر شده است و تعداد بیماران نسبت به قبل خیلی بیشتر شده است.

محرز بیان داشت: تنها راه کنترل این شرایط تعطیلی سراسری است. با این شرایط چاره دیگری پیش روی ما قرار نمی گیرد و تنها با قرنطینه سراسری می توان تا حدودی اوضاع را کنترل کرد.

این عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا یادآور شد: به نظر من تعطیلی 5 الی 7 روزه و سراسری می تواند تا حدودی به این اوضاع یاری کند و باعث کاهش میزان مراجعه نمایندگان گردد.

مینو محرز در انتها گفت: تنها را پیشگیری و کنترل این شرایط این است که همه چیز رعایت گردد. هیچ چیزی باقی نمی ماند جز اینکه به مردم بگوییم سه اصل مهم پیشگیری را رعایت نمایند؛ یعنی ماسک زدن، شستن دست ها و رعایت فاصله اجتماعی. اگر این سه اصل مهم رعایت گردد از ابتلای بسیاری افراد به کرونا جلوگیری می گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 905

به "مینو محرز: لزوم اعلام حداقل 5 الی 7 روز تعطیلی ، من واکسن ایرانی می زنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مینو محرز: لزوم اعلام حداقل 5 الی 7 روز تعطیلی ، من واکسن ایرانی می زنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید